onednovellstorys

2013-05-27
22:07:14

Change My Mind - Kapitel 1
 
Jag gråter igen, jag förstår inte var alla tårar kommer ifrån det är inte första gången detta händer. Tvärtom det brukar hända rätt ofta det har blivit en vanlig känsla. Men den här gången känns det annerlund det kanske bara för det är Ann som har tagit bort mig denna gången. Nu står jag utanför Anns dörr som hon precis har stängt i huvudet på mig. Hon orkade inte med mig längre ingen gör det längre. Jag försöker torka bort tårarna men de kommer tillbaka hela tiden, Jag börjar vandra ner på gatan, till Seths lägenhet där är jag alltid välkommen. Även om jag inte vill bor där så får jag alltid det om jag vill. Nu kanske jag måste det, jag får hämta min grejer hos Ann imorogon när jag inte är stenad sa hon. Stenad ordet hör jag inte ofta men jag vet att jag är det för ofta, men jag trodde att Ann skulle låta mig vara, jag är nog den väsrta lilla lsystern man kan vara. Jag vandrar ner på Londons gator bort från de fina gatoorna bort till de smutsiga.
 
 
Jag förstår hur hon ser på mitt liv, en 18 årig tjej som haft en dålig upplevelse och förstör sitt liv över de. Först att hoppa av skolan, sen röka, dricka och ta piller var och varanan dag. En patetisk ungdom som inte hade mycket kvar, snart inget liv eftersom alkoholen och pillrerna snart skulle ta de ifrån henne.
Jag är utanför Seths hus nu, jag torkar bort tårarna och försöker rätta till sminket och traskar in med ett leende. Jag mötre fem killar och två tjejer alla otroligt steenade, Seth är minst stenad.
- Hej Mikaela säger han coh ler, man hör att han har tagit några jonits.
- Hej Seth säger jag och sätter mig brevid honom, drar ut en cigg ur hans packe tänder den och lägger mig ner. Jag drar in ett djupt bloss och låter den fylla mig på något sätt.
- Hur är det? fråga han och lägger sig brevid mig.
- Dåligt tror du jag kan bor här ett tag?
- Det finns alltid plats för dig här min sköna säger han ler sitt höga leende och kysser min hals. Jag ler och tar ett bloss till, Seth är alltid på mig hög eller inte hög, och när jag är dålig eller samma tillstånd låter jag han alltid.Det slutar nästan alltid med sex, jag vill inte direkt, det är skönt och så men jag vill inte bli ovän med honom han är en säker punkt därför gör jag det. Det låter dåligt men han känns som min ända säkra punkt i mitt väldigt osäkra liv.
 
Jag sätter mig upp på madrassen igen och sträcker mig efter en burk och häller ut lite av inehållet i handen, ljusrosa piller.
- Hur många får man max ta? frågar jag Seth. Han sätter sig upp bakom mig sätter sina ben över mina och sina armar runt min mage.
- fem säger han samtidigt som han flyttar mitt hår och kysser min nacke igen.
- Off to neverland säger jag coh sväljer fem ljus rosa piller. Jag vet inte vad det är men allt känns skönt i en sekund innan jag känner att tårarna rinner igen. Jag knuffar bort Seth och går in på hans rum med den ända ordentliga sängen där jag lägger mig på rygg tänder en ny cigg och låter tårarna fortsätta ner över kinderna. Jag vet inte varför längre. Allt är bara så dåligt det är väl därför jag gråter.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: