onednovellstorys

2013-05-28
21:02:46

Change My Mind - Kapitel 2
Sista andeblicken:
- Off to neverland säger jag coh sväljer fem ljus rosa piller. Jag vet inte vad det är men allt känns skönt i en sekund innan jag känner att tårarna rinner igen. Jag knuffar bort Seth och går in på hans rum med den ända ordentliga sängen där jag lägger mig på rygg tänder en ny cigg och låter tårarna fortsätta ner över kinderna. Jag vet inte varför längre. Allt är bara så dåligt det är väl därför jag gråter.
 
 
 
 
Jag vaknar nästa morgon ensam fortfarande kvar i Seths säng. Jag har sovit länge de känner jag, jag slänger benen över sängkanten och sätter mig upp jag drar händerna igenom håret och suckar, idag ska jag hem till Ann och hämta mina grejer. Jag reser mig och vinglar till lite men återfår snabbt balansen och går fram till Seth lilla byrå sär jag drar på mig en av hans tröjor och sätter på mig en av hans kepsar ovanför mitt ruffs. Seth sitter framför datan men lägenheten ser tum ut.
- Vad gör du? frågar samtidigt som jag sätter mig ner och drar på mina skor.
- Jobbar säger han och skrattar.
- Du Jobba? Vad är fel här säger jag och flinar.
- Mikaela jag håller på med mitt skit, men något måste betala för skitet och detta stället säger han och ler emot mig.
- Jaja säger jag och ler igen. Jag drar till Ann för att hämta mina grejer säger jag och går ut igenom dörren.
 
Det tar mig en kvart till Anns lägenhet när jag går snabbt vilket jag gör idag. Jg ställer mig utanför och tar tre djupa andetag. In genom näsan ut genom munnen, in genom näsan ut genom munnen, in genom näsan ut genom munnen.Sen knackar jag på jag hör hennes fotsteg hon öppnar och tittar med tom blick på mig.
- Kom in säger hon och går in i lägenheten. Jag går in efter henne i köket står en skål med bär och youhurt och nickar emot den och jag sätter mig för att äta den, hon tänker alltid på mitt bästa fast hon inte alltid visar det.
- Tack säger jag.
- Har du hittat någonstans att stanna säger hon tonlöst.
- Ja hos Seth säger jag och tittar ner i skålen hon tycker in om Seth.
- Jag vill inte att du ska stanna hos honom säger hon och tittar på mig. Han är dålig.
- Precis som jag då?
- Ja precis som du fast han är värre nästan skriker hon och smäller sin kaffe kopp hårt i bordet.
- Tack för att du förklarade det, igen du är värre än annan, jag trodde också att du av alla skulle förstå, du förlorade dem också, men nej du är värst av alla, jag mår dåligt fattar du inte det. Det är inte mitt fel skriker jag och börjar gråta.
- Du förtjärna en Oscar för de uppträdandet säger hon lugnt.
- Du vill inte hjälpa mig bara säger jag.
- Jag har alltid hjälpt dig, du har fått bo här, jag har gett dig kläder mat allt. Men du har valt att bli en jävla knarkare inte jag skriker hon nu.
- De va min ända ut väg skriker jag.
- Det var de inte alls, de va också mina föräldrar som dog i den bilolyckan, jag klarade mig perfekt utan droger, jag förstör inte mitt liv som du göra just nu.
- Jag går nu säger jag efter en stund och sväljer klumpen med gråt i min hals.
 
En stund senare går jag ner tillbaka till Seth med min väska men möter han redan utanför porten.
- Kom säger han och ger mig ett stort leende som säger jag har en hemlighet.
- Vad är det?
- Bara kom  säger han och drar mig och min väska ner för London tillbaka mot Anns del av staden. 
Vi stannar utanför en fin lägenhets byggnad, jag tittar skeptiskt på honom men han bara ler och drar in mig, och stannar utanför en dörr på tredje våningen öppnar och går in jag följer efter.
- Jag tänkte att du skulle få bo här säger hna och vänder sig emot mig.
-  Du tänkte vad säger jag stammandes.
- ja de är min syrras men hon är i Usa ett år så den står tom, du hade kunnat få bo hos mig men det händer rätt mycket skit där som jag inte vill att du ska vara med om.
- Jag vet inte vad jag ska säga.
- Säg inget och bara ta emot den så länge? Men inga fester eller något här har vi det party fritt okej?
- Okej men kom nu jag ska bjuda dig på Starbucks för en gångs skulls säger jag och kramar honom.
 
Som jag sa Seth är min säkra punkt när hela min värld är osäker.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: