onednovellstorys

2013-12-01
01:19:11

Kapitel 6 - Friends
Sista andeblicken:'' Jenny, det var inte meningen att de skulle hända'' säger han.

'' Jag vill inte träffa dig igen'' svara jag honom, och hoppar sedan ut ur bilen, när jag smäller igen dörren hör han han säga mitt namn men jag ignorerar honom. Jag visste att det var något med honom, på något sätt hade jag vetat att han va dålig,  han hade en mörk sida och sådant ville jag inte ha något med att göra.

 

 

 

 

 

 

 

 

När jag upp i lägenheten är inte Ann hemma, jag suckar högt jag hade verkligen behövt prata med någon just nu. Jag slänger mig på soffan och väljer att ringa min bror, vi pratar inte ofta men jag vet att om jag behöver prata med honom så kan jag. Jag letar upp hans kontakt och ringer, efter några signaler svarar någon men inte min bror.
'' Hej det är Josh, Lucas kan tyvärr inte svara just nu ska jag lämna ett medelande'' säger Josh och skrattar i telefonen, det låter som om de är på fest och han låter full.
'' Hej Josh, det är Jenny'' säger jag
'' Oh Hej Jenny,'' Säger han allvarligt. '' Har det hänt något?''
'' Nä inte direkt jag skulle bara behöva prata med Lucas'' svarar jag.
'' Han är lite upptagen just nu, ska jag be han ringa dig sen?''
'' Ja tack''
'' Är du säker på att det inte har hänt något du låter lite ledsen'' Säger Josh.
'' Det är en dum anledning'' svarar jag vilket jag tycker att det är.
'' Låt mig gissa, kill problem? vi brukar vara dumma så'' säger han och skrattar.
'' Faktiskt'' svarar jag och flinar jätte stort fast jag vet att han inte han se mig.
'' Du kan också prata med mig ifall du vill'' säger Josh.
'' Ehm jag vet inte riktigt hur jag ska förklara'' säger jag.
'' försök'' svarar Josh.
'' Ehm jag gick ut med en kille idag, han var också tvungen att övertala mig till det, sen så va vi hemma hos honom käkade kollade på en film och de va jätte mysigt, sen så ringde någon och han gick ut ur rummet sen så hörde jag hur han började skrika och han slog ner en vas och jag minns att hans ögon va ssvarta, det var ockås lite som om han hade glömt att jag var där, sen så sa han förlåt jätte mycket,man jag sa att jag inte kan ha en sådan person i mitt liv.''
'' Mhm'' säger Josh.
'' Herregud det låter jätte töntigt nu när jag säger det, det låter inte alls så farligt'' säger jag och skrattat.
'' Nej nej Jenny, du får reagera precis hur du vill, ingen ska dömma dig för det. Om du tyckte det var obehagligt så får du göra det, och om du inte vill träffa honom igen så ska du inte göra det, det är ditt liv och dina val. Du ska göra precis vad du vill. '' Säger Josh.
Jag skrattar.
'' Konstigt nog hjälpte de faktiskt'' svarar jag.
'' Jag vet, jag borde bli psykolog istället.''
''Ja juste det''
'' Men du jag måte lägga på nu jag är rätt osocial'' säger han.
'' Hej då Chap'' säger jag, han skrattar.
'' Hej då Jenny'' säger han och lägger på.

Nästa dag går jag och Ann ut för att handla lite och äta lunch hon verkar har gett upp sin super nyttiga diet eftersom hon beställer en cola och en pizza.
'' Gav du upp så snabbt?'' Frågar jag henne. Hon flinar lite.
'' Ja rätt så''
'' Vart var du igår?'' frågar jag när två rykande pizzor ställs ner framför oss.
'' Ute med några från klassen på tal om det, jag träffade världens gulligaste kille'' Jag håller på att sätta mina dricka i halsen.
'' Va?'' utbrister jag jätte högt, jag har aldrig hört Ann prata om en kille eller sagt att han är gullig.
'' Ja'' säger hon och sitter där med världens flin.
''Berätta, nu'' säger jag och tittar på henne.
'' Inte än, jag vill se vart det leder först'' säger hon och ler lurigt. Jag lutar pannan i handflatan.
'' Du skojar med mig va?''
'' Nope'' säger hon.
'' Jag hatar dig'' säger jag och kastar en av mina champinjoner på henne.

Senare när jag tittar på min mobil har jag ett medelande från Harry. '' Jag är ledsen för de som hände igår, det var verkligen inte meningen, kan vi inte gör om det?''
Jag tittar på smset innnan jag svarar. '' Nej Harry, som jag sa igår så vill jag inte träffa dig igen''


Kommentar:
#1: agnes

kan en tjej som heter agnes bli ihop med liam/ niall?

2013-12-01 @ 12:14:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: