onednovellstorys

2013-11-11
15:23:41

Kapitel 5 - I knew you were trouble

 

 

 

 

Det blir snabbt fredag, och på något sätt är jag inte alls sugen på att gå ut med Harry men jag är rätt nyfiken på honom. Han var super trevlig de få gånger jag träffat honom men jag var rätt säker på att de fanns mycket mer under hans yta, de säger ju att de människor som verkar lyckligast är de mest ledsna. Och sen James kommentar om att han bara vill ligga med tjejer, den hade satt sig i mitt huvud för jag trodde honom, om man nu var en av världens största tonårs idoler får man tjejer om man då vill och sen ser Harry rätt bra ut också så han fick säkert om han ville. Jag tittade mig i spegeln, jag hade på mig svarta jeans med ett vitt linne och en blå shorta över. Håret hade jag plattat och min vanliga sminkning. Nu var det bara att vänta på Harry, han hade smsat mig och sagt att han skulle hämta mig runt fem, klockan var tio över. Jag smsade honom ett frågetecken och fick inget svar. Jag låg på sängen och suckade, först övertalade han mig att gå ut med honom och nu är han sen, han gör ju redan bra ifrån sig tänkte jag. Min mobil plingade till. '' Utanför'' Var allt de stog och de va från Harry, jag tog på mig skor och gick ner. Han satt i en stor svart bil och väntade på mig jag hoppade in.

'' Du är bara tjugo minuter sen'' säger jag.

'' hej på dig med'' säger han och skrattar, jag ler.

'' Vart ska vi?'' frågar jag när han börjat köra.

'' Tänkte vi kunde typ käka och kolla en film hos mig?, om någon ser oss ute är vi tillsammans inom tre minuter'' säger han och flinar. Jag skrattar.

'' Visst' svarar jag. Jag tittar på honom vi har nästan likadana kläder på oss, han har jeans, t-shirt och shorta på sig.

'' Hur är de i skolan?'' frågar Harry efter en stunds tystnad.

'' Bara bra, jag är snart klar med en en programmerings läxa'' svara jag. Han tittar konstigt på mig.

'' Vad pluggar du nu igen?'' Frågar han nu.

'' Data tekning och redigering'' svarar jag och flinar.

'' Oj, jag trodde att du gick typ foto eller något sådant, men men nu får jag ångra mina fördomar'' säger han och ler.

 

Det tar han 20 min att komma hem till honom, ett stort vitt hus med en hög mur, han vill ha det privat är allt jag tänker.

'' Jag tänkte vi kunde beställa pizza'' säger Harry när vi kommer in.

'' Låter bra'' svarar jag, han ler och tar upp sin mobil och ringer. Jag ser mig omkring så länge, huset är stort och så otroligt rent konstigt nog, det känns inte som om det är en kille i 19 års åldern bor här. Harry kommer in där jag står i köket.

'' Vad tycker du?'' frågar han.

'' Det är så otroligt rent här'' säger jag och han skrattar åt mig. '' Nej men allvarligt, har du städer eller, det verkar inte som om de är en kille som bor här'' säger jag.

'' Jag har städer, och du har inte sätt mitt rum än'' säger han, '' kom jag visar dig'' säger han sen och vi går upp på över våningen och han öppnar en dörr, jag tittar in där finns en säng och kläder överallt på golvet, det är jätte stökigt.

'' okej det märks nu'' säger jag och flinar samtidigt som de ringer på dörren och vi går ner. Sen sätter vi oss i vardagsrummet med pizzorna.

'' Vilken film vill du se?'' Frågar han.

'' hm en rolig?'' Säger jag och tittar på honom, han flinar.

'' Jag har, simpson the movie, superbad, zombieland'' hinner han säger innan jag avbryter honom.

'' Superbad'' säger jag och ler, han flinar och startar filmen.

 

Vi sitter under tystnad äter och kollar på filmen, det är lite jobbigt man vill ju kunna prata med en person, men han sitter tyst och verkar inte vilja, ja tycker inte om det så jag får väl starta det.

'' Så hur är det att vara med i ett pojkband?'' Frågar jag.

'' Det är de bästa som hänt, jag skulle inte vilja byta ut det mot något annat'' Säger han och ler.

'' Vad är det bästa med det?''

'' Att få göra de man älskar är ju underbart, men de bästa är nog fansen för utan dem skulle vi aldrig vara där i är idag och sen att jobba med sina fyra bästa kompisar är ju underbart.'' säger han och hans ögon glittrar till, han älskar verkligen det.

'' vad gör du annars då?''

'' Ja, umgås med familjen eftersom jag aldrig hinner se dem och vänner och allt annat jag aldrig hinner göra'' svarar han och sen flyter konversationen på under kvällen. Vid tio plockar vi undan eftersom det är dags för mig att åka hem. Harrys mobil ringer och han svarar och går ut ur rummet, jag plockar undan och tänker lite, jag vet inte hur jag känner efter kvällen, han är ju hur snäll som helst men det är något som gör att jag inte kan jag kan inte riktigt komma på vad det är. Harrys röst hörs högt och tydligt in i köket helt plötsligt, han låter arg nästan som om han skriker. Jag går och ställer mig vid dörr karmen, han står i vardagsrummet och pratar i telefon han är arg det syns och nu skriker han, jag hör inte vad hans skriker eller så blockerar jag ut det. Jag vill inte höra, jag ser hur han lägger på och hur han smäller ner en av vaser på golvet så den går i tusen bitar, hans ögon är svarat och jag vet faktiskt inte vad han ska göra, jag vet om att det finns såna personer om när de blir arga går de på alla, jag ber en tyst bön att Harry inte är en av dem, då tittar han upp och tittar rakt på mig som står och trycker mig, ögonen blir lite ljusare, de är inte svarta längre men fortfarande mörka. Han går fram till mig.

'' jenny, de va'' börjar han säga.

'' Kör hem mig'' säger jag kort och går ut i hallen och tar på mig mina skor, jag tittar inte ens på honom när jag går förbi. När jag tagit på mina skor tittar jag upp och så står han framför mig, ca tio cm ifrån mig och tittar på mig och jag tittar tillbaka. Han lägger sig arm runt min midja och trycker mig emot honom och kysser mig hårt,.

 

 

jag är fast av hans hand, och kysser honom tillbaka för en sekund eftersom jag inte va beredd på det. Sen lyckas jag komma ut.

'' Kör mig hem'' säger jag igen och går ut till bilen han kommer efter och vi börjar köra, ingen av oss säger ett ord. Efter vad som känns som evigheter är vi utanför mig, jag går inte ut bilen direkt som jag trodde att jag skulle gjort. Utan jag väntar på att han sak säga något, vilket han gör.

'' Jenny, det var inte meningen att de skulle hända'' säger han.

'' Jag vill inte träffa dig igen'' svara jag honom, och hoppar sedan ut ur bilen, när jag smäller igen dörren hör han han säga mitt namn men jag ignorerar honom. Jag visste att det var något med honom, på något sätt hade jag vetat att han va dålig,  han hade en mörk sida och sådant ville jag inte ha något med att göra.

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: