onednovellstorys

2013-10-23
23:16:38

Kapitel 2 - Back to school

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Min väckarklocka ringer tidigt på måndag morgon, för tidigt. Jag stönar rakt ner i kudden och stänger vant av alarmet. Jag stönar en gång till innan jag halv släpar mig till toaletten och duschar av kroppen på en minut. Inne på mitt rum igen tar jag på mig underkläder och duttar lite deo i armhålorna. Jag drar sen på mig ett par svarta jeans med en grå aktig stickad tröja med låga vita covers. Hårt borsta jag snabbt igenom och ruffsar till, en snabb makeup med lite puder mascara och eyeliner och lite smycken, sen är jag klar. Jag går ut i köket och gör frukost, jag tycker inte om att äta frukost direkt men jag måste och det har bara blivit värre sedan Ann blev ett mega hälso freak och vi har bara musil med bär om jag har tur hemma. Idag har vi de, jag häller det i en skål med lite mjölk och apelsin juice till de, det smakar bajs. Jag tar upp min mobil och messar Adrian.

¨ Vill du gå och äta frukost innan skolan? ¨. Adrian bor närmast och är förhoppningsvis uppe.

¨ Visst, Starbucks om tio?¨

¨ It's a date :) ¨

¨ Jag visste att du va kär i mig! ;) ¨

¨ Ha ha f u¨. Svarar jag sen borstar jag tänderna tar min väska med min data och alla mina andra grejer och går ut.

 

Starbucks ligger fem minuter från mig och jag är där på utsatt tid, Adrian står rean där, med sitt blonda hår med luggen i pannan och en svart tröja.

'' Hej '' säger han och kramar mig när jag kommer fram.

'' Hej på dig med'' Svarar jag. '' Du va snabb idag'' säger jag sen. Adrian va alltid jätte långsam.

'' Vaknade för tidigt så var klar för längesedan '' svarar han och ler.

'' Sk avi vin '' säger jag och nickar mot Starbucks. Han nickar ja tillbaka. Tio minuter senare kommer vi båda ut, jag med en macka och en fapapino med choklad smak, Adrian med en stor latte.

'' Du va hungrig idag'' skrattar han.

'' Ann har blivit världens hälso freak vi har bara torr musli hemma, det är skit äckligt '' svarar jag och han skrattar. Vid skolan sätter vi oss på ett av trappstegen och inväntar Kim och James snart dyker de upp. Kim kommer först med sitt svarta hår i ett konstigt krul med en ljus t-shirt en kommer James i rutig shorta och sitt mörka hår i en backslick.

 

VI sitter på trappan och tramsar oss i en halvtimme ungefär tills vi ska gå in, vi börjar med programmering och har vår vanliga lärare, Mr Aldrin, som alltid luktar svett. Lektion går ut på att han ska kolla vår sommar läxa och det tr i stort sätt hela vår tre timmars lektion. Sen är det samhälles vetenskap, lunch och tillslut engelska. Rykten om den nya engelskläraren har gått runt skolan hela dagen, från alla tjejer är an skit snygg och killarna muttrar vilket bekräftar när att han är skit snygg. Allt jag vet är att han är jätte snygg ser ut att vara 30 men är 25. Bra gener tydligen. Jag går faktiskt in med ett pir i magen till engelsk salen, läraren står med ryggen emot mig men när han vänder sig om, stirrar jag på honom i två sekunder innan jag börjar skrattar hysteriskt.  


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: