onednovellstorys

2013-11-02
19:55:38

Kapitel 4- We meet again

 

 

 

 

 

 

 

Tre veckor senare:

Hela kassen satt på spänn, idag var dagen då vi skulle se hur man gjorde en musik video, men de alla va mest uppspända över va, att alla undrade vem de var. Jag satt mellan mina killar och kände mig så utanför färgmesigt eftersom de va helt mörkklädda och jag hade på mig en rosa kosta med en grå tröja. VI satt i klassrummet och väntade på vår lärare som vanligt var försenad, vilket va tur eftersom jag, Adrian och Kim hade fått springa från Starbucks för att komma i tid, så nu satt vi och smuttade på våra drickor och väntade otåligt. En kvart försenad släntra Mr Aldrin in och ser ut som om han är en kvart tidig. Han går igenom dagen innan vi går ut till bussen som han har hyrt in och den kör oss ut till ett industri område i London.
'' Mr Aldrin, varför är vi i ett industriområde? '' Frågan en kille i vår klass Ray.
'' Bandet vi ska kolla på är rätt kända så de vill inte bli störda av fans'' svarar han. Alla börjar mumla alla vill veta vilka de är och de nu. Vi hoppar av bussen och ställer oss vid en port en stor kille står och väntar på oss, han och Mr Aldrin stå och pratar lite innan v få gå in. Vi går igen en massa rum och stannar tillslut vid en dörr. På dörren står e One Direction '' Best Song Ever''.
'' One direction, är inte de den där pojkgruppen'' viskar jag.
'' Jo, min flickvän är besatt av dem'' viskar James tillbaka. Jag flinar, hela klassen går under tystnad in på en set, fem killar står och gör en grupp tagning, bakom dem finns det massa skrivbord och folk som står och dansar på borden och killarna gör den töntigaste dansen jag sett, jag fnissar tyst, jag tittar sen dyker ett lite ljus upp, den ena av killarna, som har en shorta och mörka jeans och brunt lockigt hår är ingen mindre än killen som hjälpte mig hem för ett par veckor sedan. Jag står och stirrar på honom, tänk att en av världens mest kända människor hjälpte mig hem med mina mat kassar, jag fattar inte det.

'' Bryt'' Hörs en röst säga och musiken slutar spelas och de slutar dansa.

Killarna titta på vår klass och vinka. Sen börjar de gå fram emot oss för att hälsa. Jag uppfattar allas namn. Niall, Liam, Zayn, Louis och Harry. Han tittar lite konstigt på mig när han hälsar som om han känner igen mig. Inspelningen fortsätter och några timmar senare är den klar. Det va verkligen roligt, vi fick också prata lite med regissören som berättade om hur man redigerar den sen. Sen ska vi gå, när vi är på väg ut tar någon tag i min arm.

 

'' De är ju du, som jag hjälpte med kassarna'' säger Harry och ler stort emot mig.

'' Haha just de'' svarar jag och ler tillbaka.

'' Hade du kul idag då?'' Frågar han.

'' Faktiskt, det va roligt att titta på, speciellt när ni dansa'' svarar jag.

'' Jag vet, vi är inte de bästa dansarna'' svarar han och skrattar. Jag ser min klass försvinna.

'' Jag måste gå nu'' säger jag och nickar mot min klass.

'' Du, skulle du vilja äta middag med mig på fredag?'' Frågar han. Jag tittar förvånat på honom, en kortslutning, händer i min hjärna. Harry från One Direction vill äta middag med mig. Han verkar trevlig, men jag känner att jag inte vill, konstigt nog.

'' Tack men jag måste tyvärr säga nej'' svarar jag. Han ser förvånad ut.

'' Varför inte?''

'' Jag vet inte'' börjar jag innan han avbryter mig.

'' Vet inte är inte ett tillräckligt bra svar, en middag vill du inte efter de så slipper du mig'' Säger han och ler. Jag känner på mig att han inte kommer att ge sig.

'' Okej en middag då'' svarar jag trött.

'' Bra'' säger han. '' Skriv in ditt nummer'' Säger han sen och ger mig hans mobil. Jag skriver snabbt in mitt nummer.

'' Vi hörs'' säger jag och springer efter min klass.

'' Vart tog du vägen?'' Frågar Kim när jag kommer ikapp dem.

'' Harry fråga ut mig'' svarar jag. Alla tre tittar storögt på mig.

'' Vad sa du?'' frågar Adrian.

'' Jag sa nej först, sen så fick han mig att säga ja, jag kände att han inte skulle ge sig''

'' Men om du inte ville skulle du sagt nej'' Säger James.

'' Han sa en middag om jag inte ville sen skulle han låta mig va'' Svarar jag.

'' Okej, de låter väl rätt visst'' säger Kim.

'' Ligg inte med honom'' Säger James. Jag tittar på honom.

'' Jag skulle aldrig ligga med honom'' svarar jag chockat.

'' Bra, jag vet inte om det är sant en de går rykten om att han är en womenizer så, va försiktig'' säger James sen.

'' Okej det ska ajg komma ihåg'' svarar jag.

 

Jag tyckte de va konstigt, Harry en womenizer, han kändes inte som en men man vet aldrig, skenet kan bedra.   


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: