onednovellstorys

2013-09-21
18:47:00

change my mind - kapitel 11
Kvällen slutar med att jag och Liam somnar i en obekväm ställning i soffan. men just så bryr jag mig inte, för första gången på länge tycker jag faktiskt om en kille förutom Seth, jag har aldrig tyckt om Seth på de sättet men som en vän jag litar på honom och han får mig alltid att känna mig trygg. Med Liam är det annorlunda jag känner mig trygg med honom fast på ett annorlunda sätt han kommer finnas där när jag är glad när jag är ledsen och allt där i mellan men de jag är rädd över att jag inte kommer finnas där för honom på samma sätt. jag är knappast stark nog att klara av mitt eget psyke skulle jag klara av någon annas då. men han var nog ljust mitt är rätt mörkt fullt av hemskheter. det är morgon och solen lyser rakt på oss jag kisar med ögonen och flyttar lite på mig från den obekväm ställningen. Liam grymtar till och vaknar han med, han kisar mot mig och ler ett trött leende. - godmorgon säger han. - godmorgon säger jag. han flyttar sig så jag ligger på hans sida. jag lägger mitt huvud på hans bröst korg och han pussar min panna. -vill du ha frukost frågar han efter en stund. -ja svarar jag snabbt och känner hur hungrig jag är. -kom då säger han och drar ut mig i köket. han ställer sig och lagar frukost. - Liam säger jag tillslut. -ja? svarar han. - vad händer mellan oss nu? - vad menar du? frågar han oroligt och vänder sig emot mig.- jag är bara rädd. för att jag ska skada dig som jag har skadat alla andra runt omkring mig. alla jag har sårat jag vill inte göra detsamma med dig säger jag tyst och känner hur mina ögon tåras. - mikaela du har sagt detta innan, jag är beredd att ta den chansen jag tycker om dig du är speciell annars hade jag inte varit med dig. jag vill vara med dig och bara dig. - är du säker? viskar jag. - mikaela vill du bli min flickvän? frågar han och ler. jag tittar på honom med stora ögon ingen har velat vara min pojkvän innan. - ja svarar jag och han kysser mig. - bäst för dig säger han. - jag har aldrig varit i ett förhållande innan säger jag när han kramar mig. - jag känner på mig att du kommer vara bra på det och jag kommer lärar dig allt jag kan säger han sen.Senare på kvällen går jag till Seths fest. när jag kommer är det redan fullt av folk, de luktar sprit och weed. Seth kramar mig när jag kommer in och jag tar ett bloss av hans joint. - jag har något att berätta för dig säger jag. - kom säger han och vi slänger oss i soffan. - jag har pojkvän säger jag och ler. - nä har du vem då säger seth glatt. - han Liam svarar jag. - jag är så glad för din skull! säger han sen ställer han sig upp. - Lyssna allihopa jag vill att vi alla ska skåla för min bästa vän mikaela som har fått en pojkvän idag. så skål mikaela. - skål mikaela ropar alla. - Tack seth säger jag och kramar seth. - de är lugnt now let's get drunk säger han och kramar mig.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: