onednovellstorys

2013-10-28
01:21:51

Kapitel 3 - I'm lovin it

 

 

 

 

 

Adrian, Kim och James tittar alla jätte konstigt på mig eftersom jag står och skrattar hysteriskt, den nya super snygga engelsk läraren är ingen mindre än min storebrors bäst kompis, Josh. Han har på sig en blå t-shirt och håret bakåt. Han står också och tittar på mig konstigt men flinar mest, varje gång under min uppväxt när jag hängt med honom och min bror har mist ett likadant skratt anfall uppstått. Adrian börjar tillslut knuffa mig fram mot en bänk eftersom vi blockerar vägen och sätter mig ner i en stol där jag fortsätter att skratta.

'' Vad är det'' viskar han när jag lugnat ner mig, han, Kim och James tittar på mig.

'' Den här super snygga läraren, som alla vill ha är min brors bästa kompis '' säger jag och fnissar.

'' Jag känner redan hur alla brudar på denna skola kommer hata dig'' säger James och ler.

'' Så nu ser vi samlade ut, ska vi börja?'' Hörs en mörk röst säga, Josh. Han tittar ut över klassen och ler emot oss.

'' Jag är då er nya lärare, Josh Chapman, men ni kan kalla mig Josh eller Chap det spelar absolut ingen roll'' säger han sedan. Jag ler när han säger Chap eftersom det var mitt smeknamn på honom när jag va typ fjorton och han tjugo.

 

Josh håller en rolig lektion och förklarar mest om vad vi ska hålla på med under terminen och ger oss ingen läxa vilket han får ett glatt hurrande för. När vi slutar går jag direkt fram till honom.

'' Hej Josh '' säger jag och ler emot honom.

'' Hej Jenny, jag visste inte att du gick här.''

'' Andra året'' säger jag och ler.

'' Kul, data va det väl?'' frågar han.

'' Haha ja, alla kan inte gå i Dan's fotspår. Eller ursäkta mg det är Daniel nu '' säger jag och fnissar.

'' Ja just det han har blivit en finstrut sedan han började jobba hos er pappa'' säger han och ler.

'' Jenny, kommer du'' Ropar Kim som står och väntar på mig i dörren.

'' Ja, kommer'' ropar jag tillbaka. '' Lycka till'' säger ag sedan till Josh och går.

 

 

Jag hänger ute med Adrian, Kim och James ett tag innan jag går och på vägen hem går jag inom om mat affären, jag tänker göra revolution mot Anns hemska mat, vill hon vara ett freak får hon vara det utan mig. Jag drar ut mig så mycket onyttigt jag kan nästan för att jävlas, kött, pommes, såser, chips, glass, glass, vit bröd ja allt. Jag betlat i kassan och då ångrar jag mig lite eftersom det blev tre rätt tunga kassar, men jag tar bestämt två i ena handen och den tyngsta får hänga själv. Men det känns så typsikt så råkar jag gå in i någon när jag kommer ut på gatan.

'' Förlåt förlåt'' säger jag automatiskt och tar upp kassen som jag råkade tappa.

'' Det är lugnt'' hörs en killes röst säga. Jag tittar upp en kille i min ålder står framför mig, han har lockigt brunt hår som sticker fram genom hans mässa, en svart stickad tröja, men den avslöjar ändå att muskler finns där. Jag tar upp min påse.

'' Förlåt igen'' säger jag och börjar gå.

'' Vill du ha hjälp? De ser rätt tung ut'' Hör jag han säga bakom mig och dyker upp bredvid mig.

'' Det är lugnt jag bor något kvarter ifrån bara'' Svara jag.

'' Jo men jag är en sådan gentleman att jag hjälper personen som gick in i mig'' säger han och flinar och tar två kassar ifrån mig och börjar gå. Hans leende, dam. 

'' Du får visa vägen'' säger han sen. Jag tittar förvirrat på honom men börjar gå.

'' Jag heter Harry förresten'' säger han och flinar igen.

'' Jenny'' svarar jag.

'' Så Jenny, varför har du köpt så mycket mat då?'' Frågar han sen och skrattar.

'' Min rumskamrat har blivit för hälsosam så jag gör revolution mot hennes mat '' svarar jag och ler. Under den korta konversationen är vi framme.

'' Så jag kan ta påsarna nu'' säger jag och stärker mig fram efter dem.

'' Jag kan hjälpa dig upp'' säger han.

'' Tack men nej tack, jag tänker inte ta upp en främlingen'' Han flinar och tittar ner i marken.

'' Jag tänkte inte på hur det där lät'' säger han sen och ger mig påsarna. Jag knuffar upp porten.

'' Hej då, tack för hjälpen.'' Säger jag.

'' Varsågod, hej då Jenny'' säger han.

 

När jag kommer upp ser jag fortfarande de där flinet framför mig men skakar av det. Han va snygg ja men jag skulle aldrig träffa honom igen.  


 Så vad ycker ni än så länge tre kapitel upp, ja rubriken och låten va ine de bästa denna gången, men de blir lite torka ibland ;)


Kommentar:
#1: hi!

när kommer nästa kapitel?

2013-10-30 @ 19:12:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: