onednovellstorys

2013-10-21
11:43:27

Kapitel 1 - The start
 
 
 
 
 
 
 
 
 

'' Jenny kom igen nu vi måste gå'' ropar Ann min rumskompis och bästavän.

'' En minut '' ropar jag och drar handen igen håret en sista gång och tittar mig i spegeln. Mina shorts och enkla t-shirt fungerar bra med ett par covers och med mitt utsläppta orange röda hår fungerar bra. Det är slutet på Augusti och det är sista helgen innan skolan börjar igen.

Jag går ut ur badrummet och tittar på Ann, hon har på spegeln blå sommar klänning med vita sandaler, och med sitt blonda hår som faller ner i mjuka lockar runt hennes ansikte. Jag tror inte Ann förstår hon snygg hon faktiskt är eller snygg det är ett sådant killord, enligt mig är Ann vacker och hon skulle kunna få vem som helst, men hon verkade aldrig tycka om de killar som tyckte om henne. Killar då jag och alla andra står och dreglar floder över så snygga de är.

'' Ska du inte ha på du inte ha på dig något mer festigt?'' Frågar hon när hon ser mig. Jag tittar ner mina shorts och min tröja.

'' Nej, jag gillar inte klänningar det vet du och det funkar med detta'' svarar jag och tittar menade på henne.

'' Okej okej,'' suckar hon fram. '' Jag tänker inte bråka med dig om det, kom nu taxin är här. '' säger hon sedan och vi går ner.

 

Det är fest hos en av Anns klasskamrater Erik. Vi alla tre går på London UNI, Erik är en av de mest populära killarna på skolan. Alla vet vem han är, fast det går ca två tusen elever där. Ann känner alla också till, men jag nä. Folk vet vem jag är eftersom jag är kompis med Ann, men annars inte. Hon och Erik pluggar Medicin och jag pluggar data och redigering. I skolan har jag Ann och min tre bästa killkompisar, James, Adrian och Kim. Jag hade inte velat byta ut det, utan de killarna så vet jag inte hur mitt liv hade sett ut, jag hade nog haft det otroligt tråkigt i skolan.

Jag tittar upp på vår lägenhet när vi hoppar in i taxin, jag förstår rätt ofta hur bra jag faktiskt har det. Jag har en lägenhet ca tio minuter gång promenad till skolan, vilket betyder en stor fin lägenhet i centrala London, som mina föräldrar betalar. Min pappa äger en stor advokat firma och min mamma äger flera restauranger runt hela England, så ja jag har det bra och jag vet att pengar inte är ett problem i mitt liv, men jag känner att jag inte har utnyttjat de faktumet. Taxin rullar fram vid ett stort hus och man hör musiken dunka ända ut, vi betalar och går in.

Överallt är det fyllt av människor från skolan och andra som jag inte alls känner igen.

'' Ann'' Ropar någon och Erik kommer fram emot oss, han är klädd i shorta och ser otroligt bra ut.

'' hej Erik'' Säger hon och kramar honom.

'' Hej, och hej på dig med Jenny'' Säger han och kramar mig sen, han stinker parfym.

'' Hej Erik '' svara jag.

'' Kom jag ska visa er runt'' säger han och lägger sin arm runt Ann's axel och går iväg och jag följer efter. Huset är stort, jag lämnar dem vid köket och tar dricka istället, det finns en massa sprit det känns nästan som en bar, men blandar en vodka redbull och smuttar på den.

'' Jenny'' ropar någon och Adrian hoppar fram.

'' Hej, vad gör du här'' säger jag och kramar honom.

'' Jag känner Erik smart huvud '' säger han och rufsar till mitt hår.

'' Du rädda min kväll ''

'' Stack Ann iväg eller?''. Jag nickar.

'' Erik skulle visa henne runt''.

'' Han försöker verkligen med henne'' skrattar Adrian fram.

'' Jag vet'' svarar jag och skrattar med honom.

'' Har du hört vad vi ska göra typ andra veckan i skolan?'' Säger han sen.

'' Nej vad?'' frågar jag.

'' Du vet tack vare mina kontakter så har jag fått reda på at vi ska vaa med på en musk video inspelning och sen se hur man redigerar den. '' Säger han.

'' Gud va cool, vet du vem?''

'' Nja tyvärr inte ' säger han och gör en ledsen min.

' Oh du ha ju inte så bra kontakter då'' säger jag och slår han i magen.

'' Aj'' ropar han och fjantar sig. '' kom nu festar vi'' säger han sen och drar in mig i folkmassan.  


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: