onednovellstorys

2013-12-18
00:07:47

Kapitel 8 - Begin Again

Sista andeblicken: '' Ja'' säger han. Jag tittar på honom och tänker på vad min mamma alltid säger, en männsika är alltid värd en andra chans men inte femton. Jag kunde ge Harry en andra chans och om jag inte vill så skulle jag inte behöva. '' okej'' säger jag tillslut. '' Menar du det?'' säger han och ler brett. '' Ja'' säger jag och flinar. Han tittar runt omkring oss, Adrian och Kim är fullt upptagna med att ragga på sin tjejer. '' Kom'' säger Harry och tar min hand i sin och leder ut mig ur resturangen.


 

 

 

 

 

 

Han vänder och snabbt ifrån huvud gatan och in på en mindre gatan. Det har blivit kallare nu
och jag fryser rätt mycket eftersom Harry drog iväg mig innan jag hann ta en jacka.
'' Harry vart ska vi?'' frågar jag. Han svara inte utan bara skrattar. Jag räcker ut tungan utan att han ser, han håller fortfrande sin hand i min, är han inte rädd att någon ska se.
Vi kommer tillslut till en liten park, den har fullt av pumpor och orange ljus över allt, just det de är snart Halloween. Harry och jag går in i parken, vi ser massa ungar som leker på en lekplats och det finns ett ställe där man får testa skära pumpor.
'' Vänta här'' säger han och förvinner och kommer snart tillbaka med två rykande koppar av någon sorts dryck.
'' Du gillar varm choklad va?'' frågar han osäkert.
'' Klart jag gör'' Svarar jag och fnissar och tar emot min kopp. '' Fast är inte varm choklad med för jultiden'' säger jag sen. Han tittar på mig.
'' Sluta'' säger han men skrattar, '' kom'' säger han och drar med mig en bit in i parken. Den går en liten dam igen och det finns en bro, där stannar han med mig, bron är fint upplyst men de värmer knappast. Jag drar händerna över armarna för att få lite värme.
'' Fryser du?'' frågar Harry som står mitt emot mig på bron, jag nickar. Han ställer ner sin kopp, drar av sig sin jacka och ställer sig framför mig och sätter den över min axlar, vi bryter inte ögonkontakt när han gör det, och på något sätt är det ett intenstivt ögonblick. Vi tittar in i varnadras ögon i några sekunder innan han harklar sig och bakar bakåt igen, jag drar på mig jackan.
'' Tack'' säger jag och ler emot honom.
'' Det är lugnt'' svarar han. Han står i en svart tröja och dricker lite av sin varma choklad.
'' Så vill du prata om någonting eller du tycker det är rolig att stå och titta på varandra.'' säger jag och jag ser hur han ler.
'' Jag har inget emot att titta på dig en hel kväll'' säger han, jag känner hur jag rodnar. och ler.
'' Vem är de killarna som du var med?'' Fågar han sen. Jag tittar upp.
'' Adrian och Kim, vi går i samma klass och de är min bästa vänner'' säger jag.
'' Aha kul'' svarar han.
'' Hur känner du hon som fyllde år då'' frågar jag.
'' Hennes kompis är min kompis så vi har hängt några gånger'' svarar han. Jag nickar.
'' Hur går det i skolan då?'' Frågar han.
'' Bara bra, det har blivit lite mindre läxor nu men de går väl snart upp igen'' svarar jag. '' Borde inte du jobba?'' frågar jag han.
'' Jag jobbar, jag har typ tre dagars ledigt nu, jag ska till Japan imorgon kväll och göra klart de sista showerna av våran tour, sen efter de ska vi till USA, och göra 1dday och gå på AMA och lite sådant'' Säger han.
'' Wow de låter jobbigt'' säger jag.
'' Nej, det är hur kul som helst'' säger han och ler super stort.
'' Hur länge ska du vara borta då?''
'' Efter Japan, kommer jag vara hemma en vecka eller en och en halv, sen ska jag vara i Usa till typ början av December sen ska vi snabbt ner till Italien sen kommer vi tillbaka och är lediga ett litet tag'' svarar han.
'' Ni får inte så mycket ledig tid gissar jag.''
'' Nä men man gör det bästa av det.'' säger han.
'' Det förstår jag'' svarar jag.

Sen står vi tysta en stund, Harry ser också ut att frysa.
'' Fryser du?'' Frågar jag.
'' Jag klarar mig'' svara han och ler.
'' Nej jag ska inte stå och använda din jacka när du fryser '' säger jag och går fram emot honom.
'' Jag tänker inte ta den'' säger han och flinar.
'' Då får vi dela'' säger jag. Och på något sätt går det ihop, jag tar ut båda min armar och han sätter in ena armen i jackan och sedan drar han den omkring oss båda. Vi står nära, vi står och kramas om man ska vara ärlig. Det är rätt mysigt, jag lutar mitt huvud på hans bröst och han har sin ena arm runt omkring mig. Vi står så en bra stund tills han tillsut viskar.
'' Ska vi gå tillbaka nu?''
'' Ja'' säger jag och smyger ut ur hans jacka men han lägger den över mina axlar igen , och sedan tar han min hand igen, fast han släpper den innan vi kommer fram till resturangen. OCh när vi kommer in stannar han mig vid dörren.
'' Så får jag en andra chans?'' säger han och ler.
'' Ja'' säger jag och ler tillbaka.
'' Perfekt, jag ringer dig'' säger han och lutar sig fram och jag tror han ska kyssa mig igen men han pussar mig på kinden, ler och går. Jag står kvar och tar snabbt handen över där han kysst mig. Helt otroligt, han har fått mig att tycka om honom. Och för en gångs skull tror jag faktiskt på att detta kan kanske kan leda någonstans. Detta är början på något nytt känner jag tydligt.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: