onednovellstorys

2013-12-10
00:48:48

Kapitel 7 - He is bad, but he's worth another chans

Sista andeblicken: Senare när jag tittar på min mobil har jag ett medelande från Harry. '' Jag är ledsen för de som hände igår, det var verkligen inte meningen, kan vi inte gör om det?''
Jag tittar på smset innnan jag svarar. '' Nej Harry, som jag sa igår så vill jag inte träffa dig igen''


 

 

 

En vecka går, två veckor, tre veckor, fyra veckor, nu har det gått fem veckor sedan jag och harry grejen hände. Han hade inte hört av sig och de hade inte jag heller det kändes bra, om han nu inte hade varit känd så hade jag nog glömt bort honom helt, men nu såg man hans anniskte ungefär överallt. Lite irriterande speciellt eftersom han är rätt snygg.
Men om tänker mer posetivt så har jag och Josh kommit mcyket näramre varandra och blivit bättre vänner än vi varit hela vår uppväxt, vissa tror ibland att vi har ett förhållande men jag förklarar alltid att de är min brors bästa kompis och att vi har växt upp med varandra. Och sen är det förbjudet att ha ett förhållande med en lärare också.
Sen vägrar fortfarande Ann berätta om killen hon träffar vilket irritrar mig med, eftersom hon aldrig detjat någon och nu när hon gjordet vägrar hon berätta om det.
Fast ikväll har jag ingen lust att prata med henne direkt eftersom hon fått influensan och ligger på sitt rum helt utsalgen. Jag själv klär på mig och smyger ut från lägenheten jag ska till en av min mammas resturanger och prata lite med henne och allmänt umgås, Kim och Adrian skulle komma förbi lite senare på kvällen så skulle vi hitta på något.

Det är inte långt till hennes resturang, men det är slutet på oktober och jag är tacksam över att jag tog en bra jacka på mig.
Jag kommer till mammas resturang och det ser ut som om någon har en födelsedags fest där inne eftersom jag ser ballonger, jag går in och säger hej till Alek killen som sköter bokningarna och sådant sen smitter jag snabbt förbi festen och in till köket där min mamma står och gör något, jag har aldrig fattat vad hon gör eftersom jag alltid tycker det ser ut om hon har åtta armar och gör fler saker samtidigt. Jag hoppar upp på den delean va bänken som är tom, jag gissar att hon lämnade den så för att jag skulle komma.
'' Hej mamma '' säger jag och ler.
'' Hej älskling'' säger hon och pussar mig snabbt på kinden, sen från ingenstans lägger hon upp en talrik med pommes framför mig med bea och sedan ett cola glas.
'' Hur gör du'' säger jag samtidigt som jag tar en av pommesen och äter den.
'' Magi'' svarar hon och blicknar. Jag skrattar.
'' Hur är det med pappa?'' frågar jag.
'' Som vanligt, bra med stressad han har ett stort fall just nu,de gamla vanliga gumman'' säger hon och ler igen. Vi pratar en stund samtidigt som hon fixar all mat och tillslut tårtan.
'' Herregud mamma den är jätte fin''säger jag och tittar på hennes flera vångar tårta.
'' Tycker du det? jag ville slå till stort'' säger hon sen och ler.
'' Den är verkligen jätte fin mamma'' svarar jag.
'' Tack, vill du sätta in ljusen'' säger hon sen och jag placerar ljusen i tårtan efter hennes beskrivingar.
'' Vill du hjälpa mig bära ut den, den är rät tung'' säger hon sen.
'' Klart mamma'' svarar jag. Jag och hon lyfter upp den,hon har rätt det hade varit svårt att lyfta den själv. Vi börjar röra oss mot dörren och jag ser hur de släcker i lokalen när vi kommer ut, mamma jag och resten av personalen som är där ute börjar sjunga vi gratulera och födelsedagsbarnets gäster stämmer in, jag ser att det är en tjej som fyller år eftersom hon sitter ner och har en krona på sig där det stå 21. Vi sätter ner den på bordet och alla beundrar mammas mästerverk samtidigt som de sjunger vidare. Jag tittar runt på alla och jag får ögonkontakt med ett par gröna ögon. Harry. Han tittar på mig och ler, han är ju ännu snyggare i verkligeheten. Jag vänder blicken och tittar på tårtan samtdigt som jag tar min mamma i armen som ett litet stöd. Vi sjunger klart och såklart erbjuder sig mamma att skära upp tårtan, jag vill egentligen springa där ifrånoch jag ser hur han närmar sig.
'' Mamma jag ska bara på toa sen ska jag ringa Adrian och se vart de är'' säger jag och ler emot henne.
'' Okej gumman'' svarar hon och ler tillbaka. Jag försöker gå i normal talkt mot köket och så fort jag stänger dörren bakom mig andas jag eftsrom jag höll andan av någon kosntig anledningen. Sen ringer jag Adrian.

'' Hej jenny'' svarar han lika glatt som vanligt.
'' hej, skulle du och Kim komma till min mammas resturang eller inte?'' frågar jag.
'' Jag skulle precis ringa dig om det där faktiskt, vi är där om typ fem minuter''
'' Okej men gå till baksidan så möter jag er där, någon har sin födelsdags fest och jag tycker inte vi ska störa'' säger jag. Och sen vill jag undvika någon tänker jag men säger det inte.
'' Okej men vi är där om fem'' säger han och vi lägger på. Fem minuter senare står vi alla tre i köket och diskuterar en lektion då min mamma kommer in.
'' Adrian, Kim '' säger hon glatt och kramar om dem.
'' Hej Paula'' säger de samtidigt.
'' Jag pratade lite med födelsedagsbaranet hon sa att det var okej att ni gick och tog lite tårta och hängde där ute en stund.'' säger mamma och ler, jag känner lite panik, jag vill inte ut ditt, jag vill inte träffa Harry, jag vet att mamma inte vet om det och att hon bara vill vara snäll.
'' Har du gjort en tårta då måste vi ut´´ Säger Adrain och tar tag i mina handled och drar ut mig och Kim kommer efter, tårtan står övergiven och det är rätt mycket kvarde andra står och sjunger kareoke. Vi alla tre tar vars en stor bit.
'' Din mamma har gjort det igen'' säger Kim. Jag nickar till svaras.
'' Vem är det som fyller år?'' frågar Adrian.
'' Den blonda med kronan'' svarar jag och nickar emot henne, men hon tittar redan på Adrian och flörtar redan med honom.
''Jag kommer starx mina damer'' säger han, sen drar han handen genom håret och går fram till tjejen och börjar prata med henne. Jag vänder mig om och tittar på Kim, men han spanar också in en tjej.
'' Nej Kim lämna inte mig du också'' ber jag honom.
'' Sorry J'' säger han och försvinner. Jag suckar och står kvar med min tårtbit,jag titar rakt ner i den och räknar, en, fem , tio, tjugo.
'' Hej Jenny'' Säger den välbekanta rösten, det tog honom tjugo sekunder att komma hit när han såg att jag var ensam.
'' Hej Harry'' Svarar jag och tittar rakt fram, inte åt sidan där jag vet att han står.
'' Hur är det?'' Frågar han.
''Bara bra, själv`?'' Svarar jag sendan stoppar jag in en stor tårbit i munnen så jag ska kunna slippa svara honom.
'' Så du vill inte prata med mig eller?'' Säger han och ställer sig rakt framför mig så jag inte kan undvika honom. Jag tuggar långsamt på min bit och försöker undvika att inte svara.
'' Det som hände hemma hos mig, det var inte meningen, jag är verkligen ledsen om jag skrämde dig, det var inte meningen Jenny.'' Säger han.
'' Varför låter du inte mig vara ifred?'' Säger jag tillslut. Han tittar chockat på mig.
'' För du intreserar mig, du är inte som andra tjejer jag träffat. Jag vet faktiskt inte men du intreserar mig som sagt och jag gillar det'' Säger han. Jag tittar på honom det låter som om han menar allvar, men nej han ska inte, sen kommer jag på mig att jag halvt stirrar på honom, va han tvungen att se så bra ut. Jag tittar ner i marken jag vet faktiskt inte vad jag ska säga.
'' ge mig en chans till?'' säger han och tittar på mig. '' Om du inte vill efter det så lovar jag att lämna dig ifred'' säger efter det. Jag gör ögonkontakt med honom.
'' Menar du det, att du lämnar mig ifred?''
'' Ja'' säger han. Jag tittar på honom och tänker på vad min mamma alltid säger, en männsika är alltid värd en andra chans men inte femton.Jag vet också att han är en bad boy vad jag har sett hittills men tänk så  lurar hans utseende och det mig tänk så är han inte som jag tror.  Jag kunde ge Harry en andra chans och om jag inte vill så skulle jag inte behöva.
'' okej'' säger jag tillslut.
'' Menar du det?'' säger han och ler brett.
'' Ja, men du har tur nu att får en andra chans så slösa inte bort den. '' säger jag och flinar. Han tittar runt omkring oss, Adrian och Kim är fullt upptagna med att ragga på sin tjejer.
'' Kom'' säger Harry och tar min hand i sin och leder ut mig ur resturangen.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: