onednovellstorys

2014-01-20
21:26:40

Kapitel 9 - I'll pick you up

Sista andeblicken:  Perfekt, jag ringer dig'' säger han och lutar sig fram och jag tror han ska kyssa mig igen men han pussar mig på kinden, ler och går. Jag står kvar och tar snabbt handen över där han kysst mig. Helt otroligt, han har fått mig att tycka om honom. Och för en gångs skull tror jag faktiskt på att detta kan kanske kan leda någonstans. Detta är början på något nytt känner jag tydligt.


 

 

 

 

 

 

Jag går igenom lokalen och drar till mig Adrian och Kim som högt suckar när jag drar ifrån dem från deras ragg.
'' Har ni deras nummer?'' frågar jag, båda titar åt sidan, vilket betyder ja. '' Bra då kan ni ringa dem senare, vi går nu'' säger jag och vi går ut genom köksingången, ut på gatan och börjar gå ner mot staden.
'' Är någon sugen på pizza, jag är väldigt sugen, specillet nu efter någon öl''. Säger Kim.
'' Jag är på'' säger jag och Adrian samtidigt. Vi vandrar ner mot centrum och går en pizzeria och beställer varsin pizza och en cola.
'' Så hur gick det med era tjejer?'' frågar jag, samtidigt som tre rykande pizzor sät ner framför oss.
'' Helt okej, du avbröt en ju'' säger Adrian och flinar emot mig.
' Du fick hennes nummer, de har man lyckats rätt bra'' säger jagoch flinar tillbaka.
'' Jag ska träffa min imorgon'' säger Kim.
'' OHH'' säger jag och Adrian samtidigt.
'' Vad ska ni göra?'' Frågar jag.
'' Kolla film hos mig'' säger han och blinkar, allt vet vad kolla film betyder.
'' Så hon är inget seriöst?''
'' Nej, och de va hon som sa det så ge mig inte den blicken'' säger Kim.
'' Vart var du föresten?'' frågar Adrian.
'' Ja'' säger Kim och gilar att samtalsämnet har bytats. '' Du bara försvann''.
'' Ehm jag va ute och gick lite'' säger jag och tittar ner på min talrik.
'' Med vemdå?'' Frågar Kim och hoppar närmare mig och sätter sin arm på bordet och lutar sitt huvud på den, Adrian gör samma sak.
'' ehm ingen speciell'' svarar jag och tar en stor pizza bit i munnen.
'' Säg nu'' säger Adrian och petar mig i sidan.
'' Harry'' säger jag och tittar på dem.
'' Harry Styles? Han som du dumpade?''
'' Ja, vi pratade och jag ska ge honom en andra chans, och jag fråga inte er mer så ni frågar inte mig mer'' Säger jag och tittar på dem båda.
'' Okej, okej'' säger Kim.

När jag kommer hem senare på kvällen sover redan Ann så jag smyger in på mitt rum, och tittar på min mobil, ett sms från Harry. '' Har du lust att träffas en stund imorgon innan jag måste åka? :)''. Jag fnissar till och knappar in. '' Låter skoj, när vill du? :)''.
'' Jag ska vara på flygplatsen runt åtta, helt kanske lite innan,men runt tolv kanske om du inte tycker det är för tidigt?''. '' Nej det funkar för mig, vad vill du göra?''.
'' Vi kan vara hemma hos laga lunch och käka här sen kommer vi på något om du vill?''.
'' Absolut det funkar för mig!''. '' Bra, hämtar dig tolv då! Ses imorgon :)''.

Jag vaknar runt 9 nästa morgon och tappar upp ett bad, jag duchade håret igår så jag behövde inte tvätta de. Jag tappar ut ett med mad väldoftande oljor och tända ljus,jag sätter igång en spellista och låten Eyes on fire startar.  jag sätter upp håret i en slavrig boll på huvudet och sjunker ner i det varma vattnent och lutar huvudet på kanten. Jag ligger där ett tag innan jag och släppar mig ut ur badkaret och in på mitt rum ochoch smörjer in kroppen med en återfuktingskräm, sen sminkar jag mig enkelt, foundation, puder, mascara och eyeliner och släpper ner håret och borstar ut det, och fluffar till der.Sen drar jag på mig jeans, en vit t-shirt och en rutig shorta. Jag gå in i köket och värmer några poptarts i micron sen tar jag med in på mitt rum och kollar på American Horror Story.

Fem i tolv plingar min mobil och det är från Harry. '' Utanför!'' Jag hoppar upp och går och tar på mig mina skor och jacka, Ann sover fortfrande och sen springer jag ner till Harrys bil och hoppar in. Han ler emot mig och kramar mig.
'' Hej''säger han.
'' Hej'' svarar jag och ler tillbaka och han startar bilen och börjar köra.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: