onednovellstorys

2013-06-27
20:50:48

Change My Mind - Kapitel 8
Sista andeblicken:
- Älskling, hur är det, men kommer du ensam Ann sa något om en pojke? Jag flinar hon och morfar och lika som bär.
- Jo det är bra, ja jag kommer ensam han fick förhinder säger jag igen och försöker se så ledsen ut som möljigt.
- Jasså säger Ann och ger mig ett lurigt leende, Jag har en överasking till dig som borde komma ngefär nu säger hon och ler samtdigt som det ringer på dörren. Hon flinar och hoppar upp och springer emot dörren.

 
 
Jag känner hur mitt hjärta börjar pumpa håradre vem är det som ringer på dörren, varför vill Ann göra så här emot mig, eller svaret är rätt enkelt för ajg har varit en ren skit stövel emot henne. kan det vara så att hon pratat med Liam innan hon baknade på min dörr, för jag kommer inte på någon annan som skulle kunna komma in igen den dörren men när Ann kommer inte blir jag chokad jag blinkar flera gånger för att vara säker att ajg ser rätt men det gör jag. Det är inte Liam som står där utan det är Josh, en nära vän till vår familj, eller hans föräldrar och hela hans släkt är också rika så det blev atumatiskt att vår familj har umgåtts mycket ända sedan vi var små. Från när jag va typ sju till fjortton var jag jätte kär i honom, jag försökte mer när jag var runt tretton och fjorton men då va han femtton och sexton och såg mig bara som en vän. Han är en fin kille och uppfostrad på ett fint sätt så han gick alltid efter de lite vildare tjejerna i skolan, inte efter de mörka och totalt knäppa som mig eller de klassiga som han egentligen var som Ann. Men vad jag visste hade han aldrig haft en riktig flickvän, Ann visste också mycket väl om att jag var kär i honom det var nog därför hon hade dragit hit just honom. Han är lång, ser ut som om han är solbränd med svart hår och mörka ögon en en stor välbygg kropp, han började träna fyra dagar i veckan när han va fjortton.
- Hej gumman säger han när han kommer in och går fram för att krama mig jag reser mig upp och omfamnas av hans stora armar som tar upp nästan hela av min tunna överkropp.
- Hej Gubben säger jag, han ler och pussar mig på kinden och håller mig sedan i handen. Ann har väl sagt att de ska se ut som om vi dejtar.
- Josh men va trevligt att se dig här utbrister mormor och går fram för att omfamna honom.
- Trevligt att träffas Mrs.Smith säger han och ler emot henne.
- Jag visste inte att de var Josh du träffade, jag trodde alltid att det var Ann som skulle vara tillsammans med honom, men sant du var ju jätte kär i honom när du var liten säger hon sen.
- Mormor säger jag och Ann samtidigt och jag gömmer annsiktet i händerna eftersom jag känner hur röd jag blir. - Kom säger morfar då. Dags att äta.
 
 
Vi går in i matsalen och ajg och Josh hamnar brevis varandra.
- Vad har Ann sagt till dig? Frågar ajg tyst när vi sätter oss.
- Att du behövde en låsas dejt för kvällen viskar han tillbaka och ler. Jag har inget emot det, jag har inte träffat dig på länge ju säger han sen.
- Två år säger jag och ler tillbaka, när jag var med honom kände jag mig som treotton igen, han fick mig alltid att rodna så mycket.
- Det känns som mer säger han.
- Så Mikaela, Josh hur länge har ni träffats? Frågar mormor samtidigt som vi blir serverade ungstekt kyckling med potatis och sallad med rödvinsås.
- Öhh får jag ur mig, men Josh räddar det.
- I lite mer än en månad, vi tar det rätt lugnt svarar och ler.
- Hur hände det? Frågar hon sen.
- VI sprang på varandra inne i centrum och jag bjöd ute henne på en fika eftersom vi inte hade setts på länge så ja sen fortsatte vi att träffas efter det svarar han. Mormor nickar och verkar nöjd, jag pustar ut jag var verkligen inte snabb på fötterna.  Tack mimar jag till Josh han ler tillbaka. 
Middagen går långsamt fram men runt halv elva erbjuder sig Josh att köra mig hem och jag skuttar av glädje inombords, även om jag älskar min mormor och morfar är jag trött och vill bara röka och sova. Vi kramar alla och går ut ur huset, Josh har parkerat lite längre ner på gatan och så fort vi är några meter från huset tänder ajg en cigg.
- Så du röker fortfarande?
- Japp svarar jag och rycker på axlarna.
- Det är dåligt säger han i en överdrivet ljus röst för att imetera min mormor gissar jag.
- I skolan verkade du gilla bad girlsen säger ajg och knuffar på honom.
- En av dem rökte de andra hade bara på sig lite mer utmanade kläder och festa på helgerna svarar han som försvar.
- Ta det lugnt jag dömmer inte svara jag.
- Men om du nu va kär i mig, jag trodde du va mer inne i de emo majarökande killarna som du alltid hängde med säger ahnoch flinar emot mig nu.
- Jag var tillsammans med en av dem säger jag nu som försvar, och han rökte inte maja säger jag sen.
- Okej om du säger så säger han  och öppnar sin bil.
 
Han kör snabbt hem till mig, vi pratar hela vägen. Han parkerar utanför mitt hus.
- Så va du kär i mig när vi va små? Frågar han.
- Ja men jag slutade när vi var fjortton när ajg såg vilka sorts tjejer du gillade eftersom jag visste att jag aldrig skulle vara det. Han skrattar åt de.
- Jag va sextton och tjejer  var det intresantaste som fanns.
- Jag försökte visa att jag var kär i dig flera gånger men du visade alltid vänskaps känslor tillbaka.
- Jag har alltid tyckt om dig, alltid tyckt du va söt, ajg var nog cokså lite mså kär i dig ett tag men jag ville inte förstöra vår vänskap.
- Ohh säger jag och tittar ut. Jag ska väl gå upp nu. Han nickar och hoppar ut ur bilen för att öppna åt mig, vilken gentleman.
- Jag vet att jag inte borde fråga och du får säga nej, men eftersom vi båda har haft känslor, kan man få en kyss kanske? frågar han. Jag ler och rodnar.
- Visst säger jag, men bara en säger jag sen.
- Klart säger han. Han börjer sig ner och hans mjuka läppar möter mina det är en finns kyss, våra tungor möt och jag känner hur den blir mer och mer passionerad, jag tänker itne på att stoppa det eftesom jag alltid velat ha den kyss som är såhär från honom.
 
Tillslut sätter jag stopp för den, vi båda står och tittar på varandra flinar lite genaerat, jag tittar emot proten, där jag Liam han är på väg ut, han ser ledsen ut, såklart jag totalt dissade honom och nu såg han mig kyssa eller nä grov hångla med en annan kille, för jag tror också att Liam har lite känslor för mig, som jag har för honom men inte vågar erkänna. Han tar ett djupt andetag och öpnnar porten coh går med snabba steg ifrån oss.
- Liam ropar jag. Han svarar inte utanförstätter att gå. Förlåt Liam ropar jag efter men fortfarande inget. Jga vänder tillbaka blicken till Josh.
- Vem var det? Frågar han.
- Liam min granne, vi har hängt lite de senaste dagarna, han skulle egentligen följt med idag men jag ignorerade honom eller vad jag ska säga.
- Tur det annars hade varit rätt pinsamt säger han och flinar.
- Ja lite säger jag tittar ner i marken.
- Du gillar honom säger Josh sen och stor flinar emot mig.
- Nej det gör jag inte säger jag och ser surt på honom.
- Jo det gör du, du ignorerar alltid gillar du börjat gilla, det är din fas ett. Jag kan inte de andra eftersom du aldrig varit tillsammans men någon utom pundar huvudet. Men när du börjar gilla en kille ignorerar du honom sen när du accepterat att du gillar honom blir du framåt och sen ja vet jag inte säger Josh och tittar på mig som om han hade svarat rätt på världens svåraste matte fråga.
- nej svara jag lite tystare nu.
- Han gillar dig också lite säger han sen.
- Gör han utbrister jag.
- Ha jag visste det säger Josh. Och ja annars hade han inte sett ledsen ut och total ignorerat dig.
Jag ler emot honom.
- Tack Josh men jag ska upp och lägga mig nu.
- Visst men vi får träffas snart igen jag ringer dig säger han och börjar gå emot in bil.
- Du har inte mitt nummer svarar jag.
- Jupp, Ann gav det till mig, vi ses ropar han och kör iväg.
 
Jag går upp för trappan och in i lägenheten men innan jag dimper ner i sängen skriver jag två ord på en lapp coh kastar ner den i Liams brev låda. '' I'm Sorry ''
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: