onednovellstorys

2012-04-11
00:51:34

More than this - part 15

sista andblicken :

Connys perspektiv :

-          Så när får jag träffa den här berömda Harry ? frågade jag med ett leende . Hon log mig tillsvars .

-          Om några dagar när han kommer hem .




 

De hade gått fyra dagar sen Conny hade kommit till London , vi hade gjort allt två bästa kompisar hade kunnat göra , vi hade gått runt över allt , sett allt , shoppat , suttit i parker , skrattat tills tårarna rann , de vi inte hade gjort hade varit att gå ut på klubb och de skulle vi göra ikväll med Simone , Simone och hans kompisar . Eftersom Simon var äldre och hade en nära polare som var vakt på en av Londons hetaste klubbar och skulle fixa in oss . Simone hade sagt det är ingen stor grej , inte Conny heller men hon va rätt vann vi båda hade haft äldre kompisar hemma , eller hon var fortfarande bra kompis med dem jag kanske inte lika mycket , så hon tyckte inte att de var en big deal , jag hade varit den ända som blivit glad över de .

 

Kvällen närmade sig och Simone hade också kommit hem till mig för att göra sig iordning med oss , man kan tänka sig hur det såg ut i mitt rum kläder över allt , de luktade en blandning av hårspray och olika parfymer . Simone var redan påklädd när hon kommit , i en ljusblå klänning med ett par skit snygga klackar , Conny hade efter mycket om och men valt en svart byxdress som såg fantastisk ut på henne med ett par svarta klackar , jag hade nog provat hela min garderob och stog just nu i en svart  buister med nitar , ett par svarta byxor en brunbegi cardigan med ett par svarta klackar . Äsch de fick duga. Jag hade håret som vanligt plattat , Conny sitt lockiga och Simone en blandning , alla tre hade sotiga ögon med rött läppstift , som vi tackade min mamma väldigt mycket för.

 

Klockan tio mötte vi Simon , Ed och Daniel utanför klubben där de snabbt fixade in oss , jag såg att kön va lång och att folket i den såg lite surt på oss . Inne på klubben var det mycket folk och ett sjukt drag , vi stack direkt till baren .

 

-          One round of shots to ous skrek Simon till bartendern och pekade på oss.

-          Shots allredy ? frågade jag .

-          Why not svarade han med ett leende . Shotsen kom upp fram för oss.

-          To a great night to night skrek Simon och lyfte upp sin shot i luften och vi andra följde efter , sen svepte vi den . Den svidande straka drycken brände lite i min hals och jag grimaserade . Sen skulle Simon och killarna upp och säga hej till killen bakom Dj-båset .

-          Can I get you girls anything ? frågade bartendern och tittade på oss , väldigt mycket på Simone .

-          I don’t know svarade hon och såg ut att tänka . Jag gissade att både mitt och Connys såg likadana ut, tillslut svarade jag .

-          Surprise us with something colorful ?

 

 

Han nicked mig till svars , och vips en minut senare stog tre färgglada drinkar framför oss . Jag log till han sen drog jag med mig tjejerna till ett bord där vi satt och drack de färgglada drinkarna.  Vi satt och skrekprata med varandra och en gång kom det fram vad jag gissar var en paparazzi som hade fotat oss några gånger sen frågat mig om det var jag som var Harry Styles flickvän , jag hade varit rätt stum av frågan och nickade bara till svars han log , nickade och gick .  Sen kom en låt som jag inte kunde sitta still till Party Rock med LMFAO , och jag bara tittade på Simone och Conny .

-          Vi måste dansa  skrek jag sen släpade jag upp den på överfulla dansgolvet . Vi ställde oss och gick helt loss .

-          Jag har glömt hur roligt detta var halv skrek Conny och snurrade runt . alla skrattade , allt var en fest just nu , eller klart de va , vi va på en het klubb full med människor , blinkade lampor , goda drinkar och med min bästa vän och en nya kär vän till mig . Efter en stund kom Simon , Ed och Daniel fram till oss .

-          Felicia sa Ed , my friend is the Dj , he kind of want you to go up to him .

-          Why?

-          I’m not sure but he said something about Harrys girlfriend , good reputation for the club , good music taste and really hot . Full och dum som jag var bara nickade jag och Ed drog upp mig till Djen .

-          Her she is Jamie sa han och gav mig en knuff upp till båset . Det var mer varmt där upp så jag gav Ed min cardigan .

-          Can you take this into i’ll get back ?

-          Sure log han och gick.

-          So Felicia sa Jamie som han tydligen hette .

-          Yes?

-          Aren’t you Harry Styles girlfriend ?

-             Yes I’m , how did you know ?

-          My little sister loves him and the paparazzi are her for a reason . Jag blev förvånad var paparazzin här för att jag var de .

-          Wanna try sa Jamie och nickade mot bordet .

-          Yes I’ll love to svarade jag . Han visade mig hur jag skulle göra , sen tog han fram micken och skrek ur över folket .

-          I’m hoping you guys have a good time out there , because I have , and right now I have a guest with me.  The one and only Felicia , Harry Styles girlfriend . Folket skrek .

-          Felicia , want to drop the base ? han pekade på knappen som han hade sagt de till , och jag tryckte på knappen och man hörde Skrillexs Cinema körde igång , Jag tog upp en handen i luften och njöt av livet.

 

Ed’s perspektiv :

He saw Felicia up on the Dj-floor with Jamie  , he just knew he wanted her, and that he would do everything in his power to get her, though he knew she had a boyfriend. It was probley that make her so intresting and that  Harry Styles was her boyfriend did the whole thing more interesting . And that just tonight, not just tonight but every day she was so beautiful, but tonight she was a heartbreaking beauty. He couldn’t take his of her , he lookt at her from the floor on the stage , she was jumping and laughing  , and Jamie stood there and just tried , you could tell it from where I was standing that he was flirting with her . And then someone knock on my shoulder I lookt back it was Simon .

-          Dude you are staring.

-          At how ? I tried to play stupid .

-          You can’t fool me , I know you like her , but she has a boyfriend , so if you really like her you will wait until the break-up .

-          I know that Simon but look at what Jamie is doing , he doesn’t care . Simon lookt at them .

-          True go and get her then , say that Conny want’s to talk to her .

-          Do she ?

-          I’ll take to her . Then Simon started to walk to the other and I up to the Dj-floor .

 

Felicia was standing there and was dance/jumping , it lookt fun , then she saw me and  lend over to me  .

-          Hi what are you doing her and then she smiled her perfect smile , dam.

-          Conny want’s to talk to you .

-          Really , did she say what about ?

-          No , just that you should come now , like right now .

-          Okey sure .

 

 

Then she turned around said good bye to Jamie . Then I’ll hade to help her down , I’ll took my hands around her waist and she but her hands on my shoulders then I lifted her down , it only tookt a second but , it feelt like a hour . The I had put her down on the floor and she started to move to the others , but I couldn’t move , I just stood their . She turned around and lookt at me .

-          Are you coming ?

-          Ehh what ? was the only thing I could get out of my mouth .

-          Come on you fatti she joked took my hand in hers and started to drag me to the others .

I wish she had not done that ,  for every second she held my hand in hers , I became more and more in love.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: