onednovellstorys

2012-04-18
22:56:28

More than this - part 18

sista andblicken :

-          Niall it’s 3 in the afternoon , dinner are like in 3 hours.

-          Well then we have time to think sa han och drog in mig I köket .

-          Good luck ropade Harry  , jag lipade mot han .

 


 

 

 

Ute i köket vände jag mig mot Niall .

-          So witch food takes 3 hours to make ?

-          I don’t know svarade han flinade och ryckte på axlarna .

-          God Niall . What do you eat , oh wait stupied question .

-          Haha very funny , hmmm how about chicken with some potato or something.

-          Sounds good , jag reste mig.

-          Where are you going ? frågade han mig.

-          Shop , I guess you guys don’t have so much things here or do you ? . Han tittade på mig i tio sekunder.

-          Let’s go   sa han .

-          That’s what I was thinking .

 

Niall och jag vandrade ner Londons gator eftersom vi gissade att en liten affär inte skulle räcka så vi letade efter en supermarket. De tog oss minst tjugo minuter innan vi hittade något . De hade nog gått snabbare om vi inte hade blivit stoppade av fans , men alla var så söta så jag lät de gå. Nu var vi nästan framme vi skulle bara gå över vägen för att komma in och så hörde vi de.

 

-          Niall is that you ? Han vände sig om med ett stort leende.

-          Yeah sure . 3 tjejer någon såg ut att vara 14 en annan 15 och den sista 17 års åldern kom emot oss med sina mobiler i högsta hugg . De kom fram till oss .

-          Oh hey Niall can I have a picture sa alla tre samtidigt .

-          Yeah buddie . Alla turades om med att ta kort med han sen tog jag ett kort på alla ihop. Två av tjejerna stog och pratade med Niall medans jag började leka med min mobil, då den tredje tjej fram till mig , hon var otroligt söt , stort rött burrigt hår med massa fräknar med gröna ögon , hon påminde mig om mig själv i fyra års åldern.

-          Exccuse me , but you are Harrys girlfriend right ?

-          Yes I’m svarade jag och log mot henne , och de ord som kom ut ur hennes mun efter de chokade mig .

-          I ways wondering , if i could get a picture with you and maybe a autograph .?

-          Are you serious , I’m just his girlfriend? Sa jag och tittade med stora ögon på henne.

-          Yes I’m I have a feeling you are going to be famous some day , and not for being Harrys girlfriend .

-          Okey sure svarade jag fortfarande helt oförstående . Hon tog upp sin Iphone och tog och jag skrev på samma papper Niall hade skrivit på . Sen så sa jag .

-          I wanna take a picture with you . Nu var det hennes tur att se chokad ut .

-          Why ?

-          Because I have a feeling you are going  to be famous some day .  sen tog jag ett kort med henne . Hon log genaret mot mig .

-          Felicia are you readdy ? Niall och tjejerna var tydligen klara .

-          Yeah sure svarade jag , bye sa jag , oh wait what is your name ?

-          Caroline Swan svarade hon med världens största leende .

-          Awesome sa jag och sprang efter Niall.

 

Vi gick in i se giganstiska supermarket . Vi gick runt och hittade allt vi behövde , vi bestämde oss för att göra kyckling  omlindat av bacon med klyftpotatis och berinesås . Och så klart kunde ingen av oss mot stå avdelningen full med godis. Jag tittade på Niall och sjöng ut .

-          I want candy , I want candy .

-          Me to sjöng han . Sen tog vi vars en godispåse och fyllde den till breden . Jag såg att han fyllde sin med sånt Conny gillade , tur de för hon och jag hade inte samma samk när de kom till godis , jag gillade allt som va rött och choklad , choklad , mina godis påsar var oftast bruna eftersom det var mest choklad i .

 

Vi gick tillbaka till lägenheten tysta eftersom vi gick och åt samtidigt . När vi kom tillbaka satt Harry sur som ett åskmoln i soffan medans Conny satt och peta på honom och löjlade sig , jag gissade att hon hade vunnit matchen . Niall och jag gick in i köket och började fixa med allt .

-          Be right back sa jag och gick ut i vardagsrummet . Harry såg mig nu .

-          Hey babe sa han och log .

-          Hey baby sa jag och satte mig i hans knä .

-          Hello darling sa Conny och fånade sig mot oss.

-          Conny my darling skrek jag och hoppade på henne . hon lyckades till slut knuffa av mig så jag landade på golvet . Jag reste mig igen och satte mig hos Harry .

-          So how won ? frågade jag .

-          Me sa Conny med världens leende .

-          Not funny , you cheated sa Harry surt.

-          Aww bad loser ? sa jag och Conny samtidigt .

-          No sa han .

-          It’s okey baby , we already none that you suckt at it sa jag och pussade han på kinden .

-          I want a returmatch .

-          Sure thing , bring it on bitch sa Conny .

-          God lucky sa jag pussade han och gick ut till Niall.

 

Niall var översakande duktig i köket , och vad jag menar med de , är att han kunde göra salad , skiva ost och dela potatisen , men vad kunde jag hoppats på .  Av ropen man hörde i vardagsrummet lät de som Conny höll på att vinna igen men jag hörde henne svar på svenska ibland , jag flinade för mig själv . Maten blev klar vid sex som Niall hade sagt innan och han log självbelåtet mot mig.

-          Told you sa han och flinade .

-          Yeah yeah you was right this time .

-          Let’s eat on the balcony , it’s a wonderful weather.

-          Sure . Sen började vi duka där ut , vi ställde upp all mat tog ut dricka glas m.m .

-          Guys it food time .

-          Fanily ropade Conny . I’m starving .

-          It looks wonderfull babe sa Harry till mig när han såg de och pussade  mig.

-          Thanks sa jag ,

-          Hey I’d have cookt to .

-          Yeah Niall your salad looks awesome sa jag och gjorde tummen upp , han lipade mot mig sen satte sig alla och hög in .

 

Jag tittade runt omkring mig , hur kunde jag haft sån tur att få sån underbar pojkvän , och så underbara ny kompisar och hur kunde jag ha en sån underbar bästa kompis . Jag log av alla lycka som flödade genom min kropp.

Jag var lyckligt omedvetande , eftersom olyckan var precis runt hörnet . och den skulle snart komma .


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: