onednovellstorys

2012-04-25
22:24:13

More than this - part 22

sista andblicken :

-          Liam och Harry var de sista två kvar stog där uppe och försökte knuffa ner varandra , jag simmade mot stegen och smög upp , Harry fick ner Liam och gjorde segertecknet , lite för tidigt för sen sa de plask och så va han nere i vatten och jag stog där med störta leendet .

-          I’m the king of the world skrek jag och gjorde segertecknet innan jag gjorde kanonkulan ner i vattnet.


 

 

Juli blev till Augusti och jag skulle hitta den rätta skolan , mamma och jag hade besökt tona av skolar men alla var de något fel på , katolsk skola , dåliga lärare och allt annat . Simone hade tipsat om sin skola som var en privat skola som fokuserad mycket på dans , konst sång och teater. Jag kunde inte måla eller sjunga , dansa kunde jag lära mig efter ett tag så teater va de ända som lockade .  Och idag skulle jag och mamma titta på den . Skolan låg vid The London Bridge och de va en bit ifrån oss , förhoppningsvis skulle jag ha mitt körkort innan dess , jag skulle ha min uppkörning precis innan skolstarten och jag bodde patristik taget i mina böcker eftersom jag skulle ta de skriftliga provet tidigare eftersom man var tvungna att klara de först.

 

 

Skolan var en gammalmodig byggnad och otroligt stor och inuit i såg de ut som man förväntade sig . Gammalmodigt , lektionsalarna var mer moderna , dansalen var stor luftig och ljus , sång och music rummet samma och inspelnings studion var väldigt modern och såg ut som de gör på berömda bolag . Konsthallen hade stora fönster med mycket ljus och ett litet podium i rummet ,. Teaterrummet var mer instängt med lite mindre fönster och den salen var gammeldags och var möblerat i mörkt trä .

 

 

Skolan verkade hur bra som helst , utom en sak , skoluniform som hade nästan hade blivit ett måste på alla skolor i UK . När rektorn hade sagt de så hade jag nästan flippat ut och mamma pratade för mig istället.

-          Oh miss Davids , what is the uniform ?

-          For girls , skirt , a long armed sweeter or a t-shirt witch a cardigan with knee high socks , girls can no days pick their on shoes .  Mamma såg paniken i mina ögon .

-          Miss Davids Felicia does not wear skirts . Den gamla damen såg på mig med stora ögon .

-          She does not wear skirts ? but you have you .

-          Oh Miss Davids sa jag , I can wear shorts or something that looks like a skirt , I don’t wear  it and you can’t make me , I’m not going to show up in it .

-          Hmm Felicia it’s something every one has to wear .

-          Maybe once a week . Ochs å fortsatte det och rektorn gick med på att jag skulle komma i kjol minst en gång I veckan och de fick va vilken kjol jag ville .

 

Mamma och jag åkte hem efter den sista visningen av skolan-

-          De gick vill bra sa hon och log . Du fick som du ville med kjolen .

-          Tur de sa jag med ett flin annars hade jag gjort protest . Vi stannade vid ett rödljus och jag tittade ut på staden på en byggnad i närheten satt en stor poster med en bild på One Direction och de stog under tour starting 30 of August . Mamma såg den också.

-          Så hur ska du och Harry göra nu , jag menare med deras turne och de ?

-          Vet inte mamma vi har inte diskuterat de än , och de är ett samtal jag vill skjuta upp vi har de så bra just nu .

-          Va bra , men du vet att du kan prata med mig om allt va?

-          Ja klart mamma sa jag och log samtidigt som min mobil pep till från Harry , när man talar om trollen . * Wanna come over ? Miss you even it just have been one day xx * jag log för mig själv * Sure thing are in the car , asking mum if she can drive xx*

-          Mamma började jag .

-          Vart ska du sa hon och log .

-          Harry sa jag samtidigt som min mage kurrade .

-          Vill du ha något att äta med dig sa hon blinkade jätte mycket och log ett fånigt leende . jag skrev snabbt till Harry * stopning to get some food , be over soon * Mamma svängde in på en mac donalds ,.

-          Gå du in jag måste köpa lite grejer sa mamma som pekade på en frukt affär som låg en liten bit brevid. Jag gick in  , beställde mitt vanliga och lite extra ifall ifall Harrys skulle vilja ha .  På väg ut stötte jag till någon .

-          Oh sorry sa jag och rodnade och tittade upp , jag kände igen killen , vänta lite va inte de Jamie . Han hade redan sett att de va jag.

-          Well hello pretty sa han och kramade mig .

-          Hi sa jag .

-          So how are you then ?

-          I’m fine , just checkt out my new school.

-          That’s sound so much funny , I really miss school sa han sarkatiskt , jag skrattade åt han .  So where are you goning ?

-          To Harry sa jag och log , how about you ?

-          I’m going to get something to eat , or else I don’t now what I’m doing here , then I’m gonna meet a friend .

-          How funny sen hörde jag mamma tuta . Well havet o go mummy is calling .

-          Al right , I see you some other time then .

-          Yeah sure sa jag innan jag sprang ut till bilen .

 

Mamma körde snabbt så de tog inte långt tid innan jag kom ditt . Jag sprang upp för alla trappor eftersom hissen va sönder till deras våning , jag kom upp andfådd och knackade på Harrys dörr , han öppnade för att hitta sin flickvän andfådd och flämtandes .

-          Run up the stairs again  ?

-           Yeah sa jag genom flämtningarna . Han skrattade åt mig , han kunde vara så elak ibland .

 

Vi gick in till lägenheten och satte oss i soffan där jag tog fram min mat , precis när jag skulle hugga in hörde jag Harrys mage kurra , han rodnade .

-          Lucky you sa jag och tog fram de jag hade köpt till han . Han flinade.

-          Don’t I have the best girl ever or what sen kysste han mig . Vi åt under tystnad eftersom vi båda var otroligt hungriga . När vi va klara gick vi in på Harrys rum och jag kastade mig direkt i hans säng , den var så otroligt mjuk och härlig .

 

Han la sig ovan på mig och började kyssa mig , jag besvarade kyssen och de kände som jag var i himlen , vi fortsatte kyssas ett tag och de blev lite mer hetsigt han reste sig upp så han satt upp och drog mig med sig . Jag visste att var tvungen att fråga de jag hade velat fråga ett tag .

-          Harry sa jag genom en av kyssarna .

-          Yeah svarade han .

-          We need to talk . Han slutade kyssa mig och tittade oroligt på mig .

-          What is it sa han rätt nervöst .

-          Oh Harry , it’s nothing bad .

-          It’s just when people say we need to talk it’s often a bad thing .

-          It’s nothing bad , it’s just , you guys are going on tour soon , and you are being away for along time . I just want to now how we are going to handle it . Han bara tittade på mig och verkade tänka .

-          We are going to make it , I now we are . We are meant to be .

-          Are you sure ?

-          I’m sure , now are you sure ?

-          Ofcures I’m sa jag och log . I’m just woried .

-          If you are we can talk to the experts. Jag tittade frågande på han .

-          Who ?

-          Danielle and Eleanor  ofcures . Just de Liam och Louis hade flickvänner .

-          Yeah let’s do that . De hade varit bra med någon annans åsikt som visste vad jag gick igenom eller vad jag skulle gå igenom .

-          I talk to Louis and Liam tomorrow .

-          Sounds good sa jag med ett leende .

-          Now come here sa han och drog mig in till han och började kyssa mig igen .


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: