onednovellstorys

2012-08-18
00:43:27

Stole my heart - kapitel 1

 

 

 

Jag satt böjd framför en av de tomma kartongerna för att få den full också. Jag kunde inte fatta det om en vecka skulle jag bo i London, lilla jag skulle flytta till London. Jag skulle ju inte åka själv jag skulle flyta ditt med mitt livs kärlek John, jag flyttade blicken och tittade i smyg på honom samtidigt som han plockade ner en hylla i hallen. Jag hade haft en sådan tur att jag hade hittat min soulmate så tidigt i livet.

 

Jag och John hade blivit tillsammans när jag började sjuan och han nian, jag hade alltid tyck John hade vart väldigt snygg men alltid trott att han tyckt jag var för ung. Sen en kväll när vi hade hängt på campingplatsen i byn där vi bodde hade han frågat ut mig på en dejt. Sedan dess hade det varit vi två, han och jag, jag och honom. Cissi och John. Alla visste om det, sedan jag gått i sjuan tills nu jag hade gått ut gymnasiet för ett år sedan han och jag hade jobbat hårt sedan dess och sökt båda jobb i London. Han var byggare och fått jobb rätt snabbt, det hade varit svårare för mig jag hade gått media linjen. Så jag kunde bli nästan allt inom det radiopratare, journalist, programledare och så vidare. Jag hade fått jobb på en radiostation en av deras programledare skulle sluta och jag var en bra kandidat och fik tillslut jobbet,

 

 

Jag tog fram alla foton jag skulle lägga ner i kartongen där fanns det första foto på John och mig som ett par, han böjde sig ner rätt mycket eftersom jag slutade växa i sexan och var bra 163 cm och han lite över 180. Mitt hår hängde ner till några cm under bröstet nu var det ner till rumpan och jag plattade det blev det lite längre. På bilden var det i sin vanliga brun färg nu var mitt hår färgat i en mörkröd nyans med lila skiftningar. John hade sitt blonda hår som vanligt tillrufsat under en keps, tack och lov hade han börjat ha på sig den kepsen mindre och mindre nu förtiden. Vi båda log på bilden och såg ny kära ut.

 

Jag undrade om det fortfarande såg ut så för jag kände mig så, som om jag alltid skulle vara nykär i John. Vem skulle kunna vara mer perfekt än honom, nu skulle vi flytta till London och på börja vårt liv, jag satt också mest och väntade på att han skulle fria. Jag visste att jag bra var tjugo och han tjugotvå men vi hade varit tillsammans sedan jag var tretton och jag visste att vi skulle vara tillsammans för alltid. Jag suckade och packade ner de sista i den kartongen och stängde den och tittade på klockan, snart sex jag kände min mage kurradet var dags att äta.

 

Jag gick ut till John i hallen.

- Älskling, vill du äta? Sa jag och lutade mig mot väggen. Han tittade upp på mg med svett som glänste i pannan.

- Visst vad sägs som pizza jag orkar te laga något, jag gissar att du inte gör det heller? Sa han och blinkade, jag skrattade jag lagade aldrig mat här hemma det var alltid John.

- Visst men du får köra och hämta det, men du ska nog duscha av dig först du är lite svettig sa jag och flinade.

- Jaså det tycker du sa han och tog av sin tröja och hans hud glänste v svett. Kom hit babe sa han och började krama mig.

- John nej sluta skrek jag och började springa ifrån honom men han fick tag på mig rätt snabbt och kramade mig

- Nu fick jag dig sa han och kysste mig snabbt. Sedan släppte han mg och började gå mot badrummet.

- Tur för dig att du ser bra ut annars hade du inte kommit undan sa jag skämtsamt.

- Babe jag kommer se ännu bättre ut i London hörde jag han ropa från badrummet.

Jag log, jag och John i London det kunde inte bli bättre.  

 


Här har ni första kapitlet av Stole my heart. Det har varit jobbigt att uppdatera för min data är knäpp men nästa kapitel kommer upp inom kort, vad tycker ni om första kapitlet? :)


Kommentar:
#1: Anonym

Älskar den! (:

2012-08-19 @ 23:37:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: