onednovellstorys

2012-08-25
23:03:00

Stole my heart - kapitel 3
Sista andeblicken:
Vår helg gick ut på att packa upp och ställa i ordning lägenheten, och vid söndag kväll var vi i stort sätt färdiga det var bara några så detaljer kvar. John var inne i duschen och jag satt i vardagsrummet och kände mig så lycklig, jag hade världens bästa pojkvän, jag skulle börja på ett helt nytt jobb som jag kände att jag skulle älska och jag bodde i London, vad kunde bli fel.
 
 
 

Måndag morgon var jag så uppspelt över mitt nya jobb att när jag vaknade halv sex var jag inte ens trött. Jag tog en titt i spegeln och drog ut flätan jag hade i håret, det gjorde jag alltid på kvällarna när jag hade duschat. Jag satte upp håret i en enkel hästasvans och drog på mig svarta höga jeans med en rosa tröja. Sedan sminkade jag mig snabbt och tittade på klockan, tio över sex jag började jobba om femtio minuter. Jag tänkte väcka John sen äta en snabb frukost. Jag orkade inte göra någon lunch idag så jag får väll handla något där. Jag gick mot sängen där John låg på rygg med munnen öppen och snarkade lite lagom högt. Jag tänkte va lite elak idag och väcka honom på de sättet han hatade som jag alltid gjorde när han gick i skolan. Jag la mig brevid honom och tog mina armar runt honom och drog till min pipigaste och jobbigaste röst.

- John det är dags att vakna, John vi måste upp till skolan sa jag så pipigt som jag bara kunde och började skaka honom lite lätt. Han grymtade till lite lätt så jag fortsatte tills han nästan kastade av mig från sängen.

- Ja jag är vaken.

- Bra för jag ska vara på jobbet om fyrtio minuter. Han mumlade något med kvinnor innan reste sig upp upp. Jag fnissade och gick in i köket och gjorde mackor till oss och hällde upp apelsinjuice till John och äppeljuice till mig. John kom ut i arbetsbyxor och en t-shirts med sin keps på huvudet, jag suckade den jävla kepsen jag hatade den kunde han inte bara sluta med den någon gång. Vi åt snabbt under tystnad eftersom John verkade vara för trött för att prata, men i hallen drog han mig intill sig och viskade

- Du vet att jag älskar dig hur störd du än är sa han med ett leende och kysste mig.

 

 

Jag var på jobbet tio minuter tidigare än vad jag skulle vilket var bra för jag hade ingen aning om var jag skulle, jag gick fram till receptionen.

- Hej jag heter Cissi Dawson jag skulle börja jobba här idag.

- Ett ögonblick sa tjejen bakom disken samtidigt som hon skrev in saker på datorn hon hade framför sig. Jag tittade runt lite innan hon harklade sig för att få min uppmärksamhet.

- Du ska upp på andra våningen du ska vara i studio fem ditt program heter the vocie och du ska v ara där inne tio över de brukar köra en låt fem över så gå in då men jag slår dem en signal så att de vet att du är där så vinkar de förmodligen in dig.

- Okej tack så mycket sa jag och gick upp för trappan som låg några meter åt vänster. När jag kommit upp på våningen var det en massa rum framför mig och jag tittade snabbt på klockan den var sju jag skulle inte om tio minuter. Jag började med att leta upp studio fem den låg längst ner i hörnet, det fanns glas rutor runt så man kunde se in det stog två killar där inne på rätt långa en var svart och den andra va ginger, vilket jag blev lite glad över gingers var så himla gulliga enligt mig.

 

Hon i receptionen hade rätt vid fem över startade de en låt och vinkade in mig. Jag gick försiktigt in och jag hörde att Rebecka & Finonas – Bullets spelades på låg volym.

- Hej jag heter Will sa gingeren och vi skakade hand.

- Trevligt att träffas Cissi.

- Och jag heter Charles sa den mörka.

- Cissi sa jag igen och log.

- Kom med här Cissi du ska stå här borta sa Will och visade mig en plats brevid hans, det fans en liten stol där så jag kunde välja om jag ville sitta eller stå. Jag drog av mig jackan och la den brevid min mick.

- Så här tänkte vi köra nu att efter pausen tänkte vi att du skulle presentera dig sen händer det inte så mycket idag. Imorgon kommer Ed Sheeran och Rebecka & Fiona hit, vet du vilka de är?

- Ja det vet jag Rebecka och Fiona är svenskar precis som mig.

- Fan va bra, men vi måste köra igång nu sa Charles och alla ställdes sig på sin plats och satte på sig hörlurarna jag var tvungen att sänka min mick först, sedan hörde jag introt och det körde igång.

- God morgon god morgone igen mina damer och herrar sa Charles, som vi sa tidigare skulle vi få in Katt's ersättare idag och här har vi hon, Cissi Dawson.

- Hallå allihop sa jag så glatt som möjligt in i micken.

- Okej vi tänkte nu hålla på lite här med Cissi och och ställa vårar frågor så ni kan veta lite mer om henne. Och ni vet hur vi är med våra frågor sa Will nu och flinade. Jag kände hur jag började rodna lite.

- Är du med Cissi sa Will till mig nu.

- Klart jag är sa jag kaxigt.

- Okej första frågan sa Charles, var kommer du ifrån?

- Sverige, jag flyttade till London i fredags.

- Wow så du har bara varit här i några dagar?

- Japp sa jag och skrattade.

- Okej moving on sa Will, har du pojkvän om ja hur länge har ni varit tillsammans.

- Ehh ja det har jag vi blev tillsammans när jag gick i sjuan då var jag tretton så jag ska fylla tjugo ett om ett par månader så åtta år snart.

- Oj shit sa de båda och flinade.

- Jag hade bara tiden att hitta den rätt tidigt sa jag och ryckte på axlarna.

- Så när hade ni sex för första gången sa Charles med ett djävulskt flin, jag stirrade på honom med uppspärrade ögon innan jag började gapskratta.

Jag älskade redan mitt nya jobb.  


 Förlåt för den sega uppdateringen men jag har fått halsflus så man är inte rikigt sugen på att sätta sig vid en data man vill typ bara lägga sig ner och dö.

Men vad tyker ni hittills? :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: