onednovellstorys

2012-08-30
21:08:00

Stole my heart - kapitel 4
Sista andeblicken:
- Ehh ja det har jag vi blev tillsammans när jag gick i sjuan då var jag tretton så jag ska fylla tjugo ett om ett par månader så åtta år snart.
- Oj shit sa de båda och flinade.
- Jag hade bara tiden att hitta den rätt tidigt sa jag och ryckte på axlarna.
- Så när hade ni sex för första gången sa Charles med ett djävulskt flin, jag stirrade på honom med uppspärrade ögon innan jag började gapskratta.
Jag älskade redan mitt nya jobb.  
 




( bild 1 - Rebecka & Fiona, Bild 2 - Ed Sheeran under interjuvn, Bild 3 - Cissis outfit, Bild 4 - stället de åt på )
 
 

Dagen susade förbi och var över snabbt fast vi jobba ända tills fem. Morgondagens schema skulle också vara roligt Rebecka & Fiona på förmiddagen och Ed Sheeran vid halv fem snåret tills vi slutade, jag hade faktiskt inte hört något direkt av honom så jag skulle vara tvungen att hitta och lyssna lite. Jag gick hem idag John hade fastan i en lång bilkö på vägen hem så det var lika bra. PÅ vägen hittade jag en skivaffär som jag gick in i, jag var väll lite gammal modig på de sättet jag gillade att handla skivor fortfarande. Jag gick runt och kollade och hittade Ed's album som hette + till och med delux gåvan fick jag tag i, jag fortsatte att titta runt och hittade ett The Who och ett Nickelbak album, jag sökte efter Metallicas första album Kill E'm All fast jag hade tyckte de hade varit roligare om de hade döpt albumet som det var planerat från början Metal up your as. Jag var inget direkt fan av Metallica men John var ett stort fan och han hade fått mig att gilla några låtar. Jag gick fram till kassan och betalade och gick sedan in om en indisk restaurang och köpte med mig maten hem, jag kände på mig att varken jag eller John skulle orka ställa oss att laga något.

 

 

Nästa morgon var jag super taggad, jag hade lyssnat igenom Ed's album igår och det var faktiskt riktig bra, det ända som var dåligt med denna dagen var att John skulle jobba resten av veckan utanför London och skulle komma hem på söndag men tack vare de fick han några dagars ledig sen som vi skulle njuta av. Vi alla tre jag, Will och Charles var super taggade i studion och i vilken sekund som helst var det dags för Rebecka och Fiona. Charles drog igång en låt och tjejerna kom in i studion och vi alla hälsade jag var sist och sa på svenska.

- Hej tjejer, Cissi, trevligt att träffas.

- Oj nu fick jag en liten chock är du svensk? Sa Rebecka och skrattade.

- Ja sa jag och flinade, jag flyttade hit i fredags.

- Tjejer, ett vi har ingen aning om vad ni säger två vi måste köra nu sa Will från sin plats. Vi ställde oss på våra platser och Charles körde igång.

- Och det där var One Direction med One Thing, men just nu har vi två vackra brudar med oss i studion ingen mindre än de svenska dj stjärnorna Rebecka och Fiona. Vi alla började hurra och stoja och tjejerna tackade för sig.

 

 

Intervjun med Rebecka och Fiona hade gått hur bra som helst och nu började klockan närma sig halv fem och det var bara Ed kvar, jag var super nervös, fast jag intalade mig själv att de skulle gå bra. Reklam pausen innan klockan var halv fem kom en ung kille med rött orange flammigt hår in i studion med en gitarr. Ed Sheeran var här.

- Tjena Ed sa Will och kramade honom de kände tydligen varandra.

- Tjena Will allt bra? Sa Ed och log.

- Väldigt detta är Charles men det vet du redan sa Will och skrattade.

- Tja snyggt att se igen Ed. Vänta lite sa Charles precis snyggt att se igen, vad var det för sorts människor jag jobbade med tänkte jag och flinade.

- Och det är vår nya kollega Cissi sa Will och pekade på mig, jag gick fram och skakade han med Ed.

- Hej det är jag som är Cissi sa jag med ett leende.

- va nä det kunde jag aldrig gissat sa Ed och flinade. Det är jag som är Ed sa han sen.

- Va verkligen de trodde jag inte sa jag nu och flinade, alla skrattade åt mitt skämt.

- Dags att köra nu brudar skämtar Charls från sin hörna och vi ställer oss på plats.

- Och nu sista men absolut inte minst vi har med oss en otroligt talangfull person och en av mina närmaste vänner Ed Sheeran i studion säger Will och vi alla applåderar.

-Tackar Tackar säger Ed och flinar.

- Så Ed albumet går hur bra som helst just och du har precis uppträtt på avslutningen på OS, hur känns det frågar Charles.

- Ja det med OS var bara en helt sjuk grej jag var inte bered på det alls, men det är ju bra reklam om man säger så, nu får folk se mig ifrån hela världen som kanske tyckte om mig och börjar lyssna på min musik så får jag en större fan bas.

- Du uppträdde med One direction samtidigt på OS, som jag har förstått det är ni alla nära vänner utanför scenen? Fortsätter han.

- Ja vi är bra vänner vi brukar umgås och spela fotboll och massa sånt, jag fick till och med tatuera Harry, fast det blev bara en liten grej sa han och skrattade.

 

Intervjun fortsatte och avslutades med att Ed sjöng sin hit Lego House och min favorit Small bump i slutet. Efter när vi också hade slutat började killarna snacka om att gå ut att käka och jag kände hur det kurrade till i magen. Och det kurrade tillräckligt högt för Will att höra.

- Hörru Cissi ska du med ut och käka?

- Äch hon ska säkert hem till sin pojke sa Charles med löjligt röst och gjorde minner, jag lipade emot honom.

- Jag kan följa med sa jag och log.

-Ojoj vad händer med pojken där hemma då sa Will och fånade sig han också.

- Han är bort och jobbar han kommer hem på söndag sa jag och lipade mot dem igen.

- Men gud va jobbigt för dig höll de på med nu.

- Nej faktiskt inte jag ska få sova ensam utan någon som håller om en spå man blir kokvarm under natten för ungefär första gången på åtta år sa jag och flinade.

- Åtta år shit sa Ed, har ni varit tillsammans i åtta år?

- Japp sa jag och log.

- Men du ser inte ut att vara så gammal så du måste ha varit ung när ni blev tillsammans.

- Jag var tretton han femton sa jag och log. Jag skulle inte kunna be om någon bättre än honom.

- Det låter ju fett bra sa Ed och log ett varmt leende mot mig.

- Och vet ni vad som hade låtit mer bra, ljudet av när jag äter en hamburgare kom så drar vi och käkar sa Will och drog med oss ut på gatan.

 

 

Jag kom hem vid nio kvällen hade varit bra, vi hade ätit god mat och druckit lite, jag hade klagat på att John tagit bilen med sig så nu var jag tvungen att gå till jobbet.
- Gå? Det är väll inte så jobbigt sa Ed.

- Kanske inte det tar en halvtimme, men jag är inte super sugen på att börja gå innan halv sju på morgonen för att komma hit, så jag fuskar lite. Jag tar en taxi till jobbet och sen går jag hem, så det jämnar ut sig sa jag och flinade.

- Så kan man också göra sa Ed och skrattade. Och så fortsatte det.

Jag stegade in i badrummet och duschade av mig sen slängde jag mig ner på sängen och somnade nästan direkt.  

 


långt kapitel fick ni nu, så vad tycker ni hittills nu börjar vi ändå komma lite  in i det, vad tror ni kommer hända? :)

komentra nu så vill jag lägga upp nästa ännu snabbare ;)


Kommentar:
#1: Cissi

Riktigt bra haha! Älskar den och längtar till nästa! :) xx

2012-08-31 @ 22:59:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: