onednovellstorys

2012-12-10
17:31:00

Nobody compares to you - Kapitel 1
 

 

Jag sitter framför datorn och stirrar intensivt på skärmen, ska jag eller ska jag inte det är frågan. Om jag gör det kommer nya saker att erbjudas flera dörrar kommer att öppnas och jag kommer att bli självständig om man säger så. Jag är nitton snart tjugo och bor hemma, men min mamma pappa och tvillingbror. Att vi är tvillingar ser nog ingen, jag är blond med blå ögon, han är brunett med gröna ögon. Vi är inte lika på andra sätt heller än att vi ställer upp för varandra. Och våra namn är lika Alexander och Alexandra, våra föräldrar kunde inte varit med originella med det. Fast tur för mig så gillar inte Alexander något smeknamn och svarar inte någon om de kallar honom Alex, han svarar bara till Alexander, vilket ger mig tur, jag föredrar Alex eller A.

 

Men åter till skärmen nu igen, skulle jag eller skulle jag inte, Andy var ju med på det, det hade han varit från början det var till och med han som hade gett det som förslag. Jag tittade på klockan, 17.58. Jag hade två minuter på mig, jag tog ett djupt andetag och klickade på datan, sedan tog jag upp mobilen och letade fram Andy och ringde honom. Det tog bara två signaler innan hans mörka stämma fyllde upp ljudet.

- A, så vad händer?
- Jag tog det sa jag och log. Jag hörde ett litet glädjetjut i bakgrunden.
- Fan va bra, du är bäst a du vet det va.
- Tackar, tackar jag vet sa jag och skrattade, Andy fick alltid mig att skratta.
- Du kom ner till grillen jag är här med några kompisar, kom så ska vi fira,
- Andy det är en tisdag.
- Men du går inte i skolan eller hur? Nej precis, så ta nu din snygga rumpa ner hit så ses vi då sa han och la på. Jag skrattade åt honom, han var det tokigaste människan jag kände.

 

 

Jag gick ut i hallen och drog på mig min vita halsduk och min gröna jacka, ett par boots och min väska. Det var ju redan December 2012. Jag kan inte fatta att jag flyttade hit till Wolverhampton för två år sedan. Hade jag inte gjort det hade jag nog aldrig träffat Andy. Och nej vi är inte ett par, vi har aldrig varit och kommer aldrig vara, vi är bästa vänner vi är så nära varandra och vi har aldrig haft känslor för varandra på det sättet, det skulle inte bara funka vi är gjorda föra att vara vänner. Jag promenerade ner till grillen fast det låg snö på marken tog det tjugo minuter. Där inne var det varmt och luften var full med skratt och prat, jag såg Andy sitta i ett av båsen med några killkompisar. Fast jag hade bott här i två år så var jag inte riktigt kompis med Andy vänner med det spelade ingen roll.

- Hallå Alex säger en av dem när jag kommer fram.
- Hejsan svarar jag och sätter mig brevid Andy.
- Ska vi berätta då? Frågar han och tittar lite lurigt runt omkring sig.
- Berätta vad? Frågar killen mittemot mig.
- Jo det är såhär att jag och Alex ska börjar Andy och tittar på mig.
- Flytta till London tillsammans säger jag och skrattar.

Japp, jag och min bästa vän ska flytta till London tillsammans, det var de jag var tvungen att bestämma innan om vi skulle ta lägenheten eller inte, men jag valde rätt det visste jag. Jag och Andy skulle jobba där eller jag skulle bara jobba tills jag fått ihop pengar till att plugga. Och det jag skulle jobba med kändes inte så bra att säga ut högt, jag skulle jobba som modell, min mamma fixade det åt mig. Men det var ett jobb som betlade rätt så bra så jag kunde jobba och sedan slippa det.

Om två veckor skulle vi flytta och då kände jag att mitt liv kunde börja på riktigt.  


Så jag började om, hoppas ni tycker om den nya novell, komntera nu!


Kommentar:
#1: :D

as bra:D

2012-12-10 @ 18:10:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: