onednovellstorys

2012-12-12
19:44:00

Nobody compares to you - Kapitel 2

Sista andeblicken:                 Jag och Andy skulle jobba där eller jag skulle bara jobba tills jag fått ihop pengar till att plugga. Och det jag skulle jobba med kändes inte så bra att säga ut högt, jag skulle jobba som modell, min mamma fixade det åt mig. Men det var ett jobb som betlade rätt så bra så jag kunde jobba och sedan slippa det.Om två veckor skulle vi flytta och då kände jag att mitt liv kunde börja på riktigt.  

 

 

Två veckor senare stog vi mycket riktigt utanför ett fult hyreshus där vår lägenhet skulle vara. Vi stog utanför den lilla lastbilen vi hade med oss, vi hade alla våra grejer, fast vi skulle åka och handla säng direkt efter vi hade fått upp allt. Klockan var ungefär halv sju på morgonen så vi hade hela dagen på oss.

 

- Ska vi gå upp och kolla? Vänder sig Andy om och frågar mig, jag nickar bara och vi går in genom porten. Huset har tack och lov hiss och vi åker upp till våning sex och ställde oss på våningen. Det fanns två dörrar på ena hängde det en julkrans så den andra måste vara våran. Andy håller nyckeln och jag tar ett stadigt tag om hans hand innan han vrider om låset och slår upp dörren. Lägenheten var stor och luftig för att vara en tre. Eller vi hade varsitt sovrum och så vardagsrummet och kök och toa. Jag vet inte riktigt om man säger trea då. Jag känner hur Andy krama min hand hårt, jag fick en bra känsla direkt när jag kom in här detta skulle bli så bra.



Det tog mig och Andy hela dagen att få upp alla grejer och hämta sängarna och alla andra möbler, men mot tolv tiden hade vi fått upp allt om mitt rum var nästan klart några små detaljer kvar bara. Men den stor detaljen kvar var min sko hylla, jag hade en gigantisk hylla som gick från golv till tak som bara består av skor. Det fanns inte mycket mer att säga än att jag älskade skor och var beroende av att köpa dem. Andy skrattade åt mig när han såg min stå och sortera dem och gick sedan för att handla mat.

 


 

 

När jag blir klar med skorna har jag bara en låda kvar, om man inte räknar med alla kläder men jag orkar inte ta dem idag så jag får göra det imorgon. I den sista lådan har jag allt möjligt gamla smyckeskrin, klassfoton och massa dagböcker. Jag börjar sortera och lägga upp allt, när jag ska ta den sista dagboken ramla en lapp ut, en som Andy hade skrivit. Jag förstod direkt att det var dagboken jag hade skrivit när jag hade flyttat till Wolverhampton och blivit kompis med Andy. Jag sätter mig i sängen och letar mig fram till första skoldagen . '' Kära dagbok, idag började jag på min nya skola, en kille som heter Andy fick visa mig runt och han råkade också se vad jag brukar göra. Det jag inte vill att någon ska se, det jag inte vill att någon ska veta, det jag inte vill att någon ska höra. Men han såg, han hörde och han vet nu. ...''


Här har ni kapitel 2, om ni inte kan lista ut det som kommer nästa kapitel vara ett dagboks kapitel, för de som händer där kommer vara en stor del av storyn på ett sätt. Men jag kommer nog bara ha de dagboks kapitlet, om när jag lägger upp det så kan ni ju komentera ifall ni vill ha mer eller inte. eller så kan ni skriva det redan nu!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: