onednovellstorys

2012-12-28
00:42:00

Nobody compares to you - Kapitel 8

Sista andeblicken:

- Jag har kommit över det jag är bara rädd att det ska hända igen säger jag samtidigt som min mobil plingar till. Jag tittar skrämt på den och luften upp den.

- Är det Louis? Frågar Andy. 
- Nej, jag vet inte ens om jag gav honom mitt nummer. 
- Vem var det då?
- Liam han säger att han måste snacka med mig om en grej.  



 

 

 

Jag går in på mitt rum för att byta om, undra vad Liam ville prata med mig om som han inte kunde sagt igår. Eller så kanske det hade något att göra med Louis, herregud det var ett dumt misstag: Efter Andy sa det minns jag det vagt och vad jag minns gillade jag det. Men det kommer inte hända igen jag kände mig inte mogen för att dejta än. Jag drar på mig ett par jeans och en jeans shorta, sedan sätter jag upp håret och drar några mascara drag och foundation och puder min hud ser grå ut efter natten. Sedan drar jag på benvärmare, drar på en halsduk och väljer ett par bruna stövlar och en brun kappa tar en väska lägger ner min plånbok och mobil och går till caféet som jag och Liam skulle träffas på.


Jag går rätt snabbt eftersom det är kyligt ute, när jag kommer till caféet sitter redan Liam där, jag beställer en Mocha Latte och sätter mig sedan hos honom.
- Hej Liam säger jag och ler.
- Hej Alex svarar han och ler men leendet når inte riktig ögonen.
- Hur är det, efter igår asså?
- Det är bra jag dricker inte så mycket säger han och skrattar. Du då?
- Skit typ, lite bättre nu efter jag har duschat och sånt. Jag tog en klunk av min dricka det värmde, Liam tog också en klunk av sin dricka sedan blev det en liten pinsam tystnad.
- Så vad var det du vill prata om?
- Öh det är komplicerat säger han och tittar ner i bordet.
- Så du kallade ut mig för att säga det är komplicerat.
- Nej men säger han och suckar. Så Louis? Säger han efter som en fråga.
- Vad är det med Louis? Frågar jag och försöker jag och spela dum. Fast han genomskådar mig.
- Du vet vad jag pratar om, alla såg er kyssas igår och Louis har inte slutat prata om det faktiskt.
- Har han? Säger jag och tittar frågande på Liam.
- Nej, så vad tycker du om honom.
- Jag tycker att det var ett misstag och att jag skulle inte ha gjort det. Jag är fortfarande, hur ska jag säga typ lite förstörd efter mitt förra förhållande och vill inte kasta mig in i något eller ens kyssa killar om jag sak säga det så. Jag vill ha ett avstånd tills jag känner mig mogen att gå ut i den världen igen.
- Aha, nä jag undrade bara.
- Är du här för hans skull eller?
- Nej, nej han vet inte om att jag är här med dig.
- Aha svarar jag och försöker sedan byta samtalsämne.


Sitter kvar och snackar en stund, fast jag känner på mig att frågan om Louis inte var det Liam ville prata med mig om. Så jag undrar vad det är, han verkar inte vilja prata om det så lika bra att inte snacka om det. När vi har druckit upp väljer vi att gå ut på en promenad och vi börjar vandra mot mitt hus.
- Är Andy hemma? Frågar han.
- Ja, det är han svarar jag och ler.
- Är det okej om jag följer med dig hem då? Jag skulle behöva snacka med han lite.
- Visst det är klart svara jag och vi vandrar mot mig.

När vi kommit fram går jag in på mitt rum och läser en bok och låter Andy och Liam vara ensamma. Det går några timmar sedan knackar Andy på min dörr.
- Du jag ska in och duscha och Liam ska dra nu så gå och säger hej då säger han och går sedan mot badrummet. Jag reser på mig och går ut i hallen där Liam står redan med utekläderna på, jag hör hur Andy slår på duschen.
- Hej då ha det så bra säger jag och kramar honom.
- Desamma , sköt om dig nu säger han och kramar mig tillbaka, fast när jag släpper taget så trycker Liam mig emot honom och pressar sina läppar mot mina, jag blir så paff att jag inte gör något fast efter någon sekund får jag tillbaka medvetandet och knuffar undan honom.
- Liam, va fan säger rätt högt.
- Förlåt,förlåt det var inte meningen säger han och ser ut att menade. Jag har bara velat gör det där sedan vi träffades igår. Jag suckar.
- Liam detta hände aldrig. Jag vill bara vara din vän, jag känner inget för dig på det sättet. Och som jag sa innan jag vill inte ha något med någon kille att göra. Han nickar bara viskar ett tyst förlåt och går ut. Jag suckar igen och vänder mig om och säger Andy stå där i handduk.
- Han gjorde det va? Frågar han. Jag nickar.
- Ta det lugnt, han kommer över det, det är bara hela grejen med Danielle han är förvirrad och jag van precis femtio pund säger han och ler.
- Varför då?
- För vi slog vad och jag sa att du skulle knuffa bort honom säger han med ett ännu större flin. Jag boxar honom på armen.
- Du känner mig för bra ibland.  


förlåt för dålig uppfatering men det har ju varit jul och jag fick femtio nyanser av honom ( fifty shades of grey ) i julkapp och har inte kunnat lägg ifrån mig den. har ni inte läst den, läs den. Men ett tips om ni ska läsa den. Ni måste klara av sex, att läsa om det för denna bok är en Sex roman typ. Poängen med den är typ sex. så ni måste klara av sånt. Säger bara herre jävlar. Herre jävlar. 

Men vad tyckte ni nu om kapitlet, vad tror ni. Louis eller Liam? eller är det bara en twist?

Komentera nu, minst fem komnetarer sen kommer nästa. 

det är jätte lite det klara ni!!


Kommentar:
#1: :D

as bra!:D

2012-12-28 @ 19:55:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: