onednovellstorys

2012-12-30
02:39:44

Nobody compares to you - Kapitel 9

Sista andeblicken:  jag suckar igen och vänder mig om och säger Andy stå där i handduk. 
- Han gjorde det va? Frågar han. Jag nickar. 
- Ta det lugnt, han kommer över det, det är bara hela grejen med Danielle han är förvirrad och jag van precis femtio pund säger han och ler. 
- Varför då? 
- För vi slog vad och jag sa att du skulle knuffa bort honom säger han med ett ännu större flin. Jag boxar honom på armen. 
- Du känner mig för bra ibland.  

 


 

Mina två lediga veckor rullade förbi, jag Andy handlade resten till lägenheten och tog det lugnt och gick ut och massa grejer. Liam hörde inte av sig, fast Andy hade sagt att han och Danielle hade börjat parata igen vilket var bra. Och jag hade inte hört något om Louis eller från honom. Eller hur skulle jag höra något från honom, han hade inte mitt nummer eller något. Men nu var det torsdag och jag skulle på mitt första modelljobb. Usch jag var verkligen inte taggad. Jag ville inte bli modell, men det var ett enkelt jobb för att få pengar så jag kunde plugga, vad jag än nu ville plugga. Jag hade inte kommit på det än med det kändes bättre än ett jobb som modell. Jag vill ha en utbildning. Jag drog på mig hudfärgade underkläder det var det viktigaste att göra. Sedan ett par jeans och en vanlig tröja sedan på med ett av de flera par svarta kängor jag hade. Hallå skor är min passion och min hylla består av säker hundra par. Och sedan på med jackan, jag gjorde inget med varken hår eller smink förutom att borsta igenom håret. Sedan tog jag en taxi ner till företaget. U.K modell management. Originellt namn. Jag går in in byggnaden och en dam som sitter vid en vit disk tittar upp på mig och ler.
- Alexandra Davids?
- Eh ja svarade jag och tyckte det var konstigt hur visste hon att det var jag.
- Följ med mig här, vi har redan ett jobb åt dig, de väntar på dig. Så får du träffa din chef där uppe.
- Okej var allt jag kunde svara sedan följde jag efter henne in i hissen och åkte upp några våningar.


Väl där uppe, jag hängde inte med, de satte ner mig i en stol och började sminka mig jag hängde med när min chef kom då de la på de andra lagret med smink. Han var jätte trevlig och rätt snygg lång och ljus och allmänt skit snygg. Efter sminket var det hårdags sedan drog de på mig en klänning och jag kände hur nervös jag blev. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag hade aldrig gjort detta innan.
- Okej Alexandra, v vill ha sexigt och mystiskt, ungefär som försök att ta mig sa fotografen och jag bara nickade, och det kändes som om det skulle hjälpa men jag blev mer nervös när jag ställde mig framför kameran. Men när han knäppte sin första bild blev jag lugnar och slappnade och och gjorde flera poser och allt kändes bra. När vi var klara fick jag några av bilderna till mitt porfolium. Jag blev chockad hur bra bilderna hade blivit, jag tyckte faktiskt om dem. Jag bytte om och sa hej då till alla, när jag kom ner pratade jag snabbt med kvinnan i disken, jag skulle vara tillbaka samma tid imorgon och göra ett parjobb.

Sedan åkte jag hem, jag ville verkligen visa bilderna för Andy. Han blev jätte glad för min skulle.
- Men A dessa är skit snygga ju säger han och tittar på dem igen.
- Tycker du verkligen det?
- Ja det är skit bra säger han och kramar mig.
- Tack Andy det hjälper.
- Och nu ska alla få se det sa han tog fram sin mobil fotade ena bilden och la ut den på Instagram och Twitter och skrev. '' My bestfriend is hotter then your's ;) ''  

 

 Kapitel nio rätt kort och det händer typ inget, ett mellan kapitel asså. Men ni håll utkik på bloggen idag eller imoron ( nyår) Har en liten överasking till er då ;)

Kommentar:
#1: :D

otroligt bra!:D

2012-12-30 @ 18:19:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: