onednovellstorys

2012-07-12
19:56:11

Moments - kapitel 17
Sista andeblicken:
Skolan skulle nog hjälpa en att spela in låtar så jag kunde göra min demo och börja skicka runt den till massa skivbolag. Så kanske jag kunde få ett kontrakt.

Även om jag var i kärlekens stad kom Zayn aldrig till mina tankar den kvällen. Tur det min hjärna behövde en paus. För snart skulle han vara där ovanligt mycket. 

 



 

 

 

 

Zayns perspektiv:

 

Jag satte mig ner i flygplanets mjuka bekväma stol, lutade mig tillbaka och jag kunde inte hjälpa att släppa ut en hög suck. Det var otroligt skönt att kunna sätta sig ner. Det hade varit många många fans på flygplatsen. Vi hade bara kunnat ge ut några få foton och autografer. Sen hade det brutit ut till kaos, massa tjejer sprang mot oss och hade fått ner säkerhetsrepen. Paul och massa andra vakter vi hade hade nästan kastat oss över incheckningen så de inte kunde komma åt oss.

 

Att sätta sig och ta det lugnt nu var härligt, fast vi hade kommit in tidigare och det skulle ta någon timme innan planet lyfte. Jag gick in på twitter snabbt och tittade, tjejen som hade intervjuat oss här om dagen hade precis gjort en tweet, * Tyskland next, med best friend xx *. Jag stirrade länge på tweeten, jag hade ljugit för henne här om dag. Jag hade sagt att jag kände igen henne från skolan men inget mer. Men sanningen var att jag visste precis vem hon var. Nina var Amys bästa kompis, de hade blivit det när jag börjat umgås med andra i skolan och mindre och mindre med henne. Jag tyckte att det var ett av mina största misstag, att sluta prata och umgås med henne. Vi hade pratat men när jag gick vidare i x-factor slutade det helt, hon hade sagt grattis och jag tack. Men inget mer. Jag hade inte prata med den personen som förstod mig mest i hela världen på två år. Jag hade ingen aning om vad som hände i hennes liv, vad som hade hänt. Jag ville veta allt, ville att hon skulle berätta allt. Hon var min bästa kompis, ibland trodde jag att jag var kär i henne. Men det var bara något som jag måste inbillat mig, trodde jag. Jag och Amy var bara kompisar. Fast nu var vi inte ens det.

 

 

Jag ville se om jag kunde få någon uppfattning om hur det var för henne. Jag gick in på hennes facebook eftersom jag var inte säker på om hon hade twitter. Hennes facebook gav ingenting, hennes senaste status uppdatering var några dagar innan jag hade åkt till x-factor. Jag funderade lite och tänkte se om Nina kanske hade henne på twitter. Jag sökte igenom personerna hon följde och hittade henne nästan direkt. Amy_Gase. Jag kollade igenom hennes tweets. Den senaste var * Fick precis reda på det, jag kom in på Oxford, i höst pluggar jag det jag älskar mest, musik! :) xx *. Jag log. Det bästa Amy visste var samma som mig musik och hon hade alltid velat lugga där och nu skulle hon få göra det, sen var jag tvungen att logga ut, det var dags att flyga, det blev tidigare än planerat. Jag följde henne snabbt och stängde av mobilen snabbt.

 

 

När vi flög undrare jag hur hon såg ut nu, hon var söt innan trots hennes vikt och glasögon. Jag trodde att jag hade sett henne när vi var i London, när jag hade gett några tjejer autografer en bit ifrån stog det en lång tjej, med en vältränad kropp och lång svart hår. Hon likande Amy så himla mycket, men jag trodde inte det var hon. Vad skulle hon göra i London, och om det hade varit hon skulle hon inte gått fram och sagt hej. Eller var hon sur på mig att jag bara ignorerat henne och slutat prata med henne när allt hände. Jag kände mig dum, skulle jag någonsin få träffa henne igen eller skulle hon någonsin prata med mig igen? Jag slöt ögonen, jag hoppades verkligen hon fortfarande ville vara min närmsta.

 

Liams huvud hoppade fram framför mig.

- Hur mår du? Du har varit tyst ett tag nu sa han och tittade oroligt på mig, jag flinade fansen hade rätt om Liam han var verkligen en * Daddy Directioner*.

- Jag mår bra sa jag och tittade på honom med en övertygande blick.

- Är du säker?

- Ja, trött bara, tänkte sova lite.

- Okej sa han och gick och satte sig igen. Jag slöt ögonen och hade bara en sak på huvudet. Amy.

 

 


 

Hej, det var någon som skrev att de ville att killarna skulle komma in så jag gjorde en del hur zayn då kände, men grejen med  novellen är att det handlar om henens resa att få tag i honom och säga vad hon känner. Men jag hade tänkt att avsluta denna snart, för jag har itne så himla mycket fantasi kvar, jag vill bara skriva slutet för jag vet hur det ska sluta. Så några kapitel till sen är Moments kvar.

Skulle någon av er vilja vara med i min nästa? Komenter då!

 


Kommentarer:
#1: sarah

jag skulle vilja :D

2012-07-12 @ 20:31:48
#2: mikaela

Jag vill!! :D

2012-07-13 @ 00:14:55
#3: Cissi

Jaag vill vara med :D Haha xD Heter Cissi Dawson (med efternamn). Ska jag eller vi förklara hur vi ser ut och sånt eller ska du ha någon slags tävlig så kommenterar man hur man ser ut? Kram :* xx

Svar: jag hade tänkt de, men jag tänkte göra det när novellen är slut, jag gör ett inlägg då om detta :) sprid gärna denna blogg till dina vänner :)
Felicia Lindekrantz

2012-07-13 @ 05:31:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: