onednovellstorys

2012-06-29
09:00:00

Moments - kapitel 11
Sista andeblicken:
- Okej av mig nu. Vi sak vara på deras hotell om två timmar så gå och byta om och fixa dig sa Nina daskade min rumpa och gick mot sin egen väska.

Två timmar, om två timmar skulle jag vara i närheten av Zayn, han skulle kanske känna igen mig då, och då kunde allt hända. 

 


  

 

 
 
 

Jag valde att inte ta de mest märkvärdiga kläderna, jag ville ha något som jag kände mig bekväm i och som jag kunde vara mig själv i. Jag drog fram ett par jeans som jag hade hitta i en second hand butik som var från 70-80 talet och aldrig använda, och de var idag mina mest älskade jeans och en enkel vit t-shirt. Jag märkte att tröjan som hade suttit löst för några veckor sedan hade blivit lite tagit. Jag hade ju inte tränat sen vi åkt, jag fick väll gå ut och springa i parker eller något, en av mina största rädslor var att jag skulle se ut som jag gjorde för några år sedan, massa bristningar på inner lår och kärlekshandtagen som bevis. Jag borsta igenom hårt och lät det sedan hänga över axlarna, sminket hade jag ju redan så jag slängde mig i sängen och då började min mobil vibrerar. På skärmen stog det * mamma *.

- Hej mamma sa jag glatt när jag svarade.

- Hej gumma, åh gud jag saknar dig dig mitt lilla ägg. Ja ett av min mammas många smeknamn på mig var ägg eller ägget, hon hade gett mig det när jag var liten och allt jag ville äta var ägg så tyckte hon att jag var ett litet väll, eller jag vet inte vad som händer i min mammas hjärna visste ingen, jag tror inte hon själv ens visste ibland.

- Åh jag saknar dig med sa jag och insåg hur mycket jag faktiskt saknade min mamma.

- Det kom en intressant sak i posten idag älskling sa hon då med en beslöjad röst, jag fattade inte varför skulle något som handlade om vår post ha något med mig att göra.

- Jaha vadå?

- Asköknings papperna man måste fylla i till Oxford University.

 

 

Jag slog handen på pannan, hur kunde jag glömma det, det var i mitten av Maj men man var tvungen att ansöka redan nu. Att plugga efter hade aldrig varit ett stort problem för mig. När min mamma och pappa hade fått reda på att mamma var gravid satte de redan upp en fond så jag skulle kunna plugga. Att gå på Oxford var nästan som en dröm för mig, de hade ett av de bästa musik programmen i UK, men man kunde inte bara läsa ett ämne man var tvungen att läsa ungefär fem sex stycken. Detta var något jag hade funderat mycket på. I så fall hade jag tänkt plugga musik, drama, litteratur, poesi/skrivarkurs och avancerad engelska. Jag visste att jag skulle kunna klara av det, redan i högstadiet hade jag varit ett riktig plugghäst. Jag hade också varit en av få som hade gått ut med fullt pott i betyg när vi slutade, det gjorde mig inte mer populär. Läxor eller att lära mig saker var inte det svåraste för mig.

 

-Amy hörde jag min mamma säga i telefon och avbröt mina tankar.

- Ja mamma svarade jag hastigt.

- Vill du att jag ska fylla i den nu åt dig och skicka iväg den. Jag tog några djupa andetag och massa tankar åkte runt i mitt huvud som någon spelade tennis där inne.

- Ja mamma vi gör det nu sa jag bestämt efter några sekunder.

 

 

 

Nina kom ut ur badrummet någon timme senare helt fixad. Då hade jag redan lagt på med mamma och sovit lite. Hon var väldigt snygg, hon hade på sig ljusrosa byxor med en vit spetsig tröja och håret i sitt rufsiga vanliga själv. Hon drog fram en kamera väska där en rätt stor video kamera låg och en stor mick brevid som man skulle fästa på den, men vi hade extra mickar man kunde ha i händerna ifall ifall. Vi nickade mot varandra och vi var redo. Vi åkte ner i god tid till hotellet där alla intervjuer skulle hållas. Det stog en hög med tjejer utanför, hur skulle vi någonsin komma in. Då kom det fram en vakt till vår bil, Nina som satt i förar sättet vevade genast ner rutan.

- Tjena tjejer är ni här för att göra intervjuer eller ska ni checka in på hotellet.

- VI ska göra en intervju sa Nina lite nervöst. Vakten såg ut som han skulle börjsa skrika på oss, eftersom han säkert trodde vi var fans.

- Vi har pass sa jag och drog snabbt upp passen man var tvungen att ha för att komma in. Han sträckte fram sin hand och jag gav dem till honom och han kollade nog på dem, efter en stund gav tillbaka dem.

- Tjejer kör in bakom huset, ska bara ringa in och säga att ni kommer. Han tog upp sin mobil slog in ett nummer och snackade i några sekunder med den som var på andra änden.

- Det är bara till att öra sa han och pekade på hur vi skulle åka.

- Tack sa Nina och gav bort ett av sina mest charmerande leenden.

 

 

Vi kom in bakom hotellet där vi var tvungna att visa upp passen igen, innan en kille visade oss in, inne olika små rum hålades intervjuerna, vi ställdes oss mitt i samlings rummet som kryllade av andra radio kanaler, tv kanaler och journalister. En kille med en lista i handen kom fram till oss.

- Vilken tidning, radio eller tv är ni ifrån sa han rätt otrevligt till oss utan att titta upp från sitt papper.

- Tidningen Metro News One sa Nina.

- Okej svarade han och bokade av något på sin lista. Det är så här att vi har fullt upp idag så ni kan tyvärr inte få alla killar, ni får Harry och Niall, okej?

- Okej sa jag och Nina i kör.

- Ehh sa han och tuttade runt. I rum 208 och de kommer vara där inne om ungefär tio minuter sa han och pekade på ett av rummen. Vi nickade och gick till rummet, det såg bra ut, soffor som alla kunde sitta i och vatten och dricka framme.

- Ska vi kolla utrustningen sa jag och öppnade min väska.

-Lika bra, vi kollar ljudet, ifall vi behöver de andra mickarna. Jag nickade, vi krånglade upp kameran och vi tog en test filmning genom att Nina rörde sig runt i rummet för att se hur ljudet blev, och ljudet blev inte det bästa, så Nina tog ena och vi skulle killarna vars en när de kom. Nina hade alla sina frågor i huvudet och massa twitter frågor på massa lappar i handen.

 

 

Efter ungefär tio minuter kom båda killarna in, Niall i en vit peke tröja och Harry med en svart stickad med fejk glasögon på. Jag filmade redan och de presenterade sig och gjorde sig bekväm och vi gav dem deras mickar. Jag ställde mig på ett ställe där man kunde se Harry och Niall bra men också lite av Nina.

- Det här Nina Culing från Metro News One och jag sitter här med Harry och Niall från One Driection.

- Hallå sa killarna samtidigt.

- Så killar hur känns det att vara tillbaka i England ni har ju varit bort rätt länge nu?

- Det känns bra sa Harry, vi har ju haft lite ledigt nu efter vår USA turne och vi har ju börjat på Europa turnen nu och de är skönt att vara på hemma plan eller vad man ska säga.

- Haha jag kan ju inte säga det samma sa Niall och skrattade.

- Ja Niall du är ju från Irland vilket är nästan en stor del i One direction, de fyra engelsmännen och den irländska. Alla skrattade. Och så fortsatte det ett tag och så blev det dags för Nina att börja med Twitter frågorna.

- Så killar jag tänkte att vi skulle fråga er fans frågor nu eller vad tycker ni?

- Absolut sa Niall och log.

- Den här är ifrån Lisa1Dlove och hon undrar vem av er som är singel, och vem som inte är sa hon och ohh:ade.

- Ehh Liam och Louis har flickvän sa Harry.

- Så resten av er är sniglar sa Nina.

- Väldigt as Harry med en överdrivet flörtande röst och lutade sig framåt.

-Ojoj det känns nästan som Harry flörtar lite med mig, det känns underbart tjejer sa Nina och alla fick ett nytt skrattanfall.

- Okej nästa är från OlivaHoran, Nill din fru, och hon undrar vilket land åker ni till efter UK och Irland.

- Eh jag vet inte riktigt sa Niall och båda verkade tänka efter.
- Är det inte Frankrike sa Nina då. Båda killarna tillade förvånat på henne.

- Jo det borde det vara sa Niall igen, hur vet du det?

- Oj har jag inte sagt det, vi två ska typ stalka er genom Europa och göra massa intervjuer och massa mer till ni kommer hem igen.

- Vi är värre än era fans sa jag skämtsamt, och alla skrattade.

- Så vi kommer se er rätt mycket sa Harry och tittade på Nina.

- Japp ni slipper oss inte så lätt.

- Tur de sa han då igen och blinkade.
- Ojoj nu tror jag verkligen du flörtar med mig Styles sa hon och flinade, hon kunde verkligen charma vem som helst.

 

Sen fortsatte de intervjun och efter tog vi foto med killarna som var otroligt roliga och snälla. Sen åkte vi hem till hotellet, vi skulle nog skippa konserten imorgon och ta det lugnt och redigera intervjun och lägga upp den på deras hemsida. Jag hade inte tänkt på det där inne men nu kände jag besvikelsen och ångesten som åkte över mig som en våg över att jag inte fått träffa Zayn. Skulle jag ha den oturen att aldrig få honom eller skulle vi träffas snart eller skulle han inte känna igen mig. 

 
 

Kommentarer:
#1: :)

meeeraaa !! snälla ett kapitel idag?:D

2012-06-29 @ 11:16:22
#2: Anonym

Jag dog av skratt när de stod "resten av er är sniglar" haha! Jätte bra btw, vill ha nästa nu!:)

Svar: haha oj jag såg inte ens det felet, men då blev det en rolig grej :)
Felicia Lindekrantz

2012-06-29 @ 15:59:44
#3: Julia

Mer! :)

2012-06-30 @ 21:46:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: