onednovellstorys

2012-06-30
22:43:00

Moments - kapitel 12
Sista andeblicken:
Jag hade inte tänkt på det där inne men nu kände jag besvikelsen och ångesten som åkte över mig som en våg över att jag inte fått träffa Zayn. Skulle jag ha den oturen att aldrig få honom eller skulle vi träffas snart eller skulle han inte känna igen mig. 



  
 
 
 

 

Jag och Nina bestämde oss att börja redigera intervjun rätt snabbt så att den kunde komma upp tidigare. Det skulle inte fixas så mycket med dem, mest ta bort det i början och lite i slutet och fotona skulle också in, Nina kunde göra allt de på några minuter. Sedan hade vi tänkt lägga oss och sola i en park i närheten, sen om två dagar skulle vi vidare genom England och vidare till Irland efter det skulle vi flyga till Paris och stanna där några dagar. Om två veckor skulle jag vara i Paris, mitt hjärta tog ett litet hopp av tanken jag hade alltid velat åka dit, sitta under Eiffeltornet och äta croissanter eller baguetter och allt annat man kunde göra. Bara två veckor.

 

 

Två veckor senare:

Jag steg av planet och tog ett djupt andetag, det kändes härligt solen kastade varma strålar på mig och jag var glad över att jag valt en kjol, det var mycket varmare här än i Irland. Jag och Nina gick igenom Paris flygplats och åkte till vårt hotell som låg vid centrum. Vi båda kunde lite franska men inte så mycket, men kvinnan som checkade in oss kunde tack och lov engelska så vi fick vårt rumt relativt snabbt.

 

Under de tidigare veckorna hade det funkat jätte bra med killarna och allt vi hade gått på de flesta shower och gjort två intervjuer till med dem, en med bara Liam och en annan med Harry, Liam och Louis. Vi hade missat Zayn igen och det hade varit rätt jobbigt, fast jag hade inte så mycket tid att fokusera på det, eftersom här i Paris skulle vi få jobba dubbelt så mycket. Metro News One ville att vi skulle intervjua The Fray också nu när vi var här och vi skulle få biljetter till deras konsert också för att få en bra artikel till de också. Fast deras intervju krokade med One Directions fast jag hade sagt att jag kunde ta The Fray eftersom jag var ett stort fan, deras låt * You found me* är en av de absolut bästa låtar jag hade hört, det var den första cover jag hade laddat upp och jag hade suttit i veckor och mejlat dem den för jag ville att de skulle se den och efter ungefär sex veckor hade jag fått svar av Isaac Slade och han hade sagt att jag gjorde en väldigt bra cover av låten och att han tyckte att de var en av de bästa han hört. Jag blev såklart väldigt glad över detta men trodde samtidigt att det var något han sa till alla.

 

 

- Nervös in för imorgon? Frågade Nina mig senare på kvällen.

- Lite sa jag. Det är ändå ett band jag älskar och enligt mig är ju Issac en av de bästa låt skrivare som har funnits.

- Jag tycker att du ska ta det lugnt, det kommer gå jätte bra, du har ju övat du har dina frågor, det kommer funka hur bra som helst, tänk också på vilken tur du har det är inte alla som får intervjua sina idoler.

- Sant sa jag men jag känd ändå hur nervös jag verkligen var. Nina såg det och verkade fundera.

-Du gå och lägg dig redan nu, sov ut och tänk inte på det annars kommer du bara skaka upp dig. Jag nickade hon hade naturligt vis rätt, jag bytade om och la mig undertäcket och försökte tänka på annat.

 

 

Nästa morgon vaknade jag tidigt men tvingade mig att ligga kvar i sängen så länge som möjligt, Ninas intervju började vid halv två och min vid två och de skulle hållas på helt olika ställen, jag skulle intervjua The Fray på arenan där de skulle hålla sin konsert ikväll och Nina skulle intervjua killarna på deras hotell. Till slut var jag tvungen att gå upp och jag var chockad över att jag lyckats hålla mig nere till tio. Jag duschade fixade håret och sminket och klädde sedan på mig svara jeans med en shorta som jag hade satt fast massa av min morfars broscher på sen drog jag på mig skorna och gick över till Nina. Och var också klar fast klockan var halv tolv.

- Wow är du klar sa jag och skrattade.

- Haha väldigt lustigt, vill du gå ut och äta. Jag vill ha en riktigt fransk frukost.

- Absolut, ska bara hämta min väska sen sprang jag in på mitt rum hämtade min väska och mitt block med frågor och mina anteckningar.

 

 

Vi gick runt Paris och hittade ett mysigt cafe där vi slog oss ner för att äta frukost.
- Hur skulle vi göra med filmningen igen frågade jag Nina och mumsade på en croissant.

- Jag är inte hundra men de sa till mig att någon skulle möta oss på platserna, två killar om jag inte har fel, min hete Phillipe och din Louie.

- Hoppas det sa jag, jag oroade mig för allt jag ville inte att något skulle gå fel.

- Amy ta det lugnt sa Nina, det kommer gå bra.

- Märker man av hur nervös jag är redan nu sa jag oroligt.

 

 

 

 


Kommentar:
#1: :D

meraaaaaaa:D:D!!

2012-07-01 @ 14:20:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: