onednovellstorys

2012-06-20
10:00:00

Moments - kapitel 4



x- tillbaka blick -x ålder fyra

Jag satt i hallen och väntade otåligt på att mamma skulle knyta klart mina skor. Jag ville lära mig att göra det men jag var en klumpig liten unge.

- Mamma skynda tänk om han redan är där! Han måste få min present först.

-Gumman lugna dig, du kommer att ge den till honom. Det var snällt av Trisha att bjuda oss över i kväll.

- Men jag ska ju träffa Zayn nu? Sa jag och tittade konstigt på min mamma.

- Ja gumman du ska träffa Zayn nu, ge honom hans present och sedan leka lite och sedan komma hem du ska bada och klä på dig innan vi ska över till deras hus för att äta middag och tårta. Jag fick äntligen gå och sprang ut genom dörren och mot lekplatsen som låg mellan bådas hus.


I handen höll jag hårt om power rangers leksaken jag och mamma hade köpt till honom. Han satt på gungan och satte ena foten i sanden för att stoppa farten hela tiden.

- Zayn ropade jag när jag var några meter från honom. Han vände sig om och fick ett stort leende på läpparna.

-Amy sa han hoppade ner och kramade mig när jag kom fram.

-Grattis på födelsedagen sa jag och höll fram mitt paket. Han tittade på det med stora ögon.

-Men mamma sa att jag skulle få alla paket efter tårtan.

- Men jag ville ge det till dig nu sa jag och log mot honom och började peta på honom med det. Hans förvånade ögon ändrades till ren nyfikenhet.

- Okej då sa han och tog emot paket och slet upp det, sen när han såg var det var förstorades hans ögon och världens lyckligaste leende dök upp på hans läppar, fast han sa inget.

- Så tycker du om den sa jag och tittade ner i marken och började skrapa min ena fot i kruset.

- Jag älskar den skrek han och hoppade på mig och kramade mig , jag kramade tillbaka.

- Zayn hörde vi då hans mamma ropa. Du måste komma nu, du ska bada.

- Tack Amy du är bästa sa han tittade på mig och pussade mig sedan på kinden innan han sprang in i sitt hus.

Kavar stog jag helt röd om kinderna och flinade lite fånigt innan jag med sprang tillbaka in för att bada jag med.

Lite mer än en timme senare stog jag och höll min pappa i handen. Jag hade på mig en ny röd klänning med likande röda ballerina skor och mamma hade satt upp mitt hår i en rosett.

- Jag tror inte vi ska ta med Amy ditt, jag tror Zayn kommer bli blixt kär i henne och sen aldrig släppa henne och då kommer vi aldrig få hem henne igen, hon ser ju ut som en prinsessa.

-Men pappa, urk jag är inte kär i Zayn vi är bar vänner.

- Du säger det nu ja, ni två är helt perfekta för varandra.

-Mike, sluta nu, hon är bara fyra, man blir inte kär i någon när man är fyra. Om de blir kära i varandra kommer de bli de när de är äldre. Men ja det är troligt att de blir de.

-Men mamma inte du också, jag kommer inte bli kär i Zayn sa jag. Kom nu vi måste gå vi är sena sa jag sedan och började släpa ut min pappa genom dörren.

Några timmar senare satt vi alla runt familjen Maliks bord och det var dags för Zayn att blåsa ut ljusen på tårtan.

- Så blås nu Zayn och önskad dig något sa Trisha och tittade uppmuntrande på sin son. Hon log mot henne, kenp ihop ögonen väntade några sekunder innan han med all sin kraft blåste ut ljusen. Alla började ropa och hurra.

- Så son vad önskade du sig sa hans pappa och kittlade han försiktigt i sidan.

- Men pappa det kan jag inte säga då går det inte uppfyllelse. Hans pappa skrattade och Zayn tittade på mig blygt hela tiden han sa det. Jag log mot honom och mimade * bästakompis* och han uppfattade vad jag sa och mimade tillbaka * min bästastekompis*


Ja jag tänker slänga in några sånna här ibland, de har ju ändå kännt varandra hela livet, så ajg tänkte ge en sån inblick hur deras vänskap var och så vidare. Hoppas det blir bra, jag tyckte de var annerlund, men jag ska försöka lägga upp ännu ett kapitel ikväll efterosm jag har avrit dålig på uppdatering. Men det är sommarlov, men ska jobba på det.

Komentera nu vad ni tycker!

P.S ni är bäst!

Kommentarer:
#1: C

Älskar denna bloggen alltså! Så sjukt intressan! Gee mej meeer!

I want more! xD

Och jag tycker att det är bra att du gör tillbaka blickar! Man får liksom bilder i huvet om hur allt händer. Det är som att se på en film!

Men önska att dom kunde prata engelska ibland så det verka like verkligare. Annars är det super! Kraaam!

2012-06-20 @ 14:49:50
#2: H

Jag tycker om den men skulle föredra om den blev kortare så att det inte blev en hel kapitel, älskar din novell annars

2012-06-20 @ 15:08:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: