onednovellstorys

2012-06-25
20:20:00

Moments - kapitel 9
Sista andeblicken:
Nina stog och fotade och sjöng med och alla andra runt omkring mig sjöng med stog jag helt stilla, min blick hade fasnat på de som var precis framför mig. Han tog rätt framför mig och sjöng, det kändes nästan som om han tittade på mig just mig, men jag visste själv att det inte var sant. Men jag kunde inte röra mig, allt var som en sten och i en sekund jag var hundra på det tittade Zayn på mig och jag tittade på honom, och han hade blinkat. 
 


 

Det tog mig nästan hela konserten att vakna upp ur mitt stillestånd, när de hade ungefär tre låtar kvar vaknade jag och började sjunga med till låtarna. Sista låten var One thing och Nina hade snacka lite med en av vakterna som stod framför oss om han kunde fota den sista låten så hon kunde koppla av lite och så och fangirla sig som oss andra. Hon tog i mina händer och jag kände att hennes var varma och instrumenten till låten började och Liam började sjunga ut sin del. Jag skrek min ut mina lungor och började sjunga med. Killarna flyttade sig runt om på scenen och just nu stog Niall framför oss vi vinkade och slängde ut kyssar. Till refrängen kom Zayn tillbaka.

 

Nina och jag hade snackat om att under den sista låten, varje gång Zayn var framför oss skulle hon kasta upp mig på hennes axlar, vi hade till och med tränat på det och det var inga problem med att göra det. Men jag trodde verkligen inte att hon skulle göra det. Hon tittade bara på mig och jag fattade, sen böjde hon sig ner och jag hoppade smidigt upp och hon reste sig och så var jag upp. Jag tittade runt omkring mig, jag såg ett hav av kameror och människor som hoppade runt. Jag var tvungen att ta ett djupt andetag, det var så otroligt jag trodde ärligt talat att killarna tappade andan varje gång de gick upp på scenen för jag vet att det var de jag hade gjort. Jag plockade snabbt upp min mobil och tog ett foto innan jag vände mig mot scenen igen.

 

Jag kunde se killarna bättre nu och Zayn stog fortfarande framför mig och jag kunde inte sluta titta på honom, det var något som fick mitt hjärta att stanna, mina lungor att sluta andas, jag tror nästan det hände för någon sekund. Sen tittade han in i mina ögon igen och sjöng refrängen och pekade ut i publiken. Och varje tjej måste ha trott att de var henne han pekade på och jag trodde samma sak. När han gjorde det var det som hela arenan blev tyst som alla andra försvann och allt man såg var mig och Zayn. Sen hörde jag Nina skrika att det var dags att hoppa ner och på några sekunder var jag nere igen på marken men mina ben har aldrig känts skakigare. Jag var förvånad att jag ens kunde stå på dem.

 

 

Konserten tog slut och jag var ledsen över det men jag hade ju turen att se dem över hela Europa. Jag och Nina gick långsamt ut och tittade igenom hennes bilder, han hade lyckat ta några jätte fina bilder på killarna. Och vakten som hade fotat under One thing hade tagit några stycken på killarna och sedan resten på oss och publiken. Man kunde se i mina ögon hur förtrollad jag var av Zayn som var framför mig, men man såg ju inte de på bilden. Bilderna på oss två var roliga och fina.

- Om vi träffar den vakten igen måste vi tacka honom sa Nina och fnissade.

- Absolut, för den bilden ska upp på min väg sa jag och pekade på bilden som lyste upp på kameran. Jag höll Ninas händer och skrattade stort och tittade ner på henne och hon skrattade ockås och tittade upp på mig.

- Den ska också upp på min sa hon och la sedan ner kameran i sin väska och vi kallade på en taxi när vi kom ut från arean och drog till en av klubbarna som vi hade fått tips om, vi valde den som verkade mest lockande * Forever 21*. Resan var inte så himla lång, men det var däremot kön till klubben.

_Nina vi kommer aldrig komma in sa jag och suckade. Nina svarade in utan stog och tänkte. Jag hade börjar frusa i mina kläder väntade på Nina skulle komma på en ide. Samtidigt kom det en stort tjejgäng emot oss och dörren. Nina tittade på tjejerna och på mig, jag fattade.

- Aldrig i livet viskade jag.

- Kom igen Amy jag kommer komma precis efter mig. Jag han inte protestera eftersom tjejerna nu gick förbi oss och Nina knuffade in mig bland dem, tur att de var rätt många för annars kanske de hade märkt att jag inte till hörde deras grupp. Den längst fram pratade med vakten och pekade på oss, jag försökte dölja mitt ansikte bakom en av de längre tjejerna,och följde med strömmen när de rörde sig framåt.

 

 

Väll där inne gick jag snabbt ifrån dem så de inte skulle märka att jag varit med dem. Jag ställde mig i kanten av baren för att vänta på Nina. Det tog ungefär tio minuter innan hon kom in.

- Hur kom du in? Frågade jag henne.

- Det stog en jätte full kille där ute som började klänga på mig så såg jag att han hade ett presskort, ett sånt så man kommer in överallt, så när han höll på lyckades jag ta det och sen sa jag åt honom att sluta klänga, gick fram till dörren visade det och kom in sa hon med ett leende.

- Du kan gör allt sa jag och flinade.

- Ey tjejer vad ska ni ha ropade en av bartendrarna och tittade på oss stressat.

-Två long island sa Nina och gav honom pengarna och snart stog dem framför oss. Vi drack dem snabbt innan va gick ut på dansgolvet och gick loss, det såg inte såg vackert ut kan jag tro, ingen av oss var den bästa dansaren fast vi kunde lite, jag hade lärt mig shuffla under de senaste året och jag och Nina hade gått magdanskurs som en utmaning några killar vi kände hade gett oss, de trodde aldrig vi skulle göra det. Och tack vare de kunde vi nu magdans och hade då blivit hundra kronor rikare. Fast ingen sånt låt var igång just då så vi gick bara loss.

 

Efter några låtar kom Party rock igång och jag kunde inte hjälpa det, jag började göra det jag kunde och snart märkte jag att två andra tjejer och två killar också shufflade och att alla andra hade bildat en ring omkring oss, så jag bestämde mig i de ögonblicket att bara ha kul med det så jag dansade fram till de andra och vi gick loss.

Ibland var det små saker som gjorde livet så mycket bättre, ibland gjorde det till och med perfekt för den stunden, och denna stunden kändes det som allt var perfekt. 

 

 


Kommentarer:
#1: Johanna

Mer! :)

2012-06-26 @ 15:30:48
#2: Malin

GRYM ! mera:D

2012-06-26 @ 18:45:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: