onednovellstorys

2012-06-08
11:00:00

More than this - part 48
Sista andeblciken:

-          Can’t we take a cute picture of you two sa någon.

-          Sure sa Harry. Han tittade på mig med något i blicken.

-          Ohh no Harry no. Fast han gjorde det ändå, han lyfte upp mig som simba och kysste mig. Jag hörde massa awwanden. När Harry släppte ner mig tittade jag surt på honom. Sen hörde jag min mamma ropa.

-          Felicia vi måste gå nu.

-          We havet o go bye guys sa jag till fansen och kramde alla en sista gång innan jag sprang ner till min mamma med Harry i hälarna.





Vi hade valt ett plan som åkte hela vägen till Skurup där vi efter skulle ta en taxi till min mormor och morfars hus där vi skulle bo. Flyget ditt tog ungefär två timmar och Harry ville lära sig lite svenska under tiden, detta skulle bli en rolig stund.

-          So which words do you know?

-          Puss puss, jag elskar dej and kottbullar. Jag fnissade till det lät så otroligt roligt. Han tittade bara på mig.

-          So what do you want to learn?

-          Mabye, hello my name is?

-          Okay, Hej jag heter.

-          What?

-          Say after me. Hej

-          Hej..

-          Hej jag heter sa jag och tittade nyfiket på honom.

-          Hej jag heter lyckades han få fram fast det lät otroligt roligt .

-          Now you just have to say. Hej jag heter Harry.

-          Hej jag heter Harry stockade han fram. Det lät så otroligt roligt.

-          You have no idea how funny you sounds.

-          I can guess.  Jag skrattade.

-          It’s very funny but you look so cute when you say it.  Han tittade på mig och log.

-          Jag älskar dig, han ansträngde sig för att säga det ordentligt. Jag log mot honom igen, hur kunde man vara så otroligt gullig. Han var för perfekt och han var min jag kunde inte tro det.

-          Jag älskar dig också sa jag tillbaka och pussade han. Sen la jag mig på hans axel och han la sin arm omkring mina axlar och jag log för mig själv jag kunde inte varit lyckligare.

 

Såklart somnade jag, jag kunde inte hjälpa det när jag var på ett plan som var det som en jag fick ett sömnpiller. Så Harry fick väcka mig när vi va fram.

-          Darling we are here.

-          No I don’t want to, I want to sleep.

-          Come on now. Han började dra i mig. Jag reste mig mot min vilja och gick ut ur planet.  Det kändes skönt att gå på svenskmark eller vad man skulle säga. Det kändes skönt att allt omkring mig var svenskt, att folk pratade svenska, att allt var skrivet på svenska. Fast jag var van vid engelskan nu var det ändå skönt att ha detta runt omkring mig, jag hade ändå bott här i 16 år.  Vi träffade inga fans här, utan hämtade våra väskor och gick direkt ut och fick tag i en taxi. Jag gissade att Harry tyckte att det var lite skönt, fast jag visste att han älskade sina fans kunde det vara lite jobbigt ibland. Det tog en stund men snart var vi utanför min mormor och morfar.

-          Are you nervous? Frågade jag Harry.

-          A little but I can handle this.

-          You are going to be fine. Come on. Sen släpade vi alla tre våra väskor fram till dörren och ringde på. Och efter några sekunder öppnade min underbara mormor dörren.

-          Mormor utbrast jag. Jag hade saknat henne något otroligt och jag slängde mig i hennes famn och kramade henne hårt.

-          Hej ägget sa hon kramade mig hårt. Jag har saknat dig.

-          Jag har saknat dig med sa jag när jag släppte henne. Sen vände hon sig till min mamma.

-          Hej gumman sa hon och kramade henne.

-          Hej mamma sa hon och slöt sig i hennes famn.

-          Mormor sa jag. I want you to meet my boyfriend Harry, Harry this is my grandma Ulla-Britt.

-          Hi, it is very nice you meet you sa Harry och skakade min mormors hand.

-          It’s nice to meet you too, Felicia have told me very nice things about you.

-          Where is grandpa? Frågade jag.

-          Out shopping, he will be here soon, now come inside. Vi gick in och jag var tvungen att fråga henne direkt, jag och min mormor var otroligt när och vad hon tyckte betydde mycket för mig.

-          Så vad tycker du?

-          Du hade rätt han är otroligt söt, men det är allt jag kan säga nu. Jag log mot henne.

-          Du är bäst mormor du vet det va.

-          Jag vet sa hon log mot mig, sen försatte hon på engelska. So Felicia why don’t you and Harry go up till your room and pack up your things, I want to talk to my daughter.

-          Sure sa jag och tog min väska och började bära upp den till mitt rum.

-          So you have your on room here? Frågade Harry.

-          Yeah there house is so big and when I was little a loved to sleep here so one of the guest rooms become my room.

-          Right, and let me say your grandma seems very nice.

-          She is wonderful sa jag samtidigt som jag öppnade dörren till mitt rum. De va lagom stort med en dubbelsäng och en byrå och en liten tv.

-          It’s bigger then my room.

-          I know and she has all kinds of photos of me seen I was little so you can look at them if you want.

-          I would love to. Jag log, sen började vi packa upp och sen bytade vi båda om, jag vet svettig och varm efter flyget och det var sommar så jag orkade inte ha på mig alla varma kläder. Jag satte på mig ett par shorts och ett enkelt vitt linne, Harry körde på samma still som mig. Sen gick vi ner, min morfar hade kommit så vi satt och pratad med han en stund innan min mamma och mormor kom in och gjorde oss sällskap.

-          So I was thinking barbeque for dinner, can I can’t on you help later sa mormor och tittade på mig och Harry.

-          Yes you can sa Harry.

-          Well you can do something for so long and I will call on you later. But I would sty inside, it’s going to rain.

-          Sweden, why did we leave England sa jag och stönade, Sverige och des väder.

-          I want to look at some baby photos of Felicia sa Harry och tittade på min mormor.

-          Well ofcure sa hon och började hämta massa album. Från året jag var född tills nu. Jag kommer dö tänkte jag.

 

Några timmar senare hade Harry skrattat gått, jag ville inte sitta still på bilder som liten eller se et dugg söt ut. Harrys största skratt var fotot som var mitt egna foto från skolfotograferingen i 4an. Jag såg ut som en liten skit.

-          Can I get a copy of this sa han till min mormor.

-          No way sa jag och tog ifrån han fotoalbumen och tog alla och la dem i sitt skåp.

-          Aw Felicia you were cute as a child sa Harry.

-          Ha-ha so grandma shall we start with the food?

-          Yes come on out in the kitchen and we will start.

 

VI följde efter min mormor ut I köket där vi fick uppgifter. Jag skulle skära upp grönsaker och göra en salad och Harry skulle ha hand om köttet. Vi lyckades rätt bra utom att jag la chilipulver i salladen och fick börja om. Harry hade bara skrattat åt mig. Sen efter vi hade ätit gick vi upp på mitt rum.

-          Wanna watch a movie frågade jag Harry.

-          I can come up with many more fun things I want to do with you sa han och började kyssa mig. Han kände mig för väll, så jag kysste tillbaka. Imorgon skulle jag ta ut han till stan och han skulle få träffa några av mina vänner.

 

Nästa morgon gick vi upp tidigt och duschade, jag duschade först och satt och sminkade mig när Harry kom in i endast en handduk efter hans dusch, jag kunde inte hjälpa det, jag stirrade.

-          Are you seeing something you like? Frågade han.

-          I see many things sa jag och skrattade. Han skrattade åt mig och började klä på sig. Vi båda körde på jeans idag, fast han tog en shorta till och jag en långarmad grön tröja. Sen gick vi ner för att äta frukost med min mamma och mormor och morfar.

-          So what are you doing today? Frågade mamma.

-          I’m going to show him town and we are going to meet Conny and Mikaela and some more I think.

-          Sounds great.

Någon timme senare gav vi oss iväg. Vi gick till stan det var inte så långt från dem, och till slut kom vi till Gustav Adolfs torg.

-          And I just to leave over there sa jag och pekade på mitt gamla hus.

-          This place is so small sa Harry och tittade runt omrking sig.

-          Compered to London and everything else I know.

-          But it is wonderful sa han och log.

-          You don’t have to say that, it’s nothing special.

-          You are from here, that’s special.

-          Felicia ropade någon då och jag såg Conny och Mikaela springa emot.

-          Hej ropade jag samtidigt som de kastade sig i min famn. Efter en lång gruppkram släppte vi och Conny kramde Harry.

-          Hi long time no seen sa Harry.

-          Yeah that’s true.

-          And Harry this is Mikaela, Mikaela this is Harry. De skakade hand.

-          It’s nice to meet you sa Mikaela.

-          It’s nice to meet you to, Felicia have told me lots of things about you.

-          If she has told you the good, she can’t have told you much. Alla skrattade.

-          So what do you want to se Harry? Frågade Conny.

-          Everything sa han.

-          So we are done in an hour sa jag.

-          Don’t be so negative sa Conny, lighten up.

Jag lipade mot henne och vi började gå runt Malmö. Detta skulle bli bra. Vi skulle ha det bra här i Malmö och sen skulle vi flytta ihop och sen skulle allt bli perfekt. Perfekt.


Ja snart är More than this slut, några kapitel till, sen slut.
Och ja bilden är på mig när jag gick i 4an och ja jag ser ut som en liten idiot eller något, jag var inte söt när jag var liten. Men man måste bjuda på sig lite här i livet. Egentligen skulle jag ha en annan blid där jag ser gullig ut men hittar inte den, världen vill att jag ska skämma ut mig.
Jag ser inte ens inärheten likadan ut som jag gjorde där..
Men ja som jag sa, snart är detta slut och jag ska börja på en ny, vet nästan vilken kille de kommer handla om och har redan massa ider.
Ha det feet :)

Kommentar:
#1: Aea

var super bra, skulle önska att du kunde fortsätta på den, men byt kille nu tjejen! blir super. :)

2012-06-08 @ 15:17:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: