onednovellstorys

2012-06-09
11:00:00

More than this - part 49
Sista andeblicken:
Jag lipade mot henne och vi började gå runt Malmö. Detta skulle bli bra. Vi skulle ha det bra här i Malmö och sen skulle vi flytta ihop och sen skulle allt bli perfekt. Perfekt.



Sommarlovet flög förbi och de hade varit underbart, när Harry hade varit med mig i Malmö hade vi umgåtts med mina vänner, gått runt, badat och tagit lugnt. Han hade lyckats charma hela min familj till min stora förvåning. Och efter två veckor hade han åkt hem för att åka på en turne.  Jag hade stannat och avnjutit sommarlovet som jag hade gjort alla andra somnar.

Fast till slut var det dags för mig att åka hem det hade varit ett smärtsamt farväl på flygplatsen. Fast jag visste att vi skulle träffas snart. Jag skulle hem och ta en titt på vår nya lägenhet. Fast först skulle jag ta ett långt bad och en god natt sömn tänkte jag när jag kom in på mitt rum. Borta bra men hemma bästa.

 

Nästa morgon vaknade jag tidigt, Harry hade inte kommit hem än, det skulle han göra om några dagar. Men jag saknade han något otroligt. Jag och klädde på mig, jeans, ett vitt linne och en av Harrys kavajer som han hade glömt här, sen satte jag upp hårt sminkade mig på några minuter sen sprang jag ner till bilen och körde till lägenheten.  Den skulle varit klar för några dagar sedan så jag hoppades att den var klar och att de fortfarande inte höll på. Men när jag kom in mötte jag en underbar syn. Allt var färdigt och det var perfekt. Köket var i den ljusa färgen och med de mörka trämöblerna såg det så himla vackert ut, vardagsrummet var också perfekt och sovrummet också.  Jag blev lyckligt tänk att här skulle jag bo med min stora kärlek och allt skulle bli perfekt. Nu kunde jag inte längta mer tills han kom hem. Så vi kunde få hit alla våra grejer och sen har vår lila inflyttningsfest. Och sedan skulle allt vara perfekt.

 

En vecka senare stog jag och Harry i vår nya lägenhet och vänta på de andra skulle komma, de var första gången de skulle se lägenheten.

-          Do you think the will like it? Frågade jag Harry.

-          They will love it, you did a fantastic job on in sweetie.

-          Really?

-          You most stop over think this they will love it.

-          Okay sa jag och fortsatte ställa fram drinkar. Och efter några minuter ringde det på dörren och jag gick och öpnnade där stog alla. Louis, Elenore, Danielle, Liam , Niall , Caroline , Zayn , Rebecka och Robin.

-          Hey you guys sa Louis.

-          Come on in sa jag och släppte in alla i lägenheten.

-          Wow this place looks wonderful sa Danielle efter att alla hade gått runt.

-          Really?

-          Yes you have done an amazing job Felicia sa Zayn.

-          Thanks I was really nervous what you guys would think.

-          Well we all knew that you would do good sa Caroline.

-          Now let’s make a toast sa Louis. For good friends and that Harry and Felicia will have it good in there beautiful flat. Jag skrattade, jag var lyckligt lottad. Tur de. Sen slog vi alla upp glasen I luften och skålade.

 

6 månader senare nyårs afton.

Jag satt fram för spegeln och la upp håret i en knut, det var nyårs afton och jag hade haft ett fantastiskt år. Jag och Harry hade flyttat tillsamman, jag hade fyllt 18 och jag slutade skolan till sommaren sen skulle jag börja jobba som stylist med killarna när de började turnera. Något jag var bra på att sminka. Jag brukade skoja med Harry om han kom hem efter någon photoshot och jag var osminkad att de kändes som jag var mannen i förhållandet eftersom han hade mer smink än mig på sig. Fast då brukade han sura hur länge som helst till jag sa förlåt och att jag älskade honom. Fast ikväll hade vi planerat att bara vara hemma eftersom vi inte hade kunnat spendera förra nyårsafton tillsammans. Så Harry hade tänkt laga mat och sen skulle vi bara ta det lugnt och fira in det nyåret tillsammans.

-          Harry are you done, I’m starving sa jag och gick ut i köket.

-          Soon, just wait in the living room and I will be there in a second.

-          Fine svarade jag och satte mig i soffan och väntade, han tog inte mer än någon minut innan han kom ut med två rykande talrikar.

-          Here is it sa han och pussade mig.

-          What is it?

-          You will see sa han. Now eat. Jag log och började äta, det var kyckling med potatis och någon sås och det smakade himmelskt.

-          Harry this taste wonderful, you did good sa jag och pussade honom.

-          Thanks babe sa han och log. Jag log tillbaka det smakade verkligen gott.

 

Lite senare var det snart tolvslaget och vi ställde oss på balkongen med lite champagne.

-          5 minutes left sa Harry och kom ut med lite filtar det var otroligt kallt ute, men det var december vad skulle man förvänta sig.

-          Thank you baby sa jag och drog en av filtarna omkring mig. Han skulle precis öppna flaskan utan att smälla den när han tappade korkskruven.

-          Damit sa han och gick ner på knä för att hämta den. Han letad en stund innan han hittade den.

-          Can you hold this? frågade han.

-          Sure sa jag och stärkte ut min hand. Han la något i den och när jag tittade var det en ask, inte en korkskruv. Jag tittade förvånat på honom.

-          Open it viskade han fram. Jag öppnade sakta asken och inuti låg där en tun silver ring med en liten diamant på. Jag stirrade först på ringen sedan på Harry.

-          Felicia sa han och tog min hand. Will you marry me? Jag bara stirrade på honom. Som jag var paralyserad. Sen började raketerna smälla och jag vakande upp.

-          Yes, yes ofcure sa jag och kastade mig i hans famn.

-          Oh thank god you scared me sa han. Sedan kysste vi varandra. Jag var hans och han var min.

 


Okej, detta var näst sista delen, sista kommer upp ikväll. Sen ska jag snart börja på nästa kille ;) hoppas ni har tyckt om More than this, det har jag eftersom den har typ handlat om * mig * eftersom jag har min lilla crush på Harry..

Så sista delen i kväll? Är ni taggade jag är!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: