onednovellstorys

2012-03-29
23:10:54

More than this - part 10

sista andblicken :

-           Hello any one home ? Jag och Harry flög upp och satt där med rufsigt hår och helt röda i huvudet , Louis bara skrattade åt oss och frågad om vi vill spela wii i Liams del av lägenheterna .

-          Never a lonely minut , hue ? sen drog han upp mig kysste mig på kiden och tog min hand och vi gick till Liams lägenhet.

 


 

 

Efter den misslyckade första dejten hade jag bestämt mig för att få en lyckad andra dejt utan att någon skulle störa eller något . Jag tog detta på allvar , jag hade tur med att James skulle iväg till Frankrike på jobb och skulle ta med mamma så jag hade huset ensam i en vecka så jag tänkte ha dejten här efter som detta nu är den fria zonen. Jag hade planerat detta noga , jag visste inte varför , jag hade prata med Conny om hjälp och hon hade skrattat åt mig lite och frågat varför de va så viktigt och man inte kunde köra på de vanliga middag och film .  jag hade inte kunnat svara på den frågan eftersom jag inte visste då hade hon skrattat åt mig igen om sa att jag var en hopplös romantiker bakom mitt hårda yttre . jag hade planerat och nu var kvällen här , jag hade planerat att vi skulle laga middag tillsammans , äta vid polen som vi hade som jag upptäckt några kvällar innan. Sen hade jag en överasking till han som jag tror han skulle tycka om.

 

Jag stog framför garderoben , suck , igen , klockan var bara tre men jag visste inte hur jag skulle vara klädde , ledigt , fint , mitt i mellan , jag visste inte och viste inte vad jag skulle satsa på eftersom jag inte hade en aning om vad han skulle ha på sig. Han skulle komma vid sex och jag hade redan duschat ,sminkat mig , håret som alltid var ett av mina problem skulle jag ta när jag listat ut klädvalen så nu hängde de löst . Jag suckade stängde dörrarna gick ner i shorts och linne till köket för att ta något att dricka . Samtidigt fick jag ett sms av Louis . de stog * Harry have no ide what to expect to night , dresscode clue or something ? * jag tittade på smset , jag hade ingen anning så jag svarade * I have no ide , was goning to ask you , he can wear anything , just text me what so I know what to wear * jag skickade iväg smset och kollade ut på gatan utanför. Jag såg flera som sprang förbi på fem minuter . Varför inte tänkte jag , jag har ändå lite tid att döda. Jag sprang upp och in i mammas garderob och letade upp en av hennes många tränings tajts linne och skor , tur att vi hade samma storlek i nästan allt . Jag satta på mig de svarta tajtsen med ett mörk blått linne och min egna sport-bh som mamma köpt för ett tag sen , snörde skorna hittade mammas tränings ipod , gick ut på gatan och började jogga åt höger eftersom stan låg åt vänster.  De va härligt att springa jag hade slutat med det när jag började gymnasiet för de blev för stessigt och gjorde bara ibland , Jag tänkte på kvällen och märkte inte löparen som kom rakt framför mig. Och som jag såklart sprang in i.

 

-          Oj förlåt förlåt sa jag sen kom jag på att detta va inte sverige , tjejen som jag sprunigt på måste tror jag va tokig så jag översatte snabbt. I mean i’m so sorry.

-          It’s fine svarade hon . You are not from here wright ?

-          No I’m from Sweden.

-          Jag fattade de svarade hon mig. Jag blev otroligt chokad och stum men jag fick fram.

-          Du , eehh , kan svenska ?

-          Min mamma är från sverige men har bott här sedan hon va liten , hela hennes släkt bor i där så jag fick lära mig de när jag va liten.

-          Oj jag trodde att vi var de ända som kunde de här .

-           Var bor du frågade hon ? Jag tittade ner mot gatan och längst ner såg man en bit av vårt hus.

-          Huset längst ner , de otroligt gammalmodiga.

-          Aha så du är James okända nya dotter . De har skvallrats rätt mycket om er men ingen har sett er , så jag gissar att jag får föra det vidare nu . skrattade hon.

-          Då hoppas jag att du ger mig rättvisa .

-          Kommer jag att göra . Sen stog vi där tysta. Sen öppnade hon munnen igen .

-          Ehh jag heter Simone sa hon och sträckte fram handen.

-          Felicia svarade jag och skakade hennes hand .

-          Jag måste vidare , men du kanske vill träffas imorgon så kan jag visa stan , jag gissar att du inte känner så många .

-          Varför inte . Vi kan ses här vid två ? Ändra redigerare

-          Visst ses imorgon så sprang hon iväg. Jag fortsatte att jogga ner för gatan och vände mig om snabbt och såg Simones blonda hästasvan gunga åt sida. Hon va otroligt söt , med de blonda håret stora blå ögon en söt put mun och en rak liten näsa.

 

Väll hemma kollade jag min mobil och klockan va fyra , jag skulle nog hinna duscha igen kändes som jag behövde de och jag hade fått ett mms  från Louis som visade ett smygfoto på Harry i ett par mörka jeans med en rutig skjorta som va väldigt lik en som jag sett på Liam . Och under stog de * This is what his is planong to wear now , I’ll upetade if it changes * .  Så Harry skulle köra på ledigt med ändå lite finare än vanligt . Ingen tid att förlora tänkte jag och sprang in i duschen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

sorry för dålig uppdatering , dåligt med fantasi just nu och massa läxor.

men ska förbättra mig nästa inlägg kommer snart


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: