onednovellstorys

2012-03-17
23:40:23

More than this - part 3

sista andblicken:

-          Tack tack sa jag . sen såg jag alla min kartonger och kom på var jag var. Ett ögonblick trodde jag att jag var i Malmö igen sen kom jag på jag blev arg och ledsen igen.

-          Jag måste börja packa upp sa jag .

-          Visst sa han och stängde dörren .

Alla lådor var i garderoben så jag satte mig brevid , den va stor , så öppnade jag första lådan överst låg ett foto på mig Conny och Mikaela jag tog upp de tryckte de mot bröstet och började gråta igen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

En vecka senare.

 

Mitt rum såg likadant ut som när jag förutom en obäddad säng en data där också , min garderob hade jag tvingat mig att hålla i ordning för en gång skull , jag hade ägnat en hel dag åt att fixa den , Jenas med Jenas , tajts med tajts , långarmat med långarmat , man fattade hur den såg ut , mamma hade bokat körlektioner  till mig eftersom här fick jag köra. Vi hade shoppat men mest satt jag på mitt rum . Jag åt knappast , mamma hade kommit in för en stund sen och sagt att de skulle till den första teorin lektionen nästa dag . Va redo vid halv tre. Jag hade mumlat  till svar . Hon vågade inte prata med mig , hon var rädd för ännu ett utbrott som jag hade haft väldigt många den senaste tiden.

 

Nästa morgon vaknade jag vid tio slöade vid mitt fönster ett tag innan jag duschade sen fixade jag mitt hår , vilket var att plattade sen sminkade jag mig . Jag hade valt ut kläder en Jenas  shorta ett vitt linne och begia wannabe ridtajts som va inne för typ ett år sedan men jag älskade dem och mina vita convers vilka inte va så vita.

 

Men jag hade fått på mig linne och shorta men hade fortfarande mina pyjamas byxor på , som va rosa med svarta hjärtan på . Väldigt snygga och bekväma.   Klockan va tio i två . Jag startade min cd spelare som hade paramores andra skiva RIOT i och trummorna startade första låten , den tredje var min favorit då kunde jag inte hålla mig längre jag tog min borste och började sjunga med och hoppa runt i hela rummet och leka hayley williams.  Nästa låt fortsatte älskade den lika mycket så jag fortsatte . Jag märkte inte ens att någon knackade på dörren eller att den öppnats , fören låten pausades jag stog med ryggen mot dörren och jag hade avslutat  en av hayleys toner som va hög och lång och jag kunde inte sjunga och jag upptäckte att den slutade efter fem sekunder efter låten pausats . jag vände mig långsamt runt. Med ena handen i luften och borsten mot munnen som fortfarande öppen , i dörröppningen stog James med fem snygga killar som alla brast i skratt när de såg mig . Jag log ett jätte fånigt leende och sa * Hi* innan jag sprang in i min garderob och byte om till tajtsen och satte på skorna. Samtidigt skällde jag ut James.

 

-          James du kan faktiskt säga till när vi får besök speciellet om det är folk i min ålder och speciellet  när det är killar . Han skrattade mig till svars.  Jag kom ut i normala byxor och gick fram till dem och presenterade mig . Först till en söt blond kille –

-          Hi i’m Felicia .

-          Hi i’m Niall sa han och log stort .  nästa kille va en lång brunnet .

-          Louis sa han och log. Sen var det en kille som hade mellan lockigt och rakt hår och typ brunblond.

-          And i’m Liam .

-          Hi Felicia . nästa en mörk lång kille.

-          Vas happnin Felicia , i’m Zayn . Jag skrattade . Nästa va den sötaste av den en lockig hårig kille , jag gillade lockar de va de första jag såg hos Conny hennes stora lockiga blonda hår.

-          I’m Felicia sa jag igen.

-          Harry svarade han , and you look very pretty in those pants to , i have to say och blinkade  till mig.

-          Ehhh thanks I guess . Sen hörde jag mamma ropa på mig .

-          Bye sa jag tog min lilla väska och sprang där ifrån .

 

 

Något bra hade äntligen hänt , något hos de killarna hade fått London att verka lite bättre , jag hade glömt människor som killar . Efter lektion tänkte jag gå runt i stan och flörta vilt med britter något som kunde bli en aning kul.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: