onednovellstorys

2012-05-08
00:02:01

More than this - part 30
Sista andblicken:
. * Happy birthday you, hpe you have a good day and lost of fun. Xx*  Jag ville inte verka elak så jag svarade. * thanks I hope it’s going to be a good day to xx*, det tog inte lång tid innan min mobil plingade till igen. * You know how to make me laugh, I miss that and I miss you allot…*. Jag stirrade på smset. Vad skulle jag göra nu..

( det är bara tröjan jag nämnder i inlägget, shortsen 'är inte snygga enligt mig )





 

Skoldagen gick förbi och jag svarade inte Harry på smset, jag visste inte vad jag skulle svara. Jag saknade honom, men han hade krossat mitt hjärta. Om något sånt hände igen skulle han tro mig då. Jag var förvirrad men jag vill inte ha någon hjälp med det, jag skulle lista ut detta själv.  Sista lektion avslutades och jag, Robin och Rebecka gick mot parkeringen.

 

-          So you guys are coming over around 8? Mum and James promised that the where going out, mum don’t know where but James told me that he is going to take her to one of his studios down town and they are going to spend the night there.

-          Sweet, that means that we are taking some candy with ous sa Robin och blinkade.

-          Candy? Why wouldn’t take candy with you if my parents where home?

-          Candy is Robins way of saying alcohol svarade Rebecka.

-          Oh right, but I have to go now, dinner and stuff. But I see you 8 then.

-          Bye ropade de båda och jag körde hem.

 

 

 

Väll hemma gick jag upp på mitt rum för att byta om. För att de var min födelsedag ville jag vara lite extra fin, men jag hatade klänningar. Och jag skulle ha en imorgon som Robin hade tvingat på mig.  Jag kollade igenom garderoben, äch de fick bli ett par mörka jeans som var lite högre än vanliga men lite kortare än vad som skulle klassas som höga jeans och min älskade Coincidence & Chance Zip Front Lace Pipe Cami från Urban Outfitters. Och en svart tunn cardigan.

 

 

Mamma, James och jag åt middag vid fem, broskben med pommes och berinesås som var min favorit rätt. De skulle åka lite efter sex så när vi var klara började de diska.

 

-          Mamma hade du köpt godis och de andra? Frågade jag för jag visste hur glömsk min mamma var.

-          Oh gud nej, det glömde jag, kan du åka och handla det?

-          Ja mamma de fixar jag sa jag och gick upp för att ta nycklarna och sätta på mig skor.  När jag höll på att sätta på mig ena skon ringde min mobil. * Niller* stog de på den.

-          Well hello mister sa jag och skrattade.

-          Happy birthday sa han. What are you doing?

-          I’m going to the story, mum forgot to by candy and that kind of shit.

-          Oh no, you go girl, you go down to the story.

-          Haha very funny.

-          So when are Caroline coming?

-          Around 8 when you are coming.

-          Couldn’t you pick me up now? I need to talk you about somethings.

-          Sure I’ll be there in like 15 min.

-          I’ll be there.  Bye.

-          Bye Niall. Vi la på.

 

 

Jag undrade var det var han vill. Samtidigt som jag tänkte på de kom jag på att jag inte hade svarat Harry på smset. Jag visste fortfarande inte vad jag skulle skriva. Jag fick vänta lite. Jag satte på mig skorna tog min plånbok och gick ner till bilen och körde mot Niall.

 

 

Väll utanför han så var han inte där såklart. Jag slängde iväg ett sms och väntade. Jag väntade jag tittade ut genom fönstret varje gång porten öppnades. Nu öppnade den jag tittade ut. Oh shit, där stog Harry med Louis. Jag dukade och stängde av motorn. Gud nej jag vill inte se han. Men tänk så hade de sätt mig, de måste tror jag var galen. Jag tittade upp, de stog fortfarande utanför dörren och de hade inte sett mig. Men varför skulle jag gömma mig de kanske inte kände igen mig, jag var blond. Fast jag väntade med motorn för att vara säker. Någon minut senare kom Niall ut springande genom porten. Han sa något till Harry och Louis och de nickade. Sen gick han mot bilen och fan Harry följde han med blicken. Min bil var inte den första man glömde. Niall öppnade dörren och jag tittade Harry rakt in i ögonen, han stirrade på mig med chokade ögon.  Jag startade motorn och så fort Niall hade stängt dörren körde jag i racerfart därifrån.

 

 

-          Why so fast sa Niall och flinade.

-          Guess, he saw me. And I freakt out.  No biggi.

-          You are a chicken.

-          Yeah yeah, now let’s go get some candy.

-          We are going to get some candy började Niall sjunga. Jag skrattade åt han och stannade utanför en affär. Där vi handlade chips i massa sorter eftersom Niall vill testa dem, läsk och enegridrycka sen körde vi hem.

 

 

Vi gick in i mitt kök och packade upp grejerna.

-          Do you think we should seat in here or the living room? Frågade jag Niall.

-          Well the living room will be more comfortable and you can sit closer to people.

-          Oh Niall, do you want to sit close to Caroline.

-          Shut up sa han och tittade generat ner i golvet.

-          Oh Niall loves Caroline, Niall wants to kiss her on the lips sa jag och löljade mig.

-          Stop it sa han och började brotta ner mig och när han fick ner mig började han kittla mig.

Det blev en tuff match som vi sa blev oavgjord. Vi satt kvar på golvet och lutade oss mot en av dörrarna till skåpen.

-          Dam you sa jag.

-          Dam you. Jag tog upp min mobil och tittade va klockan var. En halv timme kvar.

-          Let’s take a photo, I feel that i want to remember this birthday for a while. Jag tog upp mobilen och lutade mitt huvud mot Nialls blonda kalufs. Vi båda log och jag knäppte av. Det blev en bra bild.  Vi hade två olika blonda nyanser och han tittade rakt in i kameran och log jag hade huvudet snett på sidan men kollade ändå rakt in och log, score ett fint leende.

-          That’s was a nice one.

-          Yeah.  Do you want to run upstairs and get my computer so we can have some music.

-          Yeah sure. Han reste sig och började gå upp. Snabbt gick jag på twitter och laddade  upp bilden på oss. * Bestifriend, yeah buddie :) *  Sen klickade jag bort de.

 

 

Klockan blev 8 och alla hade kommit. Vi hade satt oss i vardagsrummet jag satt i soffan med Rebecka och Robin medans Niall och Caroline delade på en av de stora fåtöljerna.  Robin hade också tagit fram the candy och blandat drinkar till alla. Efter min andra tänkte jag på något.

 

-          Maybe we shouldn’t drink we have school tomorrow.

-          Didn’t you know? Sa Rebecka.

-          Know what?

-          We are free tomorrow.

-          That’s sweet.

-          Yeah do you think we would drink if we wear going to school tomorrow.

-          You never no, but in that case, Robin feel me up.

 

 

Vid tio började alla bli lite smått fulla och vi hade börjat med sanning eller konka.

-          Felicia truth or dare sa Niall.

-          Truth jag började allt mjukt på detta.

-          Are you dating?

-          Yes, i’m dating Robin. Alla skrattade. But no i don’t.

-          You are going on a date with Jamie soon.

-          Yeah soon so we are not dating.

-          That’s it it’s one question. Felicia it’s your turn sa Caroline hon påverkades snabbare oss andra.

-          Niall, truth or dare.

-          Dare I’m not a chicken.

-          Fine I dare you to snog Caroline. De tittade på varandra och de gjorde de. Vi andra började skrika ohhh jätte högt och jag bara skrattade och var hur lycklig som helt.

 

Just nu var jag på ett bra ställe. Jag smög undan på kvällen och svarade Harry enkelt * I miss you too, but I cant right now. I cant handel this pain agien, some other time maybe.. sorry…xxx*





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: