onednovellstorys

2012-05-16
22:44:49

More than this - part 36
Sista andblicken:

-          Vad är det sa hon samtidigt som hon drog täcket över oss.

-          Jag hade sex med Harry.

Tystnad från henne, sen höll hon bara om mig och jag började gråta igen. Tänk för ett halv år sen grät jag aldrig, nu gråter jag över det minsta lilla.




Jag vaknade nästa morgon när Conny skulle åka, det blev ett långt farväl innan hon åkte.  Det tog en stund innan vi hade sagt hej då och hon hade bett mig,  att ta det lugnt och tänka över hur jag skulle göra med Harry noggrant. Jag hade sagt de skulle jag sen kramat henne igen.

 

 

Efter hon hade gått satte jag mig på balkongen för att rensa huvudet. Det var kallt och kyligt där ute och det var skönt för det fick mina tankar på annat, men de tog bara bort dem för en liten stund. Men tankarna kom tillbaka igen, vad hade jag gjort, jag hade gjort de dummaste jag kunnat göra. Men jag hade fortfarande känslor för honom, men jag var otroligt rädd för att få mitt hjärta krossat igen. Tankarna gjorde mig bara otroligt trött, jag vill lägga mig under mitt täcke och aldrig gå där ifrån.

 

Jag tittade på klockan och insåg att de var dags att fixa det sista innan jag skulle ta en taxi till Arlanda. Jag bytade snabbt om till en stor vit stickad tröja och ett par tjocka samhets tights. Sedan packade jag ner allt satte på mig kängorna vinterjackan. Jag tog min väska åkte ner till lobbyn. Gick ut och hittade en taxi direkt. Det tog en stund innan jag kom ditt och då var det två timmar innan mitt flyg skulle avgå.

 

Jag checkade in och lämnade in min väska. Sen satte jag mig på Mac Donalds och läste en bok jag hade köpt några dagarn innan. The notebook av Nicholas Sparks eftersom jag hade älskat filmen.  Jag var så uppslukad av boken att nästa gång jag tittade upp var det bara en halv timme kavr innan flyget skulle avgå, jag snabbade mig till min gate och kom in på flygplanet satte mig på min plast och jag kände hur utmattad jag var att det tog några minuter innan jag somnade.

 

Jag vaknade upp när vi landade i London, där jag tog en taxi hem eftersom mamma och James var i USA och filmade något rockband. Väll hemma, slängde jag in alla mina kläder i tvätten och beställde en pizza och satte igång en dålig film When in Rome.

 

 

Det tog en stund innan Pizzan kom sen satte jag mig igen och bara kollade på filmen. Efter en stund fick jag ett sms från Rebecka * Are u home yet? Xx* jag svarade henne snabbt. * yeah got home like an hour ago xx* hennes svar kom efter några sekunder * Can I come over, have been missing you allot xx* jag knappade in mitt svar * Yeah sure, come now, have been missing u too. COME NOW, with some ben and jerry please xx*.

 

 

Sen fixade jag tvätten och efter ungefär en halv timme senare knackade  det på dörren , jag sprang och öppnade och där stog hon, Rebecka gud vad jag hade saknat henne. Vi hoppade in i varandras armar.  Vi satte oss i soffan och började snackade.

-          So whats new? Frågade jag Rebecka.

-          Well i think Robin almost got a boyfriend.  And Caroline and Niall have been talking really much, and I think they are a cupule or very soon.

-          Wow, Robins got a boyfriend, how?

-          I don’t know, I haven’t met him.

-          Wow that’s big.

-          So what’s new with you, how was it to meet Paramore.

-          It was amazing, they even asked if we wanted to go on a club with them. And that was amazing.

-          Yeah, but I heard that One directions was in Stockholm, did you meet them?

-          Yeah Harry and Louis where at the same club.

-          What happened.

-          Nothing special, nothing that matters , I just had sex with Harry in a  scrubber. Jag tog en tugga av glassen.

-          You did what skrek nästan Rebecka ut. Jag tittade bort.

-          Nothing special as I said.

-          So that’s what’s the rumors is about. Nu var det jag som såg chokad ut.

-          What rumors?

-          Haven’t you seen? It’s all over twitter, facebook and yeah internet.

-          No I haven’t. Show me.

 

 

Rebecka tog upp sin mobil, gick in på twitter och visade, någon hade fått foton på mig och Harry inne på klubben, för  några på han och Louis någon på mig och sen bilder från när vi stog och pratade och sen ca tre bilder på när vi kysste varandra.  Under bilderna stog det * Old love never goes away,  have Harry and Felicia find ther old love agien *

-          Oh crape sa jag.

-          I didn’t think it was you first. But now when you said that I was wrong.

-          Oh god, what shall I do, stop it?

-          The rumors?

-          Yeah sa jag förtvivlat.

-          I don’t know, you still have feelings for him, wait to see what he is going to do.

-          Yeah, but what about Jamie, we have a date tomorrow.

-          Hm say that you don’t know what you are feeling, and that you are just out as friends for now?

-          Awesome, what would I do without you?

-          I have no ide sa hon skrattade.

 

 

 

Jag vaknade nästa morgon orolig vad jag skulle göra med Jamie, jag visste bara att vi skulle ner i stan och ta en kaffe, det kan väll vänner göra, det kan man förklara bort lätta.  Jag satte på mig mina samhets tights igen med ett vitt linne och en mörkgrön cardigan och en stor vit fluffig halsduk, satte upp håret i en toffs sminkade mig och gick för att möta Jamie down town.

 

 

 

Det tog min ca en halv timme, 20 minuter att komma ditt. Han stog redan utanför ett av de flertal caféer som fanns på gatan, jag gick fram till honom och han log mot mig.

-          Hi sa jag när jag var en halv meter ifrån honom.

-          Hi sa han och kramade mig.  Jag tittade runt omkring mig och såg närmaste café.

-          I just have to get some hot coco sa jag och gick in.

-          I’m coming sa han och skrattade.

 

 

 

Vi kom ut en stund senare, cafét var så fullt att vi inte kunde sitta där inne så vi hade bestämt oss att vi skulle gå en promenad istället, vi pratade om allting och vi började prata om mitt besök i Sverige.

-          So you told me you wear going to meet your favorite band, how did it go?

-          It went awesome, after the show they asked us if we wanted to go to a club with them, like how have the chance to do that.

-          Yeah how does sa Jamie nu tyst. Han ville säga något men vågade inte.

-          Jamie what is it. I can see that it is something.

-          Yeah I kind of saw some pictures of you and Harry from when you wear in Sweden.

-          Oh sa jag. Han tittade mig i ögonen nu.

-          Are you in love with him.

-          Jamie he was the biggest love of my life, of cures I have feelings for him.

-          I didn’t ask if you had feelings, I asked if you love him? Jag svarade inte honom eftersom jag inte visste.

 

 

 

Jamie tittade på mig, han hade stannat och bara tittade på mig. Jag tittade på honom. Och han tolkade min tystnad som de svar han trodde, vilket var att jag älskade Harry. Jag såg ilskan i hans ögon växa. Han slog frustrerat med händer och inte långt ifrån oss fanns det en liten mini trädgård med blommor och krukor, vilken han gick till tog upp en kruka och kastade rakt ner i marken så den kalla klumpiga jorden sjönk ner i snön.

-          Jamie stop it ropade jag medans jag gick fram till han.

-          I knew it, you love him, so why did you even give me hope. Han tittade på mig med tårfyllda ögon.

-          I, I don’t know sa jag till slut. Tårarna i hans ögon försvann och förvandlades till ren ilska, han tog upp en ny kruka den största, jag såg vad han tänkte göra så jag backade.

-          You slut skrek han och kastade den mot mig, fast jag hade backat så kastade han längre och hårade än jag trodde. Krukan träffade mig i huvudet och allt blev svart.


Kommentar:
#1: Anonym

hahah han e psykisk sjuk juuuu haha :P

2012-05-16 @ 23:06:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: