onednovellstorys

2012-05-19
23:49:51

More than this - part 38
sista andblicken:

Någon timme senare kom jag ut  ur sjukhuset, och jag viste två saker, en jag var tvungen att göra och en jag precis hade fattat.  Jag tog upp min mobil och letade upp numret och innan jag ringde upp det var jag tvungen att ta några djupa andetag. Tillslut vågade jag klicka på ringa knappen och efter några signaler.

-          Hi it’s me, Felicia, I need to talk you, it’s kind of important.  Can you come to my place in like an half hour?




 

När jag körde upp vid huset stog han redan där, jag hade inte sett han på, ja lite over en månad. Han hade på sig en svart fleecejacka och hans kinder var röd bitna av kylan och hans bruna lockar sken i de lilla solljus som existerade.  Jag parkerade och gick ut ur bilen. Han reagerade när jag smällde igen bil dörren.

 

Sen stog vi bara där och stirrade på varandra. Sen började han gå mot mig med snabba stora steg och jag började gå mot honom fast mes korta. Och sen drog han mig in i hans armar. Det kändes så tryggt. Jag hade saknat honom något oändligt, jag kunde inte hjälpa det, jag började gråta, hur skulle han reagera på det jag hade att säga. Han såg att jag började gråta. Han tog sina händer och höll upp mitt ansikte.

-          What is it? Frågade Harry mig.

-          Let’s take it inside it freezing out here.

 

 

Vi gick in och jag gjorde varm choklad till oss eftersom jag inte var ett fan av te eller kaffe. Vi satte oss i soffan, jag viste inte hur jag skulle börja så jag bara satt och tittade ner på mina ben.

-          What is it you wanted to talk about? frågade Harry tillslut.

-          Well after I got home from Sweden I went out to get a coffee with Jamie. Jag kände hans blick men jag ignorerade den. And we talked about everything and we started to talk about you and he wondered if   I was in love with you and I didn’t answer him, because I did not now and he got kind of upset and he threw a pot at me that hit my head so I had to go into the hospital and I feel good there's nothing wrong with me but now today, I looked up one other thing while I was there.

-          He what? I’m going to kill him sa Harry argt.

-          Harry don’t care about it, it’s nothing.

-          You could have been really hurt and you want me to ignore it?

-          It wasn’t that I wanted to tell you.

-          Then what is it? Han tittade oroligt på mig igen.

-          Well I.. jag stackade mig, jag tog några djupa andetag. I’m pregnant. Since we didn’t use a condom that night at the club and yeah, I’m pregnant.

 

Nu tittade jag han rakt in I ögonen. Han sa ingenting så jag fortsatte. And when Jamie asked me the question if I loved you i didn’t answer because I didn’t know then, but I know now, and I love you still maybe more than ever.  Han svarade mig nu.

-          I love you to, I haven’t stopped thinking about you since that night. Han kysste mig lätt, det kändes rätt.

-          Now that’s good viskade jag.

-          But what are you going to do with han pekade på min mage.

-          I’m going to do an abortion, I knew that from the begging, I don’t want a baby now, I’m tooyoung and not ready.  I’m going to do it even if you don’t want me to, but I really hope that you are going to be there for me.

-          Of cures I’m going to be there, you can do whatever you want, and I’m going to be there for you.

 

 

Jag log  mot honom och han tog in mig I hans famn där jag bara lång och han bara höll om mig, vi låg där säkert I några timmar, vi behövde den tiden att bara vara med varandra. Fast mot kvällen släppte Harry mig och log mot mig.

-          Let’s go to my place and cheer the good news.

-          Harry I don’t want them to know.

-          Okay that’s  understandably, but I meant that we are back together. Jag log.

-          Fine.

 

 

 

Vi var hos honom efter ungefär en halv timme. Alla var i Harry och Louis lägenhet till och med Danielle och Eleanor, Harry hade bett alla gå ditt eftersom han hade något att berätta så när vi sotg utanför dörren så skulle jag vänta utanför tills han drog in mig. Innan han gick in kysste han mig igen, eftersom de var så länge sen så gjorde han de så mycket han kunde. Sen öppnade han dörren.

-          Guys I have something to say hörde jag han säga.

-          Boo bear what is it know hörde jag Louis sedan säga.

-          It has happened one thing and because of this, you must now put up with someone very annoying for a long long time. Sen gick han ut tog mina händer och drog in mig.

 

Alla stog och stirrade på mig i två sekunder sen hoppade alla på mig.

-          Felicia skrek alla.

-          We have been missing you sa Liam.

-          What have we mist, and why haven’t you told me Felicia, and I thought that we wear best friend sa Niall.

-          Why haven’t you told me about Caroline sa jag då och höjde ena ögonbrynet. Han tittade bort och började vissla. Alla skrattade.

-          It’s good to have you back sa Zayn.

-          It’s good to be back sa jag då och fick ännu en gruppkram.


Kommentarer:
#1: S

OMG, jag älskar den här novellen!! Kan inte vänta till att få lääääsa den igen. TACK FÖR ATT DU STÄLLER UPP OCH SKRIVER. KRAM

2012-05-20 @ 16:17:03
#2: Anonym

Kommer det en till del ?????

2012-05-20 @ 20:32:22
#3: s

Kommer det flera ?!?!? Det måste det!! Kan inte vänta tills nästa kommer upp!

2012-05-21 @ 21:08:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: