onednovellstorys

2012-05-24
19:49:48

More than this - part 40
Sista andeblicken:
Harrys perspektiv:
Jag lyfte henne ännu en gång och gick in på mitt rum och la henne där. Jag la mig med henne och höll om henne. Hon skakade, som hon frös men jag trodde inte att hon gjorde det. Hon sov djupt och jag höll henne hårdare jag skulle inte förlora henne igen.

-          I love you viskade jag i hennes öra innan jag också somnade.





Felicias Perspektiv:

Jag vaknade upp nästa morgon, utmattad och den värsta av smärtan var borta. Harry låg brevid mig och sova, en av hans lockar hade fallt ner i ansiktet och resten av håret låg som en brunlockig gloria runt han huvud. Min lilla ängel var han verkligen.  Han andades tung och hans bröstkorg gick upp och ner, jag började ränka. Jag ränkade till jag somnade igen.

 

Fast jag sov bara en liten stund innan jag vakande av att jag var tvungen att kissa. Långsamt gick jag upp jag vill inte väcka han, jag var otroligt svag eftersom det igår hade tagit alla mina krafter. Mina ben skakade när jag smög ut till toan. Jag satt där en stund och när jag spolade lät det så mycket jag måste ha väckt han. Men jag smög ändå tillbaka. Jag hade rätt han satt på sängkanten, jag stannade vid dörrkarmen och försökte verka så otydlig med att jag höll i karmen för att hålla mig upp, det tog mycket kraft ur mig.

-          Hi viskade jag.

-          Hello baby, how are you? Frågade han mig samtidigt som han gick fram till mig.

-          Fine svarade jag och log.

 

 

 

Han tog sina händer runt min midaja för att krama mig, den lätta beröringen fick mig att falla, jag tappade mitt grep och ramlade rakt ner i hans armar och det var inte ett fall som man skulle kunna skylla ifrån man märkte att jag hade ramlat, för att han hade kramat mig.  Jag log ett oskyldigt mot honom. Han tittade bara lite surt på mig.

-          You could told me, I would had helpt you.

-          But I don’t want any help, I’m fine. Jag halv sprang till sängen och hoppade in i den så det inte skulle se ut som jag höll på att ramla igen.

 

 

 

Jag la mig till rätt och tittade på Harry medans han klädde på sig.

-          I have to woork today, some intrewies a little show and I think we are done after that, and I will be here in a minute.

-          You don’t have too stress.  I’ll be fine. Han var inte övertygad de såg man på honom. I will sty in bed all day and not move if you feel better about that. Han stog där en stund innan han svarade.

-          Okay, but I don’t know.

-          What now? Han gick ut ur rummet typsikt. Jag la mig ner och tittade uppe i taket tills jag hörde dörren öppnas igen. Harry stog där med en ny vaken Danielle och Eleanor båda i pyjamas.

-          I don’t trust you compliltly when it come to this. So I taught I’ll get you some company.  Båda två hoppade ner i sängen brevid mig.

-          So what should we do frågade Danielle och kastade hennes ben upp i luften.

-          Well nothing to hard she needs to reast. Jag tog en av kuddarna och kastade dem på honom.

-          Leave. Han skrattade och gick ut.

-          So nothing to hard to do sa Eleanor fundersamt.

-          Chickday, like lost of bad movies and a mini spa or something förslog Danielle.

-          Yeah sure sa jag.

 

 

Efter någon timme satt vi i vardagsrummet. Danielle och Eleanor hade hämta ansiktsmasker filmer godis, Danielle hade hämta massa nagelprylar som det var enligt mig fast jag kände igen nagelsax, nagelfil och något till nagelband och nagellack och andra grejer som jag inte vet var det var för något. Hon vill fixa våra naglar.

 

 

Jag sa inte emot mina naglar var ett lost cost. Jag visste inte hur man skulle göra för att de skulle bli bra. Mitt nagellack kunde inte knappast stanna kvar i en dag.  Vi satte på en film och Danielle började med mina naglar. Jag var tvungen att sitta helt stilla så hon kunde göra det bra. Jag var jätte koncentrerad på att sitta still. Tillslut hörde jag Eleanore skratta åt.

-          What is it? Frågade jag fortfarande helt stilla och rörde inte mig.

-          You look so cute, and it is looks really funny, how you are sitting.

-          But I don’t want do something so Danielle do something wrong.

-          I’m soon done skrattade Danielle då. Jag flinade, jag hade det rätt bra just nu.

 

 

 

Några timmar senare halv sova vi alla tre i soffan framför ännu en film.  Jag fick ett sms från Harry som väckte mig. * So how did your nails get?*  * What? How did you know that* svarde jag honom. Svaret kom snabbt * Check twitter*. Jag gick in på twitter och såg att Eleanor hade lagt up en bild på mig och Danielle för att bevisa hur rolig jag såg ut vilket jag gjorde så stog de ovanför. * Danielle fixing Felicias nails, her concentration face, priceless! *  Jag skrattade innan jag somnade om igen. Trost allt som hade hänt, hade jag det verkligen bra.

 

 

 

En månad senare:

Harry stog utanför sin bil och väntade på mig medans jag låste mitt hus.  Jag gick sedan fram till bakluckan och la min väska där innan jag satte mig i framsätet brevid Harry. Innan han startade motorn tittade han på mig.

-          What is it?

-          It’s  nothing sa jag och log.

-          You can’t lie to me and you know it.

-          Well I’m just nervous.  It’s kind of a big deal to meet someone’s parents.

-          I have meet your’s.

-          Yeah but you had meet them before we meet.

-          They are going to love you take it easy.

-          But. Jag han inte längre innan han kysste mig för att tysta ner mina protester. Han visste min svaga punkter eftersom jag inte sa något efter kyssens slut. Jag kände att han tittade på mig.

-          Fine, you win sa jag och la jackan över mitt ansikte.

-          Aw take it easy honey.

-          Shut up and drive sa jag och skojboxade honom på armen.

 

 

 

Han skrattade och startade motorn.  Efter några timmars körande stannade han utanför sitt hus i  Holmes chapel. Vi klev ut ur bilen och Harry tog väskorna och började gå mot dörren. Jag gick långsamt bakom honom.  Han stannade och tittade på mig.

-          I’m really nervous Harry sa jag.

-          Take it easy, they are going to love you. Now take a deep breath and I will open the door on three.

-          Okay. Jag tog ett djupt andetag och ett till.

-          One, two, han tittade på mig tog min hand. Three sa han sen  och drog ner dörrhandtaget.


Kommentar:
#1: Anonym

Uppdatera mera! Kan inte vänta på nästa :D men förstår dock att du inte har tid att skriva hela tiden menmen:)

2012-05-27 @ 14:47:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: