onednovellstorys

2012-11-02
23:34:43

Stole my heart - kapitel 24

 Sista andeblicken:  Nialls perspektiv:

- Men nu är den viktiga frågan, vill du bli min sa jag och tittade nervöst på henne. Hon log mot mig ett stort strålande leende. 

- Klart jag vill dummer sa hon och kysste mig sedan. En het passionerad kyss, jag kysste henne snabbare och försökte få av henne hennes tröja samtidigt som hon försökte få av min. Sedan försatte vi som vi aldrig kunde få nog.



 

Cissis perspektiv:

Jag vaknade nästa morgon och såg Niall som snusade brevid mig, jag log sträckte lite på mig, sedan vände jag mig om och kollade klockan, den var 07.02. Shit jag var sen till jobbet, jag flög upp och kastade på mig en rosa tröja, jeans och en stickade kofta, jag lät håret vara och sket i smink sedan snabbt på med skor och jag drog med mig en hat och solglasögon. När jag sprang runt som en stressad idiot såg jag Niall gå emot mig sömndrucket.

- Hej babe sa jag. Jag måste rusa jag är sen till jobbet fortsatte jag pussade honom snabbt och sprang ner till gatan och fick tag i en taxi.

 

Jag kom inte så jätte mycket sent, men ändå sent. Och av både Will och Charles fick jag en blick som sa vi ska prata senare. Jaha det var ju typsikt. Sen kom jag på det jag hade sprungit från mitt eget bröllop. Klart de ville prata med mig. Jobb dagen gick på som vanligt vi pratade om olika ämnen och hade gäster. Efter bestämde vi för att gå ut och käka, så vi promenerade till en restaurang när radiohuset.

-Så Cissi fint move du drog på ditt bröllop sa Will med ett flin.
- Haha det kanske inte var det smartaste men jag vill verkligen inte gifta mig med honom så det kändes bäst just då sa jag och skrattade.
- Ja han blev rätt arg sa Charles nu.
- Vad hände? Frågade jag samtidigt som jag åt några pommes.
- Han började skrika och massa grejer och drack sig tydligen väldigt full.
- ja det låter som John i ett nötskal suckade jag fram.
- Så han är en arg drickare sa Will och flinade.
- Haha ja det är han, en gång förlorade Barcelona en match, det var en jobbig kväll sa jag och skrattade.

 

 

Vi käkade och snackade lite mer skit om John sen frågade Will det de båda ville veta.

-Så vem stack du iväg med den dagen då?
- Vem tror du sa jag och tittade på honom.
- Jag vill tro på Niall och de vill nog nästan alla som var på bröllopet också sa Charles med ett flin.
- Det var det jag gjorde också sa jag och kände att jag rodnade.
- Jag visste det utbrast båda så att jag hoppade till och personerna som satt runt omkring oss tittade på oss, jag började skratta. Och jag kunde inte sluta, det bara fortsatte och fortsatte, tillslut kunde vi inte vara kvar och vi gick ut.

-Så vad är dealen med dig och Niall nu då? Frågade Will.
- Jag tror att vi är tillsammans sa jag och flinade fånigt.
- Aww det är ju för gulligt sa de båda och gjorde till sig.
- och på tal om förhållanden så kallar plikten sa Charles och viftade på sin telefon.


Vi alla sa hej då och jag började promenera hem eller mot Niall jag skulle få hem mina grejer idag, de hade ju bytt lås och allt, när jag kom in trappan och stog utanför Nialls dörr kom jag på att jag inte hade någon nyckel och var tvungen att knacka på, det kändes konstigt att knacka på sin pojkväns dörr, eller va han ens min pojkvän. Jag knackade på dörren och snart öppnades den och där stog min fina blonda pojke.

- Hej babe sa jag och kysste honom.
- Nämen hallå snygging sa han efter kyssen.
- Vad säger du om att åka till min lägenhet ikväll? 

 


Förlåt med dålig update men lov och allt. 

Nu får man ju fråga var det någon som var på x-factor ikväll och såg killarna? Kollade på tven och halvt dog.

Och fick någon av er biljetter till deras konsert i Maj? Själv ska jag köpa till Danmark och de biljetterna släppas på måndag, jag sitter heller på ett tåg i en halvtimme till köpenhamn  än på ett tåg i sex timmar till stockholm. Och är jag i danmark kan jag åka hem samma kväll :P 

 

Men hoppas att ni alla fick biljetter! Det är ni värda


Kommentar:
#1: Cissi

Ah har inte haft internet på flera veckor men har äntligen läst ikapp nu. Fy fan vad bra! Jag typ rulla ihop mig i en boll när jag läste, så himla bra :D
Jag och min vän fick biljetter till deras konsert, bästa känslan någonsin. Hoppas du också får till Danmark :) xxx

2012-11-03 @ 03:18:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: