onednovellstorys

2012-11-13
17:35:48

Stole my heart - kapitel 29

sista andeblicken: Nialls perspektiv:Tårarna rann nu snabbare ner för mina kinder och jag visste inte hur jag skulle göra. Jag tittade åt sidan där jag hörde ljud, jag kunde urskilja två människor, det såg ut som en tjej och en kille. De verkade bråka, han verkade försöka hålla fast henne och fick henne emot en av väggarna. Hon skrek något i stil med släpp mig. Ett stick i hjärtat det var Cissis röst, jag reste mig och började springa ditt. 

 

 

Cissis perspektiv:

Jag sprang ifrån fotbolls planen argt, jag var sjukt arg på Niall. Han kunde faktiskt pratat med oss först innan han slog Sean, då kunde han fått veta att vi gjorde det för att Sean ville få en tjej han gillade svartsjuk. Men nej tydligen inte, eller hade jag överreagerat han blev ju svartsjuk och det var bara en puss på kinden herregud. Eller Sean kanske hade tagit någon av Nialls flickvänner förr i tiden? Vad visste jag men jag blev besviken på Niall jag trodde inte han var en kille som slogs, eller så var det bara för att han var full. Fast det var ingen ursäkt man vet ändå vad man gör när man är full. Jag hade ett litet bråk inut i mitt huvud, okej då lite hård hade jag väl varit, jag skulle gå hem till Niall och vänta på han till han kom så skulle vi prata om det och det skulle lösa sig.

 

Jag tittade upp och tittade mig omkring jag kände inte igen mig, jag hade gått fel väg. Vart var jag någonstans, gatan jag stog på var öde inte ens fönsterna i husen lyste eller det kanske inte de gjorde för att de var sent. Jag såg en bänk och satte mig ner på den och lutade huvudet i min händer. Jag var trött otroligt trött och vill bara hem och sova. Jag tittade runt omkring mig igen och såg en människa komma närmare och närmare, jag kunde se när personen kom närmare att det var en kille i tjugofem års åldern och han verkade bekant. När personen var inte ens en meter ifrån mig prata han med mig.
- Cissi? Frågade han försiktigt, då kom jag på vem det var han hade varit på fest på fotbolls planen.
- Simon? Sa jag frågande, han nickade och gav ifrån sig ett stor leende.
- Vad gör du här? Frågar han nu och sätter sig brevid mig.
- Jag har typ gått vilse eller inte typ jag har gått vilse säger jag och skrattar.
- Ska du hem till Niall eller?
- Ja det ska jag säger jag och fnittrar igen, alkoholen finns fortfarande i blodet.
- Kom så ska jag visa dig säger han och vi reser oss upp och börjar gå ner för gatan, efter en stund försöker han ta i min hand, men jag drar ifrån min men han försöker greppa den igen.
- Simon sluta säger jag tillslut.
- Vadå, du och Niall har väl gjort slut det lät så innan säger han och lägger armen om mig och drar in min i en kram.
- Nej inte direkt, det var i stundens heta, jag ska prata med honom när jag kommer hem säger jag och försöker komma ut ur Simons grepp men han släpper inte mig. Jag försöker ännu mer man han är starkare än mig och när jag ska skälla ut honom känner jag hans läppar pressas emot mina, jag blir helt still i en sekund innan jag av all kraft boxar honom i magen, han släpper mig och ger vika för ungefär två sekunder så jag kommer inte långt, han får snabbt tag i mig och trycker upp mig mot en vägg.
- Simon för fan släpp mig skriker jag nu.
- Jag släpper aldrig något jag vill ha säger han då och börja gräva i min bh med sin fria hand. Jag skriker igen högt. Och tror att jag inbillar mig först det gör jag inte jag ser en person komma springandes emot oss, och när personen kommer närmar tror jag inte mina ögon det är Niall.



Nästa sekund har Niall hoppat på Simon och han har flugit bort från mig, det står nu och ska verka slås, Simon höjer näven och träffar Niall på näsan och det körs ett krasande ljud, nu är det min tur att bli riktigt förbannad, jag försöker slå Simon av allt jag kan men lyckas inte så bra fast tillslut lyckas jag få in en klockren pungspark, Simon sätter sig på knä och kvider, jag tar tagi i Nialls hand och drar honom med mig bort där ifrån, vi springer och springer och efter ett tag stannar vi och allt jag gör är att krama Niall det hårdaste jag kan. Och han kramar mig tillbaka, sedan kysser jag honom men då kvider han till.
- Aj min näsa säger han och jag får samtidigtt en blodsmak i munnen hans näsa blöder väldigt mycket.
- Den är nog bruten vi måste till sjukhuset säger jag och tittar på hans näsa.
- Menade du det du sa innan säger han då till mig och tar tag i mina händer. Jag tittar på honom och ler.
- Nej det gjorde jag inte, men nu ska jag få dig till sjukhuset, jag ska kunna pussa på dig säger jag och ler ännu mer. 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: