onednovellstorys

2012-11-21
20:33:00

Stole my heart - kapitel 36
Sista andeblicken: - Vad är det sista du mins? Frågar Liam. Jag tänker efter, att det var Liams födelsedags fest, och en tjej hade kysst mig, Cissi hade sett det och att jag sprang efter henne och ut på en gata sedan inget. 
- Att jag sprang efter Cissi på din födelsedags fest och jag sprang över en gata sedan inget mer säger jag och tittar på dem båda. 
- Ja Niall, du blev träffad av en bil. Du har varit i koma i fyra år säger Felicia. Jag börjar gråta, Liam sätter sig brevid mig och kramar mig, och Felicia går ut för att ringa ditt de andra och hämta läkaren.

Cissis perspektiv:
Jag är hemma i Sverige, jag valde att stanna jag orkade inte vara kvar i London efter det som hade hänt med Niall. Jag mådde så dåligt över det att jag valde att stanna. Det hade gått fyra år, det fanns snart ingen chans väl att han skulle vakna. Jag vände mig om och skärde upp bitar kött till middagen då min mobil ringde. Displayen säger Felicia, hon brukade ringa lite då och då. Jag torkar av händerna och svarar.
- Hej Felicia hur är det?
- Han har vaknat är allt hon säger. Mitt hjärta stannar, allt syre i min kropp försvinner alla muskler slutar jobba, han hade vaknat.
- Öhh är allt jag får ur mig.
- Han får åka hem om fyra dagar.
- Jag är är där då.
- Bra ring mig är du har bokat och när du kommer jag hämtar dig.
- Ja det gör jag sedan hör jag att hon lägger på.

Jag springer ut i köket och in i vardagsrummet och sätter mig framför datan för att böka biljetter. Min mamma kommer in hon ser på mig att det är något.
- Har han vaknat? Säger hon och tittar frågande på mig, jag nickar bara, hon ler och går ut ur rummet. Jag ler själv, nu efter fyra år ska jag äntligen få träffa honom igen. 


Kommentar:
#1: ayya

Gud vad bra älskar din novell

2012-11-21 @ 21:42:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: