onednovellstorys

2012-09-24
14:00:00

Stole my heart - kapitel 11
Sista andeblicken:
Jag kände hur det vibrerade i min fick och såg att det var ett sms från Niall. * Du vi hade aldrig den fifa matchen igår vad sägs att komma över och ha en turnering med mig och killarna? :) *. Jag log den killen kunde få mig att le hur jag än mådde. * Visst jag kommer om en stund* knappade jag in reste mig, vände mig och tittade bort mot svanarna som nu var bort innan jag började gå mot Nialls lägenhet.
 


 

 

Efter ungefär en halv timme kom jag till huset där killarna hade sina lägenheter, jag gick upp två trappor och letade på de fem dörrar efter Nialls och hittade den längst ner i korridoren. Jag knackade hårt tre gånger och lyssnade men det hördes inget ifrån hans lägenhet, jag knackade igen lite högre denna gången men fortfarande inget, sen hörde jag ett skratt längre ner och såg Niall och Harry som stog i Harrys lägenhet.

- Jag kanske skulle sagt i vilken lägenhet vi var i sa Niall och flinade.

- Kanske de sa jag och kramade honom sedan vände jag mig till Harry.

- Tjena Cissi sa han och kramade mig.

- Hej Harry sa jag , det var längesedan.

- Det känns inte så Niall slutar nästan aldrig prata om dig sa han med världens största flin, Niall gav honom en ond blick och slog honom på armen Harry skrattade bara och gick in i lägenheten. Vi följde efter. I vardagsrummet satt bara Harry, Felicia, Liam och Zayn. Just när vi kom in rapade Niall högt.

- Niall du är så himla sa Felicia och vände sig om men avbröt sig när hon såg mig. Oj hej Cissi sa hon sedan och log Liam och Zayn vände sig om och log och reste sig sedan för att krama mig. Sedan kom Felicia hennes mage började puta ut lite mer nu och man kunde ana att hon var gravid.

 

 

Jag satte mig i soffan och killarna började genast spela, Felicia himlade med ögonen och skrattade.

- Vill du har något att äta eller dricka? Eller så är det bara jag som är sugen på allt hela tiden frågade hon.

- Du är inte den ända sa Niall från sin plats på golvet.

- Men Niall när är du inte sugen på något, om några år är du smällfet tro mig sa hon, Niall kastade en kudde på henne.

- Lite törstig är jag nog sa jag som svar på hennes fråga. Hon nickade och vi gick ut i köket.

- Hur är det med dig då? Frågade hon nu på svenska.

- Det är väl okej sa jag också på svenska.

- Det är lugnt att vi pratar svenska va? Jag pratar nästan aldrig det längre, bara när jag pratar med gamla kompisar från Sverige eller min mamma, fast det är ju inte så ofta sa hon samtidigt som hon hällde upp cola i två glas och satte dem på borde och vi satte oss ner så vi satt mitt emot varandra.

- Det är klart jag har inte pratat svenska så mycket heller, det känns som jag håller på att glömma det sa jag och skrattade.

 

 

Vi satt tyst en stund innan Felicia sa något.

- Niall sa att du hade gjort slut med din pojkvän, jag tänkte att du kanske vill prata om det, Niall sa att ni hade snackat lite men jag är en tjej jag kanske förstår lite mer.

- Äsch det är ingen stor grej egentligen, han var otrogen och jag kastade ut honom och det var det, jag fattar om du inte förstår du och Harry har säkert haft det perfekt förhållandet sedan början sa jag eftersom det var det jag trodde, de såg ut som om de var gjorda för varandra. Men till min förvåning skrattade Felicia åt det.

- Jag önskade det sa hon och skrattade mer. Jag tittade konstigt på henne.

- Jag förstår inte, det verkar som om ni är perfekta för varandra som om ni var gjorda för varandra. Hon flinade igen.

- Det kan verka så men det har inte alltid varit så.

- Vill du berätta? Jag är rätt trött på att berätta om mitt det hade varit skönt och höra någon annan berätta något sa jag och tittade lite bedjande på henne.

- Eh ja hur ska man börja, jag flyttade hit från Sverige, min mammas man jobbade med killarna och de kom hem till oss och Harry som han har sagt själv blev kär i mig på en gång sa hon och skrattade.

- Det låter ju gulligt sa jag.

- Ja det var det, sen så kollade vi två på en film sen så gjorde jag bort mig lite sedan kysste han mig och jag typ kastade bort honom och undvek honom i någon vecka innan jag tillslut inte kunde ignorera hur jag kände längre, sen blev vi tillsammans och det var i början på sommaren och när jag hade börjat skolan var jag ute med en killkompis Ed.

-Ed? Avbröt jag henne frågande.

- Inte han Ed sa hon och flinade. Ed var en kompis till mig så hängde vi och han sa att han var kär i mig och kysste mig och någon fick det på bild sen efter det var det slut ett bra tag, vi pratade inte förens November på min födelsedag och han kom full och sa att han hade gjort fel som inte trott mig och massa såna grejer men jag klarade inte av det, han hade krossat mitt hjärta ordentligt. Sedan var jag i Sverige och jag och min kompis var på klubb jag blev för full stöte på Harry vi gjorde vuxen lekar i en skrubb sedan åkte jag hem pratade inte med honom på en månad sedan hade jag fått reda på att jag var gravid, vi pratade ut och sedan dess har det varit vi.

 

 

Jag tittade fundersamt på henne.

- Så detta är ditt andra barn? Frågade jag försiktigt.

- Verkligen inte, jag var bara sjutton då jag gjorde abort då men jag skulle aldrig klara av att göra det igen, varken jag eller Harry sa hon och log.

- jaha, men om ni ska ha barn borde ni inte ha ett eget ställe?

- Det har vi men det renoveras, vi bygger ett barnrum och jag tror vi hade mögel så det var lika bra, vi bor här så länge sa hon och himlade med ögonen.

- Är du trött på det?

- Om jag är jag vill här ifrån, Louis och Elenore har smitit iväg till Paris i veckan jag avundas dem. Jag skrattade och då samtidigt stack Niall in huvudet.

- Ska du spela Cissi?

- ja absolut var bered att få era rövar kickade sa jag och gick ut, men när jag tittade bakåt såg det ut som om Felicia gav Niall en tumme upp. Varför hade hon gjort det.

 

Men jag valde att inte bry mig, jag satte mig ner i soffan och började spela mot Liam och efter tio minuter ledde jag stort, Liam svor lite tyst i hörnet och jag skrattade, trots den kapen ajg hade inombords, trots allt som hände inuti i mig, trots att det kände som om jag skulle gå i sönder när som helst, mådde jag bra just nu.  

 


Nu har ni fått ett ganska lågt kapitel, så det var del elva vad tycker ni hittills?

Vad tror ni kommer att hända, börjar det hända grejer mellan henne och Niall eller?

Komentera på nu så jag har massa fina kometarer när jag kommer hem!


Kommentarer:
#1: :D

mer ! :D

2012-09-25 @ 00:06:13
#2: Cissi

Tvärbra! Du är så himla duktig :) x

2012-09-26 @ 21:06:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: