onednovellstorys

2012-09-30
21:13:17

Stole my heart - kapitel 13
Sista andeblicken: 
 Efter att uttråkat sluddrat igenom halva tidningen såg jag det, något jag verkligen behövde. Jag slängde på mig ett par jeans och en tröja sedan sminkade jag mig snabbt sen tog jag min jacka och skor och gick mot något jag verkligen behövde i mitt liv.  
 


 

 


Jag kom hem någon timme senare med min nya livskamrat, Sötnos min nya lilla hundvalp. Hon var en åtta veckors liten Mops och det hade varit kärlek vid första ögonkastet. Jag hade också varit och köpt annats som jag behövde, expediten i affären hade varit snäll och hjläpt mig med allt så nu hade Sötnos allt hon behövde. En liten mysig säng, matskål , vattenskål och massa leksaker. Hon gick försiktigt runt i lägenheten och luktade lite på allt. Jag gick in i vardagsrummet och hon följde efter och hoppade upp på soffan med mig. Vi satt och myste där en stund samtidigt som jag försökte lära henne att sitta, ligga och allt annat på mitt komando. Fast tillslut såg det ut som om hon började bli kissnödig.
Vi gick en runda runt parken som låg en bit från mitt hus, hon var en lydig hund och gick snällt brevid min sida och började inte busa. Och den natten sov hon i min säng, det kändes lite som en befrielse att hon låg där det fyllde upp ett tom rum att ingen låg där längre när någon hade gjordet det i åtta år.

 

När min väckarklocka ringde nästa morgon började Sötnos slicka mig i ansiktet för att vara säker på att jag skulle vakna. Jag skrattade åt henne och la ner henne på golvet, hon var den gulligaste hunden man kunde tänka sig. Hon följde efter mig överallt när jag gick fram till garderoben för att byta om, vilket var ännu gulligare att när jag klädde av mig för att ta på mig nya kläder la hon sig på golvet och la huvudet i tassarna som för att inte titta när jag bytade om. Jag log och drog sedan på mig svarta strupebyxor en vit klänning med en grå stickad kofta till. Jag lät håret hänga löst sedan satt jag och Sötnos tillsammans och åt frukost hon tiggde lite då och då annars var det lugnt. Fast när ajg hade borstat tänderna och skulle ta mina skor för att gå hade hon dragit fram ena till mig och började att dra den andra fast när hon såg att jag hade kommit gick hon och satte sig vid den hon dragit fram. Jag böjde mig ner och drog in henne i min famn.
- Du är världens bästa Sötnos sa jag och pussade henne. Sedan tog jag på mig skor, jacka och tog min väska, satte på Sötnos hennes koppel och vi gick till jobbet. Jag hade sett flera andra på jobbet som hade haft hundar med sig så jag skulle inte tror att de skulle vara något problem.

 

Och det verkade det inte vara heller, jag gick in i studion och Charles va den första som reagerade.
- Hej Cissi och en hund? sa han frågande och tittade konstigt på mig.
- Ja en hund är hon inte söt? Jag kallar henne Sötnos sa jag med ett leende.
- Jo visst det är hon men jag är allergisk mot hundar sa Charles då.
- Oj shit sa jag och paniken inom mig steg juag kunde inte bara lämna henne hemma.
- Ehh skulle jag kunna ha henne här en liten stund till jag har fixat någon som kan ta henne? Jag tittade oroligt på Charles.
- Avisst de ska nog kunna gå.
- Bra sa jag och drog upp min mobil jag hade bara en person som jag kunde ringa. Det gick några singnaler innan en pigg röst svarade.
- Hej det är Liam.
- Hej Liam det är Cissi jag har ett litet problem som jag undrade om du kunde hjälpa mig med?
- Det kan jag säkert vad är det? Jag förkalrade snabbt hela grejen för Liam som sa att han kunde vara där om en kvart. Tur de jag hade bara Liam att ringa eftersom jag gissade på att han var uppe och att jag hade hört att han var bra med djur.

 

En kvart senare kom Liam tyst in i studion och tog Sötnos med sig och hennes grejer, jag skulle åka hem till han när jag hade slutat för att hämta henne. Dagen gick hyvsat snabbt och jag kunde inte längta mer efter Sötnos att jag nästan halvsprang hem till Liam. När ajg kom ditt satt Liam och snackade i telefon och Zayn satt och gullade med Sötnos.
- Du är verkligen bra med henne sa jag till honom.
- Äsch man blir så när man är lite kär sa han och kramade min lilla valp.


Så nu är kapitel 13 uppe, vad tyckte ni om denna då?
 
Tänkte också svara på en fråga. 
Från Anonym: **hej! en fråga bara, hur gammal är du ? och vad vill du få ut med skrivandet ? Du skriver jätte bra, ville bara påpeka det :) **
Svar: Hej tack så mycket! jag är sjutton år i november, jag älskar att skriva och vill släppa en bok innan jag dör, jag hade inte haft något emot att journalist men det ska jag nog plugga på högskola efter gymnasiet, jag vill ha ett jobb som jag kan luta mig på ifall det inte går bra med de andra jag väljer att plugga. :).
 
 
Hoppas ni har det bra och jag vill ha massa massa fina komentarer nu, då går det snabbare till nästa kapitel kommer upp!

Kommentarer:
#1: Cissi

Sååå braa! Och haha, Sötnos är så gullig :) xx

2012-10-01 @ 00:26:46
#2: ayya

jättebra sötnos är sååååå söt

2012-10-02 @ 17:35:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: