onednovellstorys

2012-09-02
23:03:11

Stole my heart - kapitel 5
Sista andeblicken: 
- Kanske inte det tar en halvtimme, men jag är inte super sugen på att börja gå innan halv sju på morgonen för att komma hit, så jag fuskar lite. Jag tar en taxi till jobbet och sen går jag hem, så det jämnar ut sig sa jag och flinade.
- Så kan man också göra sa Ed och skrattade. Och så fortsatte det.
Jag stegade in i badrummet och duschade av mig sen slängde jag mig ner på sängen och somnade nästan direkt.
 
 





( bild 1, Liam och Danielle på klubben, blid 2 killarna, bild 3 klubben de är på, bild 4 Cissis kläder )


 
 
 

Veckan gick förbi relativt fort jag och John pratade varje dag i telefon och smsade, det var jobbigt hur mycket jag saknade honom, klart vi hade varit ifrån varandra men inte så här länge eller jo det hade vi, men då bodde vi inte tillsammans. Idag var det fredag och Will och Charles hade räddat mig ifrån att sitta hemma och dega hela kvällen, jag skulle med dem, Ed och några av Ed's kompisar ut. Jag hade precis kommit hem från jobbet och det var dags att dra på mig något. Jag orkade inte vara så överdrivet upp fixad och drog på mig ett par jeans med en tröja som hade hål som en dödskalle i ryggen, sen sminkade jag mig lite igen, som lite på fyllning och lite extra. Sedan satte jag upp håret mednas jag lagade lite mat till mig, nu hade jag kommit hur lathet vanan att beställa mat hem eftersom jag hade blivit för lat för att gå och hämta det.

 

Efter en timme smsade Will mig '' Vi är på väg är utanför dig om tio xx '', jag knappade inte ett snabbt svar '' visst är klart ses då ''. Jag drog på mig skorna snabbt och fixade till håret som låg över axeln nu. Sedan satt jag bara ner och väntade, och mycket riktigt efter tio minuter hördes tutningar. Jag var snabbt på benen och ute ur lägenheten. Utanför mig satt Will och Charles i en svart bil och tutade på mig fast de hade sett mig, jag skrattade åt dem ibland kändes det som om jag jobbade med tio åringar. Jag hoppade in i baksättet i bilen.

- Hej grabbar sa jag och spände fast mig.

- Tja Cissi, är du redo?

- Redo för vad? Sa jag och flinade åt Will.

- Att festa som stjärnor. Jag himlade med ögonen.

- Absolut sa jag, Will hade börjat kör vid detta laget. Will vart ska vi? Frågade jag.

- Hem till Ed's polare, för fest sen vidare ut.

- Okej sa jag och lutade mig bakåt sätet.

 

 

Efter några minuter var vi framme, vi parkerade utanför en stor mör tegelbyggnad som hade några portar, vi hoppade ut ur bilen och utanför den i mitten stod Ed och väntade på oss.

- Det var på tiden ropade han när vi närmade oss.

- Skyll på slöfockarna sa jag och kramade honom.

- Jaja skyll på oss nu sa Will och jag flinade. Vi gick in i trappen och upp två våningar sedan ringde Ed på en dörr och på brevlådan stog det Styles & Tomlinson, namnen kändes bekant men jag kunde inte riktigt plasera dem fast när dörren öppnades fattade ajg varför. Framför mig stog en kille något år äldre än mig kanske och han hade brunt lockigt hår. Jag fattade direkt det var Harry Styles från One Direction, jag hade själv inte varit världens största fan jag tyckte att vissa låtar var bra, men de flesta av mina tjejkompisar hemifrån älskade dem så jag visste vem de var och hur det såg ut. Killarna hälsade på varandra, sedan var det min tur.

- Hej Cissi sa jag och tog fram min hand.

- Ja Harry sa han och skakade den med ett fast handslag. Sedan gick vi in i lägenheten, där satt resten av killarna Louis, Zayn,Liam och Niall. Jag log för mig själv tänk om Linnea hade varit här nu hon hade nog svimmat. Där satt också två tjejer en med mörkt lockigt hår som Liam hade armen om så jag gissade att de var hans flickan och en tjej med långt rött hår som Harry gick fram och kysste när vi kom in så jag gissade att de var hans flickvän. Alla hoppade upp ur soffan för att presentera sig, jag låtsade om som om jag inte visste vem de var.

- Hej Liam sa Liam.

- Cissi sa jag och log, sedan kom hans flickvän.

- Danielle sa hon och log ett strålande leende.

- Cissi upprepade jag, sen kom den rödhåriga tjejen.

- Hej Felicia sa hon och det lät som om hon hade en svensk dialekt.

- Cissi sa jag, du är inte möjligtvis svensk? Frågade jag.

- Haha jo jag kommer från Malmö sa hon och flinade, märks det så tydligt?

- Äsch Felicia lägg av vi andra sa den blonda, Niall.

- Käften blondi sa hon och blinkade mot mig sen gick hon till Harry och Niall kom fram till mig.

 Niall sa han och blinkade.

- Cissi sa jag och log. Sedan sa jag hej till Zayn och Louis.

 

 

Vi alla satte oss ner i soffan och drack drinkar förutom Liam och Felicia som drack en cola. Jag satt med Niall och Louis vilket var sjukt roligt eftersom båda var väldigt roliga killar, Louis satt och skämtade största delen av tiden och Niall försökte få mig till att göra shotar några gånger. Vi satt hemma hos dem i en timme innan vi bestämde att det var dags att dra vidare. Vi gick till en rätt populär klubb gissade jag eftersom kön var lång men tack vare killarna och Ed kom vi in rätt snabbt. Jag, Niall och Felicia satt oss nere vid ett bord medans de andra stack upp på dansgolvet.

- Så hur länge har du varit här? Halvskrek Felicia till mig.

- En vecka och en dag halvskrek jag tillbaka för att överrösta musiken.

- Det var inte länge sa Niall som kom in i samtalet.

- nej jag vet sa jag och flinade, han log tillbaka ett jätte fint vitt leende.

- Bor du här med någon frågade nu Felicia.

- Ja med min pojkvän sa jag och i ögonvrån verkade det som om Niall blev lite besviken.

- Gud va kul, hur länge har ni varit tillsammans?

- Snart åtta år sa jag och flinade.

- Shit de va länge sa Felicia och log. Jag är glad för din skull sa hon sedan.

- Nä nu damer ska jag hämta lite drinkar, vad vill du ha Cisssi? Frågade Niall och tittade på mig.

- Eh en vodka redbull sa jag snabbt.

- Och alkoholfritt för dig damen sa Niall mot Felicia och flinade. Hon lipade mot honom och slog honom lätt på armen. Jag tittade frågande på honom varför skulle hon ha alkoholfritt. Felicia såg min blick.

- Jag är gravid sa hon och log, jag fattade då.

- Såklart sa sa jag och tänkte hur korkad jag måste varit där.

 

 

Jag nämnde inte mer om det, fast jag tyckte att Felicia såg ut att vara lite väll ung och mina föräldrar hade satt en hård grej på mig att man måste vara gifta innan man fick barn, fast jag tyckte att det var upp till var och en fast när Niall kom tillbaka och gav Felicia sin drink såg jag den glimmande stenen på hennes ringfinger, så det var gifta eller förlovade. Jag log för mig själv både Harry och Felicia verkade vara menade för varandra de var otroligt söta tillsammans. Danielle och Liam också det märktes underkvällen så det gjorde att jag saknade John ännu mer, till slut gick jag ut för att ringa honom, det gick ovanligt många signaler innan han svarade.

- Hej älskling sa han och han lätt stressad och andfådd.

- Hej älskling, hur är det med dig?

- Nä bara väldigt stressad vi jobbar fortfarande vi måste få klart detta tills imorgon kväll så kan jag ringa dig imorgon jag måste verkligen jobba.

- Ja det är klart, jag älskar dig.

- Älskar dig med hej då sa han sen var det tyst i luren. Jag suckade han hade verkat frånvarande de senaste dagarna. Jag gissade på att de var jobbet men jag hade en oroande känsla i magen men jag ignorerade det. Det vara bra jobbet, för det var John och jag för alltid. För jag visste inte hur mitt liv skulle se ut utan honom, åtta år med honom så det var nästan omöjligt att se mitt liv utan honom i det, mina tankar avbröts av Liam som knackade mig på ryggen.

- Jag och Danielle täckte åka hem nu, vill du ha skjuts?  

 


så kapitel fem äntligen uppe, nu har killarna också kommit med, vad tycker ni vem av killarna tror ni det kommer att handla om?

 

OCh ajg köpte One Directions andra bok idag Dare to dream borde det vara eftersom den heter våga drömma på svenska, var ute i stan med min tjejpolare som också är ett stort fan så gick vi förbi bokaffären och där stog den i fönstret så jag slängde mig in och tog den så trodde vi att det var den sista så min polare blev skit lednsen sen sa en av de som jobba att de fanns mer längst bak i affären så och sprang ditt och kom tillbaka och hade tagit den sista. Lycka asså! Komentera vad ni tycker nu!!! 

Nu ska jag läsa vidare ;)

 

Och grattis i efterskott till vår daddy directioner som blev nitton här om  dagen :D

 

Kommentar:
#1: Cissi x

Skitbra! :D Jag tror det handlar om Niall.. :D xx

2012-09-07 @ 05:52:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: