onednovellstorys

2012-09-12
21:07:53

Stole my heart - kapitel 7
sista andeblicken:
- Hej Niall ropade jag rätt högt. Han vände sig om och sken upp i ett stort leende.
- Hej Cissi sa han och kramde mig när jag kom fram.
- Fryser du inte? Frågade jag och tittade på hans tunna tröja.
- Nej flinade han. Ska vi gå? Sa han sedan med sitt fina leende.
- Absolut sa jag och vi började gå ner mot parken.  
 




( park bilden.. tänk inte på att de är gamla, tänk nu er Niall och Cissi)

Jag och Niall gick mot parken som låg vid deras hus, det var lite tyst mellan oss det kändes som han var nervös.

- Så vad tycker du om London hittills? Frågade han efter några tyst minuter.

- Hittills är det jätte bra, ni alla som jag har träffat är helt underbara sa jag med ett leende på läpparna samtidigt som jag sprakade lite löv.

- Tur det sa han då och skrattade.

- Men du kan ju inte tycka det är så hemskt, senast jag hade koll på er hade ni släppt ert andra album, och det gick väll lika bra som de först? Sa jag och tittade på Niall..

- Jo det gick rätt bra de med sa han och blev lite röd om kinderna. Vi håller på att jobba med vårt tredje nu lade han till sedan.

- Verkligen gud vad roligt, det måste vara roligt att vara i studion och göra musik videos och träffa alla fans och att se alla ställen.

- Det är det verkligen, jag är verkligen lyckligt lottade de kunde valt vem som helst men de tog mig vilket jag är glad över.

- Det är bra sa jag och log igen.
- Men hur är det med dig annars man kunde inte prata så mycket i fredags sa han sedan.

- Det funkar sa jag, eller det kommer bli bättre ikväll om man säger så.

- Jaha varför just då är det något fel på mig? Sa han och blinkade.

- Niall sluta sa jag och skoj knuffade honom.

- Aj det gjorde faktiskt ont sa han och tog på sin arm som om det gjorde jätte ont och fånade sig, vilket lede till ett skratt anfall från mig.

 

 

Efter en stunds skrattandes samlade vi båda oss.

- Så vad är det som händer ikväll så sa Niall allvarligt nu.

- John kommer hem sa jag och log stort, Nialls leened blev någon cm mindre men det försvann inte.

- Va skoj var har han varit då?

- Jobbat utanför stan, det hade varit för långt att pendla.

- Låter skoj, själv är man van vid att jobba långt ifrån hemmet sa han skämtsamt. Jag skrattade åt honom han visste verkligen hur han skulle få mig att skratta, vi hade kommit halvvägs runt parken nu och resten av rundan pratade vi hela tiden, det var som om vi hade känt varandra hur länge som helst och inte hade träffats på länge och var tvungna att berätta allt.

 

 

Sedan var vi tvungna att säga hej då jag skulle hem och göra i ordning för John och Niall skulle träffa killarna och ha en fifa turnering eller något.

- Fifa? Verkligen fan vad kul sa jag när han nämnde det. Han såg chockad ut av det jag just sagt.

- Va, menar du allvar? Sa han frågande.

- Jag har varit tillsammans med en sport och videospels älskade kille i åtta år jag har lärt mig att gilla såna spel vid detta laget sa jag och log, han log tillbaka.

- Du får vara med någon gång, det är konstig både Felicia och Danielle hatar det, eller ja Felicia hatar mest Fifa och alla sport spel utom när man ska köra bilar för hon tycker det är roligt att ta sönder dem annars spelar hon bara MW3 och massa sånt sa Niall med ett flin. Nu var det min tur att se chockad ut.

- Gillar Felicia sånt? Det trodde jag inte sa jag.

- Haha jag vet sa han med ett flin, hon har chockat oss alla med massa grejer.

- Du får berätta de någon annan gång sa jag och tittade på klockan. Oh shit nu måste jag verkligen gå, men det var jätte kul Niall vi får ses snart igen.

- Absolut sa han och log sedan kramades vi.

 

 

Jag var en sån människa som alltid blundade under kramar men något sa till mig att inte gör det denna gången, jag öppnade ögonen och av de jag såg på andra sidan fick mig att trycka Niall hårt intill mig i ungefär tio sekunder innan jag släppte och vinkade och började halv springa där ifrån. Det jag hade sett satt som limmat på min ögonhinna och bilden skulle nog inte komma där ifrån jag kände tårarna börja rinna ner för kinden jag tog snabbt bort den med handen men det kom hela tiden fler, när jag kom hem la jag mig ner på golvet och grät.

 

Någon timme senare kom John hem och jag flög in i hans armar och höll honom hårt intill mig, vi hade saknat varandra att vi inte en kom till sov rummet.  

 


så kapitel sju uppe, vad tror ni det var Cissi såg? och vad tror ni händer mellan henne och Niall? eller tror ni att jag luras lite och det inte ens är Niall det handlar om? 

Komentera nu, desto mer ni komenterar, desto mer komentarer desot snabbre kommer kapitlena ;D


Kommentarer:
#1: Anonym

Fan vad jag älskar det! XD skit spännande ju.. Men har ingenaning vad hon såg :O Lägg upp nästa snaart :D xx

2012-09-12 @ 22:52:40
#2: Emelie

Asbra!! Fortsätt med nästa kapitel :))) xx

2012-09-16 @ 12:01:49
#3: Cissi

Skitbra!! :D du är så bra :) xx

2012-09-16 @ 15:19:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: