onednovellstorys

2012-09-17
21:23:35

Stole my heart - kapitel 8
Sista andeblicken:
 Det jag hade sett satt som limmat på min ögonhinna och bilden skulle nog inte komma där ifrån jag kände tårarna börja rinna ner för kinden jag tog snabbt bort den med handen men det kom hela tiden fler, när jag kom hem la jag mig ner på golvet och grät.Någon timme senare kom John hem och jag flög in i hans armar och höll honom hårt intill mig, vi hade saknat varandra att vi inte en kom till sov rummet.  
'





 
 
 
 
 

Nästa morgon smög jag iväg till jobbet medans John låg och sov, eller John trodde att jag skulle till jobbet jag hade ringt och sjukanmält mig, jag skulle undersöka det jag hade sett igår om det var sant eller något jag bara inbillat mig. Jag gick några få kvarter och satte mig på Starbucks för att vänta en stund, det var för tidigt på morgon att något skulle hända just nu. Jag beställde en Mocha latte och en macka och satte mig vid ett av fönsterna och satte in mina hörlurarna och lyssnade på killarnas morgon show. Will och Charles var lika roliga som alltid fast de sa att de saknade mig.

 

 

När klockan närmade sig tio när jag gick ifrån starbucks och ner mot stället där jag skulle spana. Jag satte mig på en bänk som gömdes av ett par buskar , jag satt där ett bra tag innan personen jag hade väntat på gick ut genom porten och vidare ner på gatan jag väntade tio sekunder innan jag följde efter. Vi gick i ungefär tio minuter innan personen stannade sedan tog det en minut och allt ajg hade fruktat var sant, mina ögon tårades men jag försökte samla mig och tog upp min mobil och knäppte några bilder, sedan torkade jag bort mina tårar och gick in mot London city.

Inne i centrum hittade jag en foto butik där jag gick in och frågade om jag kunde få skriva ut några bilder från min mobil, en halvtimme senare var jag klar med bilderna i väskan och började vandra hemåt.

 

 

Några timmar senare kom John hem för att mötas av något chockade i hallen fanns det nu några kartonger märkta med JOHN och fast klistrade bilder på honom och tjejen han hade träffat innan idag.

- Va fan är detta Cissi hörde jag han ropa ifrån hallen, jag gick ut från vardagsrummet.

- Precis vad det ser ut att vara sa jag och satte armarna i kors.

- Vad är det du håller på med? Frågade han nu som jag var en liten flickan.

- Jag kastar ut dig, det ser du väll eller är du helt dum i huvudet?

- Varför då?

- Är du blind eller skrek jag mot honom och rev av en av bilderna och viftade den framför ögonen på honom.

-Cissi började han, men jag avbröt honom.

- Du tror att du bara kan valsa omkring och göra vad du vill, men det är okej John vill du ha sex med någon annan tjej är det lugnt men du är inte här eller är tillsammans med mig samtidigt som du gör det skrek jag.

- Cissi, det där är inte jag sa han lugnt, han trodde verkligen jag var korkad.

- Klart det är, jag såg er igår men jag var inte säker så jag följde efter dig idag, jag såg er hur tror du annars jag fick dessa bilderna skrek jag ännu högre. Tårarna rann ner i fullt fart för min kinder och mitt smink började följa med. Jag stirrade på John, han stirrade på mig det var som om vi hade en stirrar tävling.

- Åtta år John, åtta år viskade jag tillslut, vi har varit tillsammans i åtta år var det verkligen värt att kasta bort det på ett ligg.

- Exakt Cissi åtta år låt inte ett litet snedsteg som detta förstöra detta sa han och gick fram och kramade mig, jag knuffade bort honom.

- Du slängde bort åtta år inte jag, detta är ditt fel inte mitt jag har varit helt perfekt mot dig jag har gjort allt för dig och det är så du tackar mig.

 

 

Allt i min kropp skrek av ilska jag öppnade ytterdörren tog den första av Johns lådor och kastade ut den och sedan nästa, John försökte stoppa mig men jag fick ut alla och tillslut stog han i dörröppningen.

- Du kan inte bara slänga ut mig såhär Cissi sa han argt mot mig.

- Klart jag kan lägenheten står under mitt namn.

- Och var hade du tänkt att jag ska bo? Eller du bryr dig inte?

- Nej det gör jag inte du kan bo på gatan så vitt jag bryr mig om, men din lilla slampa tar väll emot dig. Jag knuffade ut honom så han ramlade över en aav sina lådor.

- Cissi va fan sa han och gnuggade sin arm.

- Och jag byter lås imorgon så det är inte lönt att du kommer tillbaka, ha det bra John och ta aldrig kontakt med mig igen. Sedan smällde jag igen dörren låste och la mig på golvet och började gråta hejdlöst.   


Kommentar:
#1: :D

så himla spännande mera !:D

2012-09-18 @ 00:12:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: