onednovellstorys

2013-02-02
00:46:19

Nobody compares to you - Kapitel 18

Sista andeblicken: - Det lovar jag dig att du inte är, Louis är bara mer pojkväns killen han har alltid tur i kärlek, och eftersom han dejtar dig så har han verkligen det. Jag log emot honom.
- Ibland vet du bara vad du ska säga eller hur. 
- Japp säger han och ler. Vad säger du om att imorgon går du jag ut på stan och har en tbswaaa. 
- Såklart. The best day with Andy and Alex svarar jag.  


 

 

 

Nästa dag vaknade jag rätt sent men jag var glad över att jag bara skulle ta det lugnt med Andy idag, jag hoppade snabbt in i duschen och började sedan klä på mig då min mobil ringde, när jag ser namnet bryter mitt ansikte upp i världens största leende.
En halv timme senare går jag in i Andys rum han står och klär på sig.
- Hej Andy säger jag.
- Hej A, värsta vad du är glad idag säger han, jag står säker och ler som en idiot.
- Emh ja, är det okej om vi tar vår dag en annan dag? Frågar jag.
- Ja det är de varför då, snälla säg inte att det är Louis du ignorerar mig för. Vi båda skrattar.
- Nej Alexander är i stan han tänkte stanna tre dagar.
- Va fan vad kul, va inte ute för länge då idag, jag har också saknat han.
- Du glömmer ibland att han är min bror inte din säger jag och räcker ut tungan mot honom.
- Han är ju dock mer lik mig och det är ni som ska vara tvillingar säger han och skrattar igen. Jag räcker ut tungan igen och går ut ur rummet klär på mig ytterkläder och drar ut mot centrum.


Utanför Starbucks känner jag igen min bror, han har fått mörkare hår men annars är han sig lik.
- Hej Alex ropar han när han får syn på mig. Jag kramar han hårt, jag har faktiskt saknat honom, han var en person jag kunde berätta allt för.
- Hej Alex säger jag bara för att reta honom, han ger mig en liten ond blick men ler emot mig sedan.

- Kom nu din nob säger han och drar in mig på Starbucks. Några minuter senare kommer vi ut med varsin kopp.
- Haha jag fick en rosett det fick inte du säger jag och flinar emot honom.
- Ja men killen i kassan flörtade inte med mig säger han och ler lite stolt.
- Klart han gjorde sa jag och flinade. Vi går igenom London och tittar in lite här och där.
- Så är det någon kille i ditt liv då? Frågar han mig och blickar, jag ska precis svara men då ringer min mobil och jag tar upp den det är Louis.
- När man talar om trollen säger jag och viftar med den innan jag svarar.
- Hej snygging hör jag Louis säga.
- Hej babe säger jag och jag känner Alexanders blick rakt på mig.
- Vad hittar du på?
- Jag är i stan med min bror, han överraskade mig med att komma ner några dagar.
- Jaha va kul men då ska jag inte störa, vi kan väl äta ute när han har åkte hem?
- Ja absolut, han åker på måndag.
- Låter jätte bra, men jag ringer dig imorgon eller något.
- Det låter jätte bra, puss hej då.
- Puss hej då säger han och vi lägger på.

Jag känner direkt Alexanders blick.
- Så vem är han? Frågar han och jag känner hur jag rodnar.
- Du vet Andys kompis Liam?
- Ja klart, jag och Liam är lite smått kompisar om du har glömt?
- Ja just de, eh du vet hans band kompis Louis.
- va fan Alex det trodde jag inte om dig säger han och skrattar sedan kramar han mig. Jag är glad för din skull säger han och ler.
- Tack Alexander säger jag och vi fortsätter vår promenad.
- Jag träffade på Nate för ett tag sedan säger han rätt tyst sedan. Fast det har gått snart två år rycker jag fortfarande till av de namnet förmodligen av allt han har gjort emot mig.
- Jaha och? Frågar jag och försöker att låta oberörd.
- Han frågade om dig. Snabbt tittar jag upp på Alexander.
- Vad sa du
- Att du och Andy har flyttat till London att du för tillfället jobbar som modell är och är skit lycklig utan honom i ditt liv säger han och ler emot mig.
- Ibland hatar jag dig men ändå tycker jag om dig.
- Jag vet jag vet kom nu går vi och träffar Andy säger han och knuffar mig framåt.  


Kommentar:
#1: Mikaela

Awesome som vanligt, du är bäst!! Älskar din nya design!!! :D

2013-02-04 @ 14:06:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: