onednovellstorys

2013-02-11
23:48:01

Nobody compares to you - Kapitel 21
Sista amdeblickan: - Nej verkligen inte, det hade ändå inte spelat någon roll säger jag och tittar på Andy lite argt. 
- Nej det är sant, det kommer fixa sig jag lovar dig. 
- Alla fortsätter säga att det kommer bli bättre, men när? Det ändras inte för mig, jag är värdelös eller hur? 
- Det är du verkligen inte säger Andy och kramar mig igen. Du är det bästa vän jag har och jag skulle aldrig byta ut dig mot någon säger han och pussar mig på pannan. Sedan hjälper han mig att tvätta av allt smink och sedan sjunger han mig till sömns.  
 
 
 

Louis perspektiv:

Alexandra lämnar min lägenhet genom att smälla igen dörren och jag står kvar med tårar som rinner ner för mina fuktiga kinder och lämnar små ljus nästan osynliga sträck. Jag snörvlar till nu också, hur kunde jag varit så dum att inte tänka på att de inte skulle komma ut bilder, med det var ju inte vad det såg ut som. Jag var inte kär i Eleanor jag var ju kär i Alexandra. Men hon kunde inte förstått de men jag förstår nästan varför. Men det fanns ju en anledning bakom varför jag inte kunde berätta varför Eleanor hade umgåtts i helgen. Jag går tillbaka in i vardagsrummet och tittar på soffan där hon precis hade suttit, hennes parfym doft satt fortfarande kvar i luften. Jag blev arg ja förbannad, varför hade jag inte bara kunnat berätta för henne då hade hon säkert förstått eller hade hon.

 

Jag var ledsen det fanns så mycket kvar att göra med henne, jag hade inte kysst hela henne eller fått henne att skratta åt alla min skämt eller sjungit massa låtar till henne eller skämt bort henne med massa onödiga grejer.

Jag gick frustrerat in i köket och såg disken som stog i stället eftersom de torkade, hon hade ätit från dem för en stund sedan och hon hade lett emot mig och gett mig sina speciella blickar som fick mitt hjärta att ta ett extra skutt. Jag tog tag i en av tallrikarna och kastade den av allt jag orkade rakt in i väggen på andra sidan rummet, det gav ifrån sig ett högt pang när den träffade väggen och tusen tals bitar flög runt rummet. Jag tog nästa talrikt och gjorde samma sak igen, det kände inte bättre men det fick lite av ilskan som susade i min kropp att försvinna. Jag satte mig ner på golvet och lät tårarna rinna, jag har ingen aning om hur länge jag satt där men tillslut gick jag och la mig i min säng och så var allt i mitt huvud en ända stor dimma.

 

 

Nästa morgon hade vi rep inför vår tour och alla var där, utom Andy som jag faktiskt ville skulle komma han hade säkert något nytt om Alexandra. Liam hade sagt redan direkt att han skulle bli sen och gett mig menande blickar. Vi repade några låtar in Andy kom inklampande i mjukis samma t-shirt som igår och rufsigt hår.
- Var fan har du varit ropar Josh på honom direkt.
- Tågstationen, släppte av Alexandra.
- Var ska hon? Frågade Josh nu.
- Wolverhampton.

- Jag trodde hon skulle dit nästa vecka säger Liam då.
- Ja men hon bytade ut sina lediga veckor, så hon kommer hem när vi har åkt iväg, tycker det är lite synd faktiskt vi skulle spenderat denna veckan ihop men nu blir det ju inte så säger Andy och ger mig en liten blick.
- Jaha men du får hälsa henne säger Liam.
- Klart svara Andy.


Jag försöker närma mig Andy försiktigt men det behövdes tydligen inte så mycket han gick nästan raka vägen fram till mig.
- Jag kan inte säga direkt att jag är din vän just nu säger han. Men vi kommer att jobba tillsammas så jag vill inte ha någon jobbig stämning.
- Nä nä det är klart svara jag.
- Bra säger han hoc börjar gå.
- Andy hur mår hon? Frågar jag. Han vänder sig om och ger mig en trött blick men också en ilsken.
- Vad tror du skit såklart, du kysste ditt ex Louis, jag trodde faktiskt inte det om dig.
- Det är inte vad det ser ut att vara säger jag tyst.
- Men vad är det då?
- Jag kan inte säga svara jag och titta ner i marken.
- Jaha men då måste du också förstå hur hon mår, hon hade tillräckligt av skit med Nate så det räcker en hel livstid säger han.
- Vem är Nate? Frågar jag lite nyfiket.
- Jaså hon berättade inte om honom, det förvånar mig inte. Han är hennes ex, han gjorde tusen gånger mer skada än nytta, det var han som gjorde att hon inte vågade ge sig in i något nytt, men hon tog en risk med dig och hon var verkligen lycklig. Jag hoppas bara att hon inte åker tillbaka till samma ställ som hon var med honom eller efter. Det var ett mörkt ställe säger han tittar på mig och går ner till Liam och Josh.

Jag stog kvar och kände lite hur tårarna börjar rinna. Jag smyger mig bakom och sätter mig på en högtalare och försöker torka bort tårarna, jag känner hur någon sätter sig brevid mig, det är Harry, han kramar mig och säger bara.
- Andy sa att ni hade gjort slut, du behöver inte prata om det men jag finns här för dig.
- Det gör bara så jävla ont säger jag.  


Kommentar:
#1: Mikaela

Det är gripande som vanligt, du lyckas igen Felle :D

Svar: Amen Mikaela sluta nu!
Felicia Lindekrantz

2013-02-12 @ 14:07:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: