onednovellstorys

2013-01-05
00:22:03

Nobody compares to you - Kapitel 11

Sista andeblicken:Vi pratade under hela lunchen utan någon paus, vi bytade nummer och bestämde oss för att gå ut i helgen. När vi var på väg därifrån knackade någon mig helt plötsligt på axeln och sa. 
- Alexandra? Jag vände mig och och blev lite chockad och lite rädd vad skulle jag nu säga. 
- Oh hej Louis.  


 

 

 

Jag tittade på honom, satan han såg bra ut, hade han blivit sötare sedan nyår.
- Hur är det? Frågar han nu och slänger också iväg ett vackert leende.
- Jodå det är jätte bra svara jag.
- Alexandra jag måste gå nu, min skjuts är här säger Lisa och jag vänder mig om och kramar henne.
- Ha det bra så länge, jag ringer dig så bestämmer vi hur vi ska göra.
- Absolut svara hon och går iväg till en av bilarna som står på gatan och kramar en ursnygg kille och kysser honom hoppar in i bilen och åker iväg. Jag vänder mig om mot Louis igen.
-Så vad gör du här? Jag trodde du bodde lite i utkanten av London? Frågar Louis nu.
- Jo det gör jag men jag jobbar i närheten.
- aha vad jobbar du med nu?
- Som modell, men bara för tillfället, så jag får ihop pengar att plugga. Vad gör du här?
- Vår studio är i närheten jag skulle bara hit för att hämta upp vårt käk svarar och nickar mot restaurangen vi precis hade varit inne på.
- Jaha svarar jag och sedan blir det lite tyst. Det känns så konstigt efter vad som hände på nyår.
- Inte för att verkar för på, men du kanske skulle vilja gå ut någon gång? Frågar Louis och rodnar lite.
- Jag vet inte Louis, jag är inte ute efter något direkt.
- Jaha svarar han och ser lite nedstämd ut.
- Men jag måste verkligen gå nu, men du får har det så bra säger jag och kramar honom.
- Jaha hej då Alexandra svarar han och kramar mig tillbaka. Det känns mysigt med hans armar runt mig och det var första gången jag gillade att någon kallade mig Alexandra.


Några timmar senare efter att ha ätit duschat ligger jag och titta på tv, Andy är ute med några kompisar. Jag slö kollar på Simpsons och funderar på att lägga mig när min mobil plingar till. Jag tar upp den och det är ett smsa från ett okänt nummer jag öppnar det. '' Hej Alexandra, det är Louis :) Hur är det? ''. Jag blir förvånad men svara snabbt. '' Hej Louis, jodå det är bra hur är det själv? Bara en fråga hur fick du mitt nummer? ''. Jag väntar otåligt på ett svar, jag vet inte varför jag bryr mig så mycket. Tillslut plingar min mobil till. '' Det är jätte bra med mig. Jag kommer aldrig berätta det! :P ''. '' Du fick det av Andy eller hur? '' knappar jag in och får ett svar snabbt denna gången. '' Ja...'' Jag skrattar till och får samtidigt ett nytt sms '' Eller för att vara mer exakt jag frågade Liam om Andys nummer sedan ringade jag Andy och fick det ;).'' '' Haha såklart :) ''.



Sedan ligger min mobil tyst, jag känner mig lite besviken jag gillade att smsa med honom fast det bara hade varit några smsa. Tillslut bestämmer jag mig för att gå och lägga mig. Just då plingar min mobil till, jag får ett litet leende det är från Louis. '' Hej du! Gillar du vatten?''. Jag tittar på smset, vad var de för fråga, alla gillade väl vatten. '' Ehm ja'' svarar jag och undrar vad det var för fråga. Snart får jag ett svar '' Bra, då gillar du redan 75% av mig!''. Jag tittar på smset tre gånger sedan börjar jag skratta, jag skrattar så mycket att tårarna börjar rinna på mig, '' Haha den va bra!''. Han svarar snabbt igen, jag blir irriterad på honom ibland svara han snabbt och ibland jätte långsamt. '' Så aj tänker försöka igen, gå ut med mig? Det kommer inte skada dig det värsta som kan hända är att det inte är kul och då behöver du inte göra det igen''. Jag tittar på smset och funderar länge, ska jag göra det, det är ju något med denna killen, han får mig att le och jag gillade något med den kyssen på nyår. Tillslut svarar jag '' Okejdå, som du sa vilken skada kan det göra?''


Kommentar:
#1: :D

as bra haha!:D

2013-01-05 @ 12:32:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: