onednovellstorys

2013-01-13
01:54:22

Nobody compares to you - Kapitel 13

Sista andeblicken:  Han va snart så nära att jag kände hans varma andedräkt och sedan mötte hans läppar mina. Det var inte ett hångel som senast utan en lätt ljuv kyss, som fick hela London att tystnad och hela världen stannade och nu gick tusen stötar igenom min kropp. Han avslutade kyssen och vi båda log lite generat emot varandra sedan lutade jag mitt huvud på ans axel och log större.  

 


 

( tryck på låten här under för att lyssna på låten till kapitlet.. jag vet inte hur jag annars skulle gära. För jag är inget bra på sånt)

A Rocket To The Moon – Baby Blue Eyes    

 

Louis perspektiv:
Vi satt kvar så en stund, hennes huvud på min axel och min arm runt hennes midja nu. Det var skönt att bara sitta så här med Alexandra var det inte nödvändigt att prata med henne hela tiden, utan man kunde ha en skön tystnad. Min läppar brände fortfarande av hetta sedan kyssen, det hade varit så härligt att få kyssa henne igen. Nyår var en grej men detta var något helt annat, någonting som fick min kropp att vibrera på ett annat sätt. Jag tittade ner på henne, det såg ut om om hon sov jag var tvungen att få hem henne. Jag skakade försiktigt henne. Hon vaknade direkt.
- Va, jag är vaken sa hon och såg att det var jag och log emot mig.
- Du såg jätte vaken ut säger jag och flinar stort emot henne.
- Förlåt säger hon lite oskyldigt.
- Det är lugnt, men kom vi ska få dig hem nu säger jag och drar upp henne.
- Ska vi åka skotern igen?
- Ja om du vill säger jag. Vi kan ta en taxi annars.
- Nej, nej jag älskar att åka skoter säger och och tar tag i min hand och vi går emot hissen.

 

 

Vi kommer ner och hon sätter sig bakom mig igen med händerna hårt knutna runt min midja igen, det känns bra på något sätt. Vi kom fram till hennes byggnad och hon hoppade av.
- Du skulle inte vilja följa med upp va? Jag tror inte Andy är hemma än ändå.
- Klart jag vill säger jag och ler och tar nu tag i hennes hand och går vi går upp till dem. Lägenheten är som hon trodde tyst, och klockan visar halv ett. Herregud har vi varit borta så länge.
- Jag ska bara byta om säger hon och försvinner. Jag sätter mig i soffan så länge och tittar runt. Det ser annorlunda ut från nyår, nu finns det massa bilder framme. Några på hon och Andy och deras familjer. Alexandra kommer ut rätt snabbt i pyjamas, och uppsatt hår. Jag reser mig upp och går fram till henne och lägger armarna runt hennes midja. Jag ger henne en snabb puss och börjar gå emot toan, eftersom jag känner att naturen kallar. Hon tar tag i min handled.
- Var ska du?
- Toa säger jag men hinner knappast avsluta ordet innan hon har dragit mig in till sig och kysser mig, lugnt sen lite vildare men det lugnade ner sig igen. Fast vi hamnade tillslut på hennes säng fortfarande kyssande. Fast jag ville inte göra något för snabbt med Alexandra. Jag vill inte förstöra det fina vi hade. Så jag avslutade kyssen och vi låg en stund och pratade tills jag kände hennes tunga andetag på min bröstkorg och jag såg att hon hade somnat och snart gjorde jag de också.  


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: