onednovellstorys

2013-01-27
21:01:12

Nobody compares to you - Kapitel 16

Sista andeblicken: Harrys perspektiv: 
Jag känner hur Lisas andetag blir tyngre och jag tittar ner på henne och ser att hon sover, försiktigt lyfter jag upp henne och bär in henne i mitt sovrum och lägger henne på sängen. Hon får sova där inne eftersom Louis har det ena gästrummet och de andra är inte riktigt klart än. Jag lägger henne ner utan att väcka henne, sedan drar jag täcket över henne sedan går jag tillbaka till vardagsrummet, där finns en nästan full spritflaska som väntar på mig.  


 
 

 

 

Alexandras perspektiv:
Jag vaknade brevid Louis som låg och snarkade tyst jag log, sen gick jag ut för att titta till Lisa, dörren till Harrys sovrum stog öppen så jag tittade in, där låg Lisa och sov, var va Harry då tänkte jag. Jag gick till vardagsrummet och såg han ligga i soffan och sov, sprit flaskan som han hade tagit fram kvällen innan som var full då va nu tom, jag suckade och blockade bort den och glasen och gick in till köket och la undan det. Sedan tog jag fram ett glas fyllde de med vatten och letade upp två Alvedon och satte mig brevid Harry och knuffade lite på honom, han vaknade och tittade med kisade ögon på mig.
- God morgon sa han kvävt.
- God morgon, bakis? Frågade jag.
- Ganska säger han och ler lite.
- Här säger jag och ger honom vattnet och Alvedonen.
- Tack, var är Louis och Lisa? Frågar han efter han har svalt dem.
- Sover, fast jag tänkte väcka dem nu säger jag och ler och reser mig upp. Jag börjar med Lisa, jag väcker henne försiktigt genom att skaka lite på henne, hon vaknar snabbt och går ut till Harry. Sedan går jag in till Louis med honom tänker jag inte vara lika snäll, när jag kommer in i rummet ligger han i mitten av sängen och sov. Jag tog ett språng hoppade på sängen och satte mig på honom och började hoppa och säga med min gnälligaste röst.
- Louis, vakna vi måste upp nu. Louis vakna samtidigt som jag skakade på honom. Han öppnade långsamt ögonen och mumlade någonting, sedan blundade han igen och sedan från ingenstans kastade han sig upp så jag ramlade bakåt i sängen så började han kittla mig, jag är också världens kittligaste person så tillslut skrattskrek jag och han slutade genom att ge mig en puss på munnen och att springa ut från rummet. Jag samlade mig snabbt och sprang efter honom.


Någon timme senare sitter vi i köket och äter Louis och Harrys rätt misslyckade pannkakor, alla är rätt tysta och jag undrar vad jag ska göra idag, Louis har säker något planerat, och Lisa ja hon ville säkert bara vara ensam, jag fick kolla med Andy sen.
- Ja jag måste nog börja dra, måste iväg och handla en klänning tills ikväll säger Lisa och reser sig.
- Vad ska du göra? Frågar jag.
- Elle magasin har något stort event ikväll säger hon och rycker på axlarna.
- Ska du också ditt? Vi med säger Louis och ler.
- Va kul säger Lisa och ler. Du då A, vad ska du göra?
- Vara hem gissar jag på säger jag och ler.
- Nej men följ med du kan vara min plus one. Snälla jag vill inte vara ensam säger Lisa och ger mig puppy eyes.
- Ja följ med så kan vi spendera tid ikväll också säger Louis och tar tag i min hand.
- Okej då, men då måste jag följa med och köpa en klänning säger jag och reser mig, Lisa nickar ivrigt och drar iväg med mig.


Några timmar senare vid sju tiden på kvällen satt jag och Lisa i bilen, hon såg verkligen enastående ut, hon hade en svart klänning, som var lite genomskinligt här och där, och sitt ny slingade hår uppsatt och en sotad sminkning. Jag hade på mig en röd klänning med gudliga klackar och håret utsläppt som vanligt med rätt neutral sminkning.
- Redo? Frågade Lisa.
- Alltid svara jag och bilen stannar och vi hoppar ut, blixtarna är allt jag ser men Lisa drar i mig och vi står på matten ett tag. Jag hör hur rösten blir högre och mer tjej skrik bryta ut och jag vänder mig om och längre ner ser jag Louis och killarna, vi får ögonkontakt och han ger mig ett stort leende, herregud det leendet kunde få mig att smälta rakt ner. Jag och Lisa blev klara tillslut, eller Lisa blev klar och vi kom in där inne. Där fanns massa människor och överallt gick det runt servitriser, nästan direkt när vi hade kommit in höll vi i ett glas champagne. Lisa drog med mig och började prata med massa människor, jag pratade också men kände mig ändå lite utanför tills jag kände en arm runt min midja och jag vände mig om och möttes av Louis vackra ögon. Han kysste mig på kinden och jag kände hur jag rodnade.  


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: