onednovellstorys

2013-06-02
21:30:54

Change My Mind - Kapitel 3
Jag vaknar av smater på rutan, hårt samter sakta öppnar jag ögonen, var är jag är det första jag tänker. sen kommer jag på det, jag är i Seths systers lägenhet. Jag sätter mig upp i sängen, hennes rum är fint helt vitt med en stor sköng säng och ett sminkbord. Jag tittar ut genom rutan, regnet öser ner utanför, himlen ser grå ut och jag känner inte alls för att gå ut, men jag måste handla. Det är den 31 Maj, då får jag in pengar på konotot av mitt arv, jag får alltid en summa in på kontot i slutet av varje månad som en sorts lön.
 
Jag reser mig upp och öppnar en av mina väskor och drar fram ett par jeans en tröja och en röd stickad kofta, bekvämt till en sån här dag. Jag låter håret hänga över axlarna, drar på mig ett par skor och tar ett paraply som står i hallen. Ner för trappan och ut genom porten, snabbt upp med paraplyet. Det hjälper inte direkt eftersom det blåser hårt samtidigt som ett tungt forsande regn slår ner över mig. Jag tar tillslut ner paraplyet, det är inte lönt att stå och kämpa med det, jag skulle ändå bli genom blöt. Det tar regnaet ungefär trettio sekunder att få hela mig genomblöt, jag fryser och skakar men hittar snabbt en affär som jag flyr in i. Det är vamrt där inne och jag går långsamt genom alla hyllor och väljer varor så att jag ska hinna få tillbaka lite värme, men jag är snabbt ute igen och springer tillbaka till huset och blir genomblöt igen. Snabbt upp till lägenheten, jag kommer inte och pustar ut, jag tar av mina blöta skor och jacka sedan packar jag upp varorna som också är rätt blöta.  Jag vill ducha men väljer att ta en cigg först, De regnar lite in på balkongen men inte helt så jag står och trycker mig in i ett hörn som är tort och där regnet inte når, men jag måste tillslut ut i regnet för att slänga ciggen i ask koppen, då när jag står mitt ute på balkongen hör jag någon ropa.
- Hallå du där.
Jag snor runt på balkongen brevid står en kille mer blöt än mig och skakar.
- Vad? frågar jag samtidigt som regnet duschar mig vatten droppar rinner ner för mitt annsikte.
- Jag glömde mina nycklar i ytterdörren och balkonegn gick i baklås och balkong nycklen sitter i min nyckelknippa, skulle du kunna vara jätte snäll och hämta den och öpnna för mig? Säger han och ler.
- Visste är allt jag säger och går in igen, jag vill egnetligen inte men jag tycker synd om honom. Ut ur lägenheten och jag ser direkt vilken dörr det är eftersom nyckelknippan är där, jag drar ut den ur låset och öpnnar dörren. Lägenheten ser ut som Seths systers fast mer pojkaktig, jag går med snabba steg fram till balkongen och öpnnar och killen som varit fast där ute hoppar snabbt in.
- Tack så mycket, dagens hjälte säger han och ler.
- Det är lugnt säger jag och ger han nycklarna.
- Liam säger han sen och ler igen.
- Mikaela säger jag och sätter armarna i kors över brösten. Jag ska nog gå nu säger jag sen.
- Bor du här? Frågar han.
- Det är min kompis systers lägenhet jag har fått låna den ett tag.
- Jaha då ses vi förmodligen igen säger Liam och ler igen.
- Gör vi säkert säger jag och börjar gå ut.
- Det hoppas jag vi gör, är det sista jag hör han säga innan jag stänger dörren bakom mig och går in till mitt.
 
Jag ställer mig i duchen och ser Liams rätt snygga ansikte framför mig, men han är inget för mig alls han är snäll en god människa det märks direkt, jag är hans raka motsatts jag skulle förstöra honom. Han var jag tvungen att hålla mig borta ifrån.

Kommentar:
#1: Ida

BRA!! du måste skriva mer!!<3<3<3

2013-06-08 @ 21:08:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: